  • 51. Data: 2020-09-29 17:30:06
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Sceptycznie podchodzę do klasyfikowania wiary w oparciu o uczestnictwo w
    > mszy świętej. Zwróć uwagę, że "tam gdzie dwóch, albo trzech w imieniu
    > Pana ..." :-)

    No to jak chcesz inaczej: Procent ochrzczonych noworodków to
    oszacowanie *BARDZO* z góry. Procent (fizycznie) na msze chodzących to
    oszacowanie "trochę" z dołu. Żadne nich nie jest zbyt dobre ale jak dla
    mnie procent "na msze chodzących" jest lepszym z tej pary a nawet z co
    bardziej oczywistych publicznie dostępnych "procentów" - "Jak się nie ma
    co się lubi to się lubi co się ma".
    Masz coś innego co będzie jeszcze lepszym *prostym* oszacowaniem? Rzuć się.

    Jak ktoś "wierzy" ale nie na tyle by na mszę chodzić raz na tydzień to
    jakoś (za) słabo wierzy IMHO.

    --
    A. Filip

  • 52. Data: 2020-09-29 17:35:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > A z trzeciej strony, to czego taki klecha może młodych nauczyć?
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Rozwód => rozwodnik
    Unieważnienie => unieważnik? :-)

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2020-09-29 19:36:15
    Od: Kviat

    W dniu 28.09.2020 o 19:21, J.F. pisze:

    > A wiesz, tu akurat sprawa jest dwuznaczna.
    > Skoro chca, aby ich dzieci uczyly sie religii ... to dlaczego nie w
    > szkole ?

    Dlatego, że skoro chcą, to niech sobie sami to finansują.
    Niech opłacą wynajem sali, zapłacą za ogrzewanie, za prąd i za sprzątanie.
    Nie widzę dwuznaczności w tym, że zmuszają do finanasowania również
    tech, co płacić na to nie chcą.
    Nie rozumiem, gdzie tu widzisz dwuznaczną sprawę.

    > Oczywiscie jako zajecia nieobowiazkowe ... choc to moze nie dla nich
    > wszystkich jest takie oczywiste ...

    Oczywiste zacznie być, gdy płacenie za to również przestanie być
    obowiązkowe.

    Że też dorosłemu człowiekowi trzeba takie oczywiste sprawy tłumaczyć...

    > Co by nie mowic - w wojsku zawsze byli,

    A co to za argument?
    Tym bardziej trzeba z tym skończyć.

    > Ba - w wojsku amerykanskim tez sa,

    To żeś sobie autorytet znalazł.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 54. Data: 2020-09-29 19:46:20
    Od: Kviat

    > Kościół Katolicki zalicza do
    > swoich wiernych każdego ochrzczonego, który w sposób jednoznaczny nie
    > wystąpił z kościoła.

    To nie jest prawda.
    Nie da się wystąpić z KK. Nie ma możliwości w sposób jednoznaczny
    wystąpić z KK. Nie da się i już. Zrobią tylko adnotację, a nie wykreślą.
    Nawet na prawo dotyczące przetwarzania danych osobowych też mają wylane.

    Choć raz spróbuj zapoznać się z tematem zanim coś napiszesz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 55. Data: 2020-09-29 20:24:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.09.2020 o 19:46, Kviat pisze:

> [...]
    > sposób jednoznaczny wystąpić z KK. Nie da się i już. Zrobią tylko
    > adnotację, a nie wykreślą. Nawet na prawo dotyczące przetwarzania

    No ale, jeśli ktoś zmieni wyznanie, to idąc Twym tokiem rozumowania
    nagle zaczęlibyśmy mieć ponad 100% obywateli po zsumowaniu
    poszczególnych związków wyznaniowych. Najlepszym sposobem oszacowania
    jest badanie statystyczne. Tylko, że wówczas zaczynamy się wikłać w
    kłopoty definicyjne. Kogo uznać za katolika. Ochrzczonego?
    Uczęszczającego do kościoła? Wierzącego? - i przede wszystkim jak to
    zbadać.

    Kościół Katolicki podaje liczbę ochrzczonych pomniejszoną o tych, którzy
    zadeklarowali wystąpienie z Kościoła. Tylko, ze wiele osób nie jest
    zainteresowanych występowaniem formalnym. Nawet, gdy wstępują do innego
    kościoła, to nie powiadamiają o tym władz kościelnych, bo nie widzą
    takiego powodu.

    W niektórych krajach finansowanie związków wyznaniowych następuje z
    odpisu podatku. Tam obywatel musi zadeklarować, komu ma państwo
    przekazać jego odpis. W takim kraju policzenie statystyki jest w miarę
    proste. W Polsce Kościół Katolicki wzbrania się przed takim sposobem
    finansowania właśnie z tego powodu, że łatwo byłoby to stwierdzić.

