  • 11. Data: 2018-03-21 17:36:46
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p8tuse$rm0$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 21.03.2018 o 16:37, J.F. pisze:

    >A skąd wiadomo, że zmierzył akurat ten pojazd a nie pyknał sobie
    >stoperem z dupy? Na tej zasadzie to i iskra była dobra - coss
    >popykał, coś się wyświetliło:P

    No jak to skad - funkcjonariusz na sluzbie nie klamie.
    Tak zawsze bylo i bedzie.

    Albo juz nie bedzie, bo kamer coraz wiecej ...

    J.

  • 12. Data: 2018-03-21 18:45:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-21 o 17:36, J.F. pisze:

    > No jak to skad - funkcjonariusz na sluzbie nie klamie.
    > Tak zawsze bylo i bedzie.

    Pomijając przesłuchania w kiblu przy użyciu paralizatora.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-03-21 22:18:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2018 o 17:36, J.F. pisze:

    > No jak to skad - funkcjonariusz na sluzbie nie klamie.

    No to w takim razie czemu iskra nie wystarcza. Albo stanowisko
    funkcjonariusza, że robił wziiium zamista brumbrum i za trzy "i" we
    wziiimie należy się 300PLN i 5 punktów?

    Shrek

  • 14. Data: 2018-03-21 23:49:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-03-18 o 22:18, Shrek pisze:

    > No to w takim razie czemu iskra nie wystarcza. Albo stanowisko
    > funkcjonariusza, że robił wziiium zamista brumbrum i za trzy "i" we
    > wziiimie należy się 300PLN i 5 punktów?

    Moim zdaniem tu są jakieś niedoróbki związane z kalibracją tych
    urządzeń. Powinno się te urządzenia przebadać i wyznaczyć tak tolerancję
    pomiaru, by było wiadomo, że wolniej nie jechał. Jakikolwiek by to nie
    był wynik, to ma być rzeczywisty. Nie wierzę, że jakakolwiek instytucja
    badawcza nie jest w stanie drogą badań wyliczyć tych wielkości w taki
    sposób, że sąd nie obali tego.

    Co więcej uważam, że jeśli sąd obala wynik pomiaru, to automatycznie
    powinno zostać wszczęte postępowanie w celu wyjaśnienia kto to
    kalibrował i kto dopuścił do użytkowania takie urządzenie. Bo policjant
    ma mieć jasno powiedziane, jak ma to zmierzyć. Policjant z patrolu, to
    nie jednostka badawczo-rozwojowa i nie powinien dostać do ręki narzędzia
    niewiarygodnego. Czepianie się policjanta, to tak jakbyś się czepił
    robotnika, że źle drogę zrobił, a dostał do tego linijkę w jardach, a
    nie metrach (były takie przypadki oszustw w Polsce)

    Wyznaczamy dopuszczalny błąd pomiaru tak, żeby nie było żadnej
    wątpliwości i tego się trzymamy. Jak określimy, że dopuszczalny błąd
    jest powiedzmy 30 km/h, to od pomiaru odejmujemy to i tyle.

  • 15. Data: 2018-03-22 07:21:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > urządzeń. Powinno się te urządzenia przebadać i wyznaczyć tak tolerancję
    > pomiaru, by było wiadomo, że wolniej nie jechał. Jakikolwiek by to nie

    Ale tu nie chodzi o kalibrację. Z zasady działania wynika, że jeśli nie
    robisz pomiaru ze statywu, to nie ma możliwości wyeliminować
    niebezpieczeństwa że nie trafisz w ten sam punkt. Prawdę mówiąc to nawe
    t ze statywu szansa na to że trafisz zawsze w ten sam punkt jest nikła.

    Mierzy co 0.3 sekundy, trzymasz lidar ok, ale raz zmierzył odległość od
    grila, raz od szyby. Powiedzmy metr różnicy. to daje 3.33 metra na
    sekundę, które doda się do wynikau. Prawie 10km/h. Przy zachowaniu
    dobrych chęci i zasad pomiaru. A jak strzeli tak, że za pierwszym razem
    trafi w samochód a za drugim razem w stodołę 20 metrów dalej, to wyjdzie
    że jechał o 70+włąsciwa prędkość.

    > Nie wierzę, że jakakolwiek instytucja
    > badawcza nie jest w stanie drogą badań wyliczyć tych wielkości w taki
    > sposób, że sąd nie obali tego.

    NIe trzeba być instytucja badawczą - patrz wyżej.

    > Wyznaczamy dopuszczalny błąd pomiaru tak, żeby nie było żadnej
    > wątpliwości i tego się trzymamy. Jak określimy, że dopuszczalny błąd
    > jest powiedzmy 30 km/h, to od pomiaru odejmujemy to i tyle.

    Błąd może być dowolny. Jeśli nie ma ogranicznika prędkości maksymalnej
    to pewnie mogę ci wyklikać na przykład 250.

    Rożnica między iskrą a tym gównem jest taka, że iskra dawała często
    losowe wyniki, a tu można nimi po prostu manipulować.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-03-22 21:19:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-18 o 07:21, Shrek pisze:

> [...]
    > niebezpieczeństwa że nie trafisz w ten sam punkt. Prawdę mówiąc to nawe
    > t ze statywu szansa na to że trafisz zawsze w ten sam punkt jest nikła.

    No tonie da się sklibrować i narzędzie trzeba wywali. Ono nie powinno
    trfić w rękę policjanta. Policjant ma na celu chronić bezpieczeństwo nie
    prowadzi badania naukowe nad linijką.

> [...]
    > dobrych chęci i zasad pomiaru. A jak strzeli tak, że za pierwszym razem
    > trafi w samochód a za drugim razem w stodołę 20 metrów dalej, to wyjdzie

    Nigdy nie analizowałem dokładnie działania tych urządzeń. Z technicznego
    punktu widzenia widzę szereg oczywistych sposobów poprawy sytuacji.
    Choćby serię pomiarów i przyjęcie najniższej wartości. Bo o ile
    oczywiście można trafić raz w szybę, a raz w grill, no to wcześniej czy
    później trafisz dwa razy w najbliższy cel. Albo dwa razy w stodołę i
    wyjdzie 0 km/h. Można robi kilka fotek w trakcie pomiaru i patryć, czy w
    krzyżu jest stodoła, czy rowerzysta.

    > NIe trzeba być instytucja badawczą - patrz wyżej.

    No właśnie coś powątpiewam.

> [...]
    > Rożnica między iskrą a tym gównem jest taka, że iskra dawała często
    > losowe wyniki, a tu można nimi po prostu manipulować.

    Wątpię w Twoją teorię, bo tozbyt prote do zrobienia dobrze.

  • 17. Data: 2018-03-22 21:47:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No tonie da się sklibrować i narzędzie trzeba wywali.

    Słusznie. Pierwszy raz od długiego czasu się z tobą zgadzam;)

> [...]
    > oczywiście można trafić raz w szybę, a raz w grill, no to wcześniej czy
    > później trafisz dwa razy w najbliższy cel. Albo dwa razy w stodołę i

    Ale to ma być miernik prędkości, a nie generator liczb pesudolosowych z
    funkcją wyboru najmniejszej:P

    > Wątpię w Twoją teorię, bo tozbyt prote do zrobienia dobrze.

    Sądy miewają inne zdanie. Zwłaszca od kiedy zademonstrowano szybko
    poruszający się budynek.

    Shrek

  • 18. Data: 2018-03-22 22:03:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-18 o 21:47, Shrek pisze:

    > Ale to ma być miernik prędkości, a nie generator liczb pesudolosowych z
    > funkcją wyboru najmniejszej:P

    Ta najmniejsza będzie minimalną prędkością pojazdu. Twoja uwaga ma taki
    sam sens, jak czepianie się, że urządzenie odległość mierzy, więc nie
    prędkość.

    > Sądy miewają inne zdanie. Zwłaszca od kiedy zademonstrowano szybko
    > poruszający się budynek.

    Sądy orzekają w jednostkowych sprawach. Sędzia niekoniecznie musi się na
    tym znać. Dlatego napisałem, że po pierwszym wyroku powinno się to
    dogłębnie zbadać. Sądy już wiele razy się myliły.

  • 19. Data: 2018-03-23 01:30:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ta najmniejsza będzie minimalną prędkością pojazdu. Twoja uwaga ma taki
    > sam sens, jak czepianie się, że urządzenie odległość mierzy, więc nie
    > prędkość.

    Ale Shrek ma rację. To ma mierzyć prędkość konkretnego pojazdu, więc tam
    takie rzeczy jak stodoły to nie powinny w ogóle się znaleźć - błąd
    metodologii. Zaproponowałes metodę, która jest "fair", ale nie jestem
    przekonany czy jest właściwa.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-03-23 07:12:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ta najmniejsza będzie minimalną prędkością pojazdu. Twoja uwaga ma taki
    > sam sens, jak czepianie się, że urządzenie odległość mierzy, więc nie
    > prędkość.

    Nie - ten miernik ma dokładność plus (minus?) zakres pomiarowy. A jak ci
    zmierzę, że las raz porusza się z prękością 6km/h, drugi 20, a trzeci 40
    to będziesz dalej twierdził, że ent porusza się 6km/h. jak puścisz ten
    miernik w las, to szansa ze wyjdzie zero polega głównie na tym, że
    zaokrogli prękość ujemną do zera (o ile);)

    > Sądy orzekają w jednostkowych sprawach. Sędzia niekoniecznie musi się na
    > tym znać. Dlatego napisałem, że po pierwszym wyroku powinno się to
    > dogłębnie zbadać. Sądy już wiele razy się myliły.

    No tak - ewoluujesz. Dotąd argument o tym że sądy są czasem omylne
    wykorzystywano raczej na korzyść oskarżonych. Ty idziesz o krok dalej i
    uważasz, że powinni klepać wynik z gównianych lidarów, bo mogą kogoś
    omylnie uniewinnić;)

    Shrek