  • 181. Data: 2020-10-06 19:53:53
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Kviat

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Spotlight_(film)

    > Zaprzeczysz, to zaraz ktoś
    > napisze, ze kwestionujesz oczywiste fakty - tylko tych faktów nikt nie
    > podaje, bo są oczywiste :-)

    Są ogólnie dostępne. Jakim głąbem trzeba być, żeby przeczyć faktom i
    twierdzić, że ich nie ma, skoro możesz samodzielnie się z nimi zapoznać?

    - Ziemia nie jest płaska.
    - Jest płaska.
    - Kwestionujesz oczywiste fakty.
    - Ale nie podałeś faktów.

    I taka jest z tobą "dyskusja".
    Resztę twojego bełkotu porównującego pedofilię jakiegoś piekarza, za
    którym nie stoi żadna bogata i wyjęta spod prawa instytucja wycinam.
    To jest gwałt na inteligencji nawet mało rozgarniętego gimnazjalisty.

    > Albo po prostu uznaje, ze z idiotami nie będzie się "przepychać".

    No tak, bo ta systemowa ochrona pedofilów w kościele trwająca od
    dziesięcioleci, jak nie setek lat, to oczywiście wina idiotów, którzy to
    ujawniają i trzeba się z nimi przepychać, a nie wina zbrodniczej instytucji.
    Problem są ludzie, którzy to ujawniają, bo trzeba się z nimi przepychać,
    a nie pedofile i ich ochrona przez mafię.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 182. Data: 2020-10-06 19:58:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Tak. Jeżeli go chronią i przenoszą do innej piekarni zamiast
    >wyjaśnić, czy to faktycznie pomówienie.

    Do wyjasnien moga nie miec kwalifikacji ani srodkow.
    A poza tym to jednak inny typ organizacji - trudno by im bylo
    zorganizowac przerzut wlasciciela, a pracownik sam sie moze przeniesc.

    Ale jakby rzucalo ... kto wie, czy by nie pomogli pracownikowi,
    oczywiscie bez chwalenia sie.
    "Zwolnil sie". A ze zalatwili mu prace w innej dzielnicy - mowic nie
    musza.

    >Gwarantuję ci, że kościół ma tak duże wpływy, majątek i posłuch u
    >wypranych z mózgu wiernych, że ma to w dupie i stwarza tylko pozory
    >zainteresowania, bo dostrzegł, że wpływy z tacy spadają.

    brzmi jak blad logiczny. Albo ma tak duze wplywy, majatek i posluch,
    ze ma w d***, albo wplywy z tacy spadaja ...

    J.

  • 183. Data: 2020-10-06 20:11:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > Tak. Jeżeli go chronią i przenoszą do innej piekarni zamiast wyjaśnić,
    > czy to faktycznie pomówienie.
    > [...]

    A masz statystyki ilu nauczycieli pro prostu "przeniosło się" do innej
    szkoły?

    W Polsce jak nauczycielka zaszła w ciąże z uczniem poniżej lat 15 to ZNP
    poleciał po linii "matce trzeba pomóc". W USA za stosunki z uczniem (w
    szkole) nauczycielka dostała 20 lat [nie pamiętam stanu]. Jak to
    _dla ciebie_ świadczy o naprawdę poważnym zwalczaniu pedofilii przez
    "mafię nauczycielską w Polsce"?

    Czy KRK *w Polsce* jest (całkiem) bez winy? *NIE*.
    Jak wypada "w porównaniu" do np. nauczycieli bardzo zależy od tego co
    oceniający chce widzieć. Ja uczestniczyłem w zbyt wielu usenetowych
    dyskusjach by nie wiedzieć że sporo "oskarżycieli KRK" chce widzieć
    *tylko* "zbrodnie KRK". Bez tej "nadgorliwości gorszej od faszyzmu"
    okazywanej nadzwyczaj systematycznie pewnie miałbym zasadniczo podejście
    "a niech się hierarchia SAMA broni". Z nią mam na długo poparcie
    surowości świeckiego prawa dokładnie do linii standardów jednakowych dla
    księży i "nauczycieli".

    --
    A. Filip

  • 184. Data: 2020-10-06 20:11:56
    Od: Kviat

    W dniu 06.10.2020 o 19:15, _Master_ pisze:

    > Są tacy co tego nie rozumieją uważają że demokracja jest jak oni są przy
    > władzy a kiedy rządzą inni to demokracji NIE MA.

    Są też tacy, którzy nie rozumieją demokracji i nie wiedzą, że to polega
    na rządach większości z poszanowaniem (i z takimi samymi prawami) dla
    mniejszości.

    > NIE SZANUJĘ ICH ;-)

    Też nie szanują tych, którzy tego nie rozumieją.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 185. Data: 2020-10-06 20:14:40
    Od: Kviat

    W dniu 06.10.2020 o 19:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale zaraz zaraz - popatrzmy dokladniej co sie przydarzylo WR ...

    > No ale w Kosciele tej pedofilii wiecej, mniej, tyle samo ?

    W kościele jest instytucjonalnie chroniona z wykorzystaniem całej mocy
    wpływów, całej mocy prawnej i finansowej tej instytucji.
    Czego znowu nie rozumiesz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 186. Data: 2020-10-06 20:18:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Byłby to problem policji, gdyby policja zasłaniała się tajemnicą
    >spowiedzi,

    sledztwa.

    >dokumenty wywoziła do naczelnika policji znajdującego się w innym
    >państwie, policjantów przenosiła na inne komisariaty i komisariaty

    A myslisz, ze sie nie zdarza ?

    >Serio? Czyli jednak odrobina rzeczywistości do ciebie dociera?

    >Faktycznie. Nierozwiązywalna zagadka.

    Ale co ma zrobic ?

    >A jest powołana do ochrony pedofilów?
    >Jeżeli nie, to skąd głupie pytanie, co niby ma robić?

    Ale nie wie, czy zarzuty prawdziwe, czy pomowienia.
    Przerzuci ... to pomowienia w jednej parafii znikna.

    >No tak, bo przecież kościół dlatego ich przenosi, bo są niewinni.
    >To po chuj ich przenosi, skoro uważa, że są niewinni?

    Bo tak najprosciej. Szczegolnie, ze ksieza i tak bardzo ruchomi.

    >Więc są upośledzeni umysłowo i nie wiedzą co trzeba zrobić przy
    >pomówieniach, a zamiast tego co trzeba zrobić, wysyłają
    >funkcjonariusza do Afryki.
    >No co oni biedni mają zrobić, jak ich pomawiają?
    >Ręce opadają.

    Prywatnego detektywa wynajac i puscic falszywie oskarzajacego w
    skarpetkach ?

    A misje zagraniczne byly od dawna. I ktos tam zawsze byl.

    A teraz w Afryce o kalasza latwo - zly ksiadz moze dlugo nie pozyc.
    Albo o dzieci latwiej, tylko trzeba zaplacic ..

    >Wraz z lawinowym wzrostem zawiadomień dorzecznych, bo dzięki temu
    >filmowi wiele osób nabrało w końcu odwagi. I nadziei, że może się w
    >końcu coś zmieni.

    Czy ja dobrze pamietam, ze tam raptem trzech ksiezy bylo pokazanych ?

    >Moim zdaniem, masz coś z deklem. I to poważnie.

    Albo zna zycie i wie co to moda.

    pomyslalbys kiedys, ze jak zrobisz zdjecie dzieciom na placu zabaw, to
    pedofilem jestes ?

    >Jak wielkim głąbem trzeba być, żeby uważać, że ludzie lawinowo
    >zaczęli zgłaszać, że byli gwałceni czy molestowani przez klechę, bo
    >taka jest moda?

    >Możliwe, że niewielki procent z tych osób ma jakieś problemy
    >psychiczne i dlatego się zgłaszają. Ale lawinowo? Nagle wszystkie
    >świry postanowiły dokuczyć funkcjonariuszom kościoła?
    >Dobrze się czujesz?

    A pomysl ... byles molestowany przez kleche?
    To skad taka postawa i przekonanie, ze to sami pedofile ?

    >"Kiedy wybucha pierwszy skandal seksualny, który jest pierwszą kostką
    >domina w Kościele?
    >W Irlandii lat 90. Pierwszym wstrząsem dla katolickiego kraju była
    >informacja o tym, że urzędujący ordynariusz Eamonn Casey ma syna.
    >Ekscelencja uciekł do Ameryki Południowej,"

    Ale to jakis zarzut z ateistycznego punktu widzenia ?

    J.

  • 187. Data: 2020-10-06 20:26:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:
    pl...

    > W kościele jest instytucjonalnie chroniona z wykorzystaniem całej mocy
    > wpływów, całej mocy prawnej i finansowej tej instytucji.
    > Czego znowu nie rozumiesz?

    Czym to się Różni od zdania/opinii że w Republice Federalnej Niemiec
    zbrodniarze nazistowscy i wysoko postawieni naziści są (i byli)
    chronieni przez instytucje państwowe? Jakiś "paru" skazali ale zbyt
    wielu krzywda się nie stała. Jak się RFN ma wybronić od "emocjonalnego"
    zarzutu takiej "niewybaczalnej zbrodni"?

    --
    A. Filip

  • 188. Data: 2020-10-06 21:18:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2020 o 19:29, Kviat pisze:

    > Byłby to problem policji, gdyby policja zasłaniała się tajemnicą
    > spowiedzi, dokumenty wywoziła do naczelnika policji znajdującego się
    > w innym państwie, policjantów przenosiła na inne komisariaty i
    > komisariaty leżące w państwach trzeciego świata, oraz gdyby policja
    > do ochrony swoich pedofilów wykorzystywała swoje odrębne od państwa
    > prawo i gigantyczny nieopodatkowany majątek przez nikogo nie
    > kontrolowany. Masz jeszcze jakieś wątpliwości i nadal uważasz, że to
    > podlega dyskusji na ile to jest problem kościoła? Czy może w końcu
    > dotarło?

    A tak konkretnie?

    > Serio? Czyli jednak odrobina rzeczywistości do ciebie dociera?
    > Faktycznie. Nierozwiązywalna zagadka.

    No to napisz.

    > A jest powołana do ochrony pedofilów? Jeżeli nie, to skąd głupie
    > pytanie, co niby ma robić?

    Bo chciałbym wiedzieć, co Twoim zdaniem powinni?

    > No tak, bo przecież kościół dlatego ich przenosi, bo są niewinni. To
    > po chuj ich przenosi, skoro uważa, że są niewinni?

    Bo bywają na świecie tacy ludzie, jak Ty, co nie interesują ich fakty,
    ale lubią osądzać.

> [...]
    > pomówieniach, a zamiast tego co trzeba zrobić, wysyłają
    > funkcjonariusza do Afryki. No co oni biedni mają zrobić, jak ich

    O ilu pomówionych wysłanych do Afryki słyszałeś?

    > Ręce opadają.

    > Wraz z lawinowym wzrostem zawiadomień dorzecznych, bo dzięki temu
    > filmowi wiele osób nabrało w końcu odwagi. I nadziei, że może się w
    > końcu coś zmieni.

    Film oglądałem. Moim zdaniem bardzo dobry, ale akurat wiele osób z filmu
    wyciągnęło nie to, co było jego przesłaniem. Uważam, że głównym,
    przesłaniem filmu było to, ze każdy ma swoje powody by być takim, jakim
    jest i nie powinno się go potępiać bez znajomości przyczyn.

> [...]
    > psychiczne i dlatego się zgłaszają. Ale lawinowo? Nagle wszystkie
    > świry postanowiły dokuczyć funkcjonariuszom kościoła?

    Ale to nie jest wcale niedorzeczna teoria. Nagle okazało się, że można
    wyciągnąć całkiem niezłe odszkodowanie. Bo Kościołowi, jako organizacji
    będzie zależało na "uciszeniu ofiar", gdyż bez względu na merytoryczne
    ustalenia samo postępowanie w Kościół uderza. Delikatność natury
    omawianego zagadnienia powoduje, że ustalenie pewnych kwestii po latach
    nie jest wcale proste.

    > Dobrze się czujesz?

    Już omawialiśmy, że Twoja troska o moje zdrowie jest budująca :-P

> [...]
    > pedofila na inną placówkę ułatwia mu takie kontakty. Nie dość, że
    > jego "historia" w nowej placówce jest nieznana, to do tego zostają
    > przenoszeni na placówki, gdzie mają jeszcze łatwiejszy dostęp do
    > ofiar. Np. do państw tzw. trzeciego świata.

    > Nie bredź. Zapoznaj się z tematem. Przeczytaj poniższe fragmenty (a
    > najlepiej całość) ze zrozumieniem i napisz jeszcze raz, że w
    > postępowaniu to niewiele przeszkadza, bo jak trzeba będzie, to się go
    > znajdzie.
    >
    > Jak bardzo oderwanym od rzeczywistości oszołomem trzeba być, żeby

    79327,prof-stempin-franciszek-walczy-z-pedofilia-ale
    -walczy-z-wiatrakami.html

> [...]
    > telewizji POLSAT NEWS. Ukończył studia historyczne na Uniwersytecie
    > Jagiellońskim oraz germanistykę na Albert-Ludwigs-Universität we
    > Freiburgu. Na tym samym uniwersytecie doktoryzował się i habilitował.
    > Od 2009 roku jest kierownikiem katedry im. Konrada Adenauera w
    > Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. J. Tischnera."
    >
    > "Nadal pedofile są przenoszeni z parafii do parafii przez swoich
    > biskupów. Są kryci w czasach kulminacji zjawiska molestowania dzieci
    > przez duchownych. Pojawia się ponadto możliwość wysyłania księży do
    > Afryki, która staje się wielkim kontynentem misyjnym."

    Oooo! Czyli "ponoć się pojawił", ale Ty już wiesz, ze tak robią.
> [...]
    > ogłoszenie (1983) kodeksu prawa kanonicznego przez Jana Pawła II.
    >
    > Paragraf 1395 §2 wprawdzie przewidywał za molestowanie nieletnich do
    > 16. roku życia penalizację czynu, łącznie z wyrzuceniem ze stanu
    > kapłańskiego. Jednocześnie jednak potwierdzał procedurę wytaczania
    > oskarżonemu procesu przez biskupa, czyli utrwalił praktykę
    > załatwiania sprawy we własnej diecezji, a nie przez rzymską centralę
    > - Kongregację Nauki Wiary. W efekcie dalej przenoszono księży z
    > parafii do parafii, a w szczególnych przypadkach do innego kraju, lub

    Czyli, skoro już postanowiłeś powołać sie na prawo kanoniczne, to je
    poznałeś. Wpadłeś na pomysł przeczytania całości? Pewnie nie, skoro
    zacytowałeś ten fragment przed sprawdzeniem. Otóż kan. 1395 nic o
    wydalaniu nie mówi. Mówi o tym kan. 695 i to wcale nie jednoznacznie.
    Poczytaj ze zrozumieniem i kan. 1394.

    Generalnie, to wydalić należy osobę próbującą zawrzeć związek małżeński
    oraz winną cudzołóstwa połączonego z użyciem przymusu, gróźb, albo
    publicznie lub z osobą poniżej 16 lat. I to wcale nie bezwględnie. (...)
    chyba, że przełożony uważa, iż wydalenie nie jest bezwzględnie
    konieczne, ponieważ i winny sposób można zaradzić poprawie życia członka
    oraz wyrównaniu naruszonej sprawiedliwości i naprawieniu zgorszenia.
    > (...) "Stosunek urzędowego podejścia Kościoła do pedofilii ilustruje
    > casus bp. Pierre'a Picana. W 2001 r. Watykan pogratulował
    > ordynariuszowi z francuskiego Bayeux, gdy ten odmówił rodzimej
    > prokuraturze potwierdzenia informacji o księdzu, pomimo że ten
    > przyznał się do czynów pedofilskich.

    No tu już trzeba by było zbadać sprawę.

    > "Gratuluję ekscelencji, że nie zadenuncjowałeś księdza przed
    > wymiarem sprawiedliwości" - pisał kard. Castrillon Hojos.Pochwała z
    > Watykanu trafiła w kopii do wszystkich biskupów jako wzór godny
    > postępowania i moralne wskazanie, jak postępować z władzami
    > świeckimi. Sprawa ujrzała światło dzienne, kiedy za gwałt na
    > dziesięciu chłopcach ksiądz został skazany na 18 lat więzienia, a
    > biskup Pican na trzy miesiące w zawieszeniu, gdyż - zgodnie z
    > francuskim prawem - nie zawiadomił prokuratury." (...)

    W Polsce to przestępstwo, za które można dostać więcej.

    > "Pod karą ekskomuniki zobowiązywała każdego biskupa do informowania
    > kongregacji kardynała Ratzingera o każdym przypadku pedofilii w
    > diecezji. Ponadto wydłużała okres przedawnienia z 10 do 20 lat, a w
    > wyjątkowo ciężkich przypadkach w ogóle znosiła przedawnienie. Ale
    > klauzulę milczenia instrukcja zachowywała. Zwalniała więc biskupów
    > od informowania o przestępstwie prokuraturę. De facto kard.
    > Ratzinger wprowadził więc rozwiązanie połowiczne."

    Co w tym złego widzisz?
> [...]
    > informacja o tym, że urzędujący ordynariusz Eamonn Casey ma syna.
    > Ekscelencja uciekł do Ameryki Południowej,"

    Przestępcy uciekają. Co w tym dziwnego widzisz?
> [...]
    > fizyczną sięgnęła 800.
    >
    > To nie stanowiło nawet 10 proc. wszystkich duchownych, ale gwałty na
    > słabszych i bezbronnych swój rzeczywisty wymiar uzyskały poprzez
    > drugą okoliczność. Otóż kiedy będący pod butem Episkopatu rząd
    > irlandzki zdecydował się na rzecz wcześniej niebywałą i wszczął
    > dochodzenia przeciwko podejrzanym duchownym, to okazało się, że
    > czterech kolejnych arcybiskupów Dublina oraz ordynariusze innych
    > diecezji chroniło podejrzanych przed policją. A także przed
    > parafianami, przenosząc księży z parafii na parafię."

    No to już dość cieżki zarzut.
> [...]
    > Zakulisowo wymógł na nim ustąpienie, więc eminencja zrezygnował z
    > arcybiskupiego tronu. Law na klęczkach błagał o przebaczenie. Papież
    > przeniósł go do Rzymu i mianował członkiem Kongregacji ds. Biskupów i
    > archiprezbiterem papieskiej bazyliki Santa Maria Maggiore - trzeciej
    > w hierarchii ważności katolickiej świątyni na świecie. Dochód na
    > "rzymskim wygnaniu" to było 12 tys. dol. miesięcznie.
    >
    > Kard. Law dzięki przeprowadzce do Rzymu i immunitetowi państwa
    > Watykan umknął bostońskim prokuratorom, oskarżającym go współudział w
    > pedofilii. Wziął nawet udział w konklawe w 2005 r.

    Tylko w tym wypadku, to nie wiadomo, czy w ogóle popełnił jakieś
    przestepstwo. Sam piszesz, że "umknął" tamtejszym prokuratorom.

    > Inny uczestnik konklawe kard.
    > Theodore McCarrick dopiero tydzień temu został wyrzucony ze stanu
    > duchownego za molestowanie nieletniego."

    Czyli jednak?

    > Tylko idiota może coś takiego napisać.

    > Bez wątpienia jesteś upośledzony. Takie dbanie o instytucję może być
    > zrozumiałe jedynie dla zwyrodnialców. I pedofilów, których takie
    > dbanie chroni.
    > Powrotu do zdrowia życzę. Piotr

    I właśnie z tego powodu ich chronią.

    --
    Robert Tomasik

  • 189. Data: 2020-10-06 21:26:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2020 o 19:31, J.F. pisze:

    > No, ale z drugiej strony, jak sie przypadek trafi, to biskup
    > podejrzanego przeniesie, dyrektor szkoly zasugeruje, zeby sam sie
    > zwolnil, wies powie "ksiadz - to nie mozliwe", rodzice ... rozne
    > przypadki bywaly ... o ile wierzyc pismakom, policjant powie "na pewno
    > chce pan/i ksiedza oskarzyc ? Tak bez dowodow? " :-)

    Krzyczenie, że "Na pewno nie i pod żadnym pozorem!" sensu głębszego nie
    ma. Bo w wypadkach, gdy ktoś tak zrobił nie mamy szansy się o tym
    dowiedzieć. Choć wzmiankowany "brak dowodów" wydaje się być jakimś tam
    powodem.

    > A to zalezy jaki piekarz. niektorzy mogliby duzo.>
    >
    > Sie wyprze i powie - ksiedza scigajcie :-)

    > A to juz raczej dziennikarze, bo chyba nawet nie szantazysci -
    > przynajmniej u nas.

    Czemu tak sądzisz?

    > Tylko jeszcze jedna kwestia - ten piekarz to niby jak mialby sie z
    > dziecmi zadawac? Jak po bulki przychodzily, to je ciastkami nęcił ?

    Teoretycznie ksiądz też z nieletnimi w klasie, albo na mszy - to też nie
    są miejsca specjalnie ułatwiające :-)

    > Widac pijany automatyk nie bulwersuje spoleczenstwa tak jak pijany
    > policjant czy ksiadz :-)

    > A fama leci ..

    Szybciej ucichnie, ni ż gdyby się "pieniaczyli".

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2020-10-06 21:29:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2020 o 19:35, Kviat pisze:

    > Tak. Jeżeli go chronią i przenoszą do innej piekarni zamiast wyjaśnić,
    > czy to faktycznie pomówienie.

    Jak sobie wyobrażasz cech piekarzy prowadzący śledztwo w sparwie pedofilii?

    > Gwarantuję ci, że kościół ma tak duże wpływy, majątek i posłuch u
    > wypranych z mózgu wiernych, że ma to w dupie i stwarza tylko pozory
    > zainteresowania, bo dostrzegł, że wpływy z tacy spadają.

    Bo bez względu na pobudki etyczne do szerzenia słowa bożego konieczne są
    środki.

    > I te tajemnice pedofilskie cię tak bawią? Czy jakieś inne?

    Bawi mnie