    > Choć raz spróbuj zapoznać się z tematem zanim coś napiszesz.

    No właśnie - masz rację.

    > Powrotu do zdrowia życzę. Piotr

    Twoja dbałość o me zdrowie jest budująca.

    --
    Robert Tomasik

  • 56. Data: 2020-09-29 20:30:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.09.2020 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:

    > Nie sądzę.

    Sądzę, że to silnie zależy od regionu. Po za tym sporo osób w kościołach
    chrześcijańskich jest ochrzczona w Kościele Katolickim, bowiem taki jest
    u nas zwyczaj. Dopiero teraz od pewnego czasu osoby z innych kościołów
    chrzczą tam dzieci. W mojej okolicy, jeszcze te 20~30 lat temy poza
    Kościołem Ewangelickim nie był innych parafii.

    --
    Robert Tomasik

  • 57. Data: 2020-09-29 20:34:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A to ciekawe. Kogoś kto przestał być katolikiem i zaczął wyznawać swoją
    > prywatną religię nazywasz człowiekiem który nie zmienił
    > wiary/wyznania/religii/przekonań/poglądów? Masz chłopie mętlik w głowie,
    > zważ co piszesz bo mało w tym sensu i nie ma się czym chwalić.

    Sądzę, że każdy z nas ma swoje własne wyobrażenie Boga i całej reszty z
    tym powiązanej. Kościół Katolicki próbuje narzucać jakieś własne
    wyobrażenia, ale nawet wśród wiernych pewnie nie ma jednomyślności.

    Pytanie, w którym momencie uznamy, że owe rozbieżności są na tyle
    istotne, że to już "prywatna religia"?

    --
    Robert Tomasik

  • 58. Data: 2020-09-29 21:07:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Sep 2020 20:34:51 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Sądzę, że każdy z nas ma swoje własne wyobrażenie Boga i całej reszty z
    > tym powiązanej. Kościół Katolicki próbuje narzucać jakieś własne
    > wyobrażenia, ale nawet wśród wiernych pewnie nie ma jednomyślności.

    Pomyłka. KK nie narzuca wyobrażeń. Narzuca rytuały. Poczytaj sobie
    katechizm.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 59. Data: 2020-09-29 22:33:47
    Od: Kviat

    > No ale, jeśli ktoś zmieni wyznanie, to idąc Twym tokiem rozumowania
    > nagle zaczęlibyśmy mieć ponad 100% obywateli

    Bredzisz.
    Jak ktoś zmienia wyznanie, to zmienia wyznanie, a nie że statystycznie z
    krową a ma trzy nogi.
    To tylko z toku rozumowania fanatyków religijnych wynika, że mamy ponad
    100% obywateli, bo idiotom w pale się nie mieści, że jak ktoś chce
    wystąpić z ich sekty, to faktycznie chce wystąpić.
    Te ponad 100% nie wynika z mojego toku rozumowania, tylko z bezmyślnego
    religianckiego.

> [...]
    > kłopoty definicyjne. Kogo uznać za katolika. Ochrzczonego?
    > Uczęszczającego do kościoła? Wierzącego? - i przede wszystkim jak to

    W takie kłopoty definicyjne wikłają się tylko bezmózgi religianckie.
    Ja jestem ochrzczony bo nie miałem na to wpływu, a pomimo tego nie mam
    kłopotu definicyjnego.

    > Kościół Katolicki podaje liczbę ochrzczonych pomniejszoną o tych, którzy
    > zadeklarowali wystąpienie z Kościoła

    LOL :):)

    > Tylko, ze wiele osób nie jest
    > zainteresowanych występowaniem formalnym. Nawet, gdy wstępują do innego
    > kościoła, to nie powiadamiają o tym władz kościelnych, bo nie widzą
    > takiego powodu.

    Nosz kurwa... Tego jeszcze brakowało żebym się wypisywał z sekty, do
    której się nie wpisywałem.
    Wy religianci macie nieźle zryte banie.

    > W niektórych krajach finansowanie związków wyznaniowych następuje z
    > odpisu podatku. Tam obywatel musi zadeklarować, komu ma państwo
    > przekazać jego odpis.

    Serio?
    Wytłumacz mi jeszcze jak liczy się obwód koła.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 60. Data: 2020-09-29 22:38:11
    Od: Kviat

    > Sądzę, że każdy z nas ma swoje własne wyobrażenie Boga i całej reszty z
    > tym powiązanej.

    To źle sądzisz.
    Nie można mieć wyobrażenia czegoś, co nie istnieje.
    To znaczy można, ale to nie sprawi, że to coś zacznie istnieć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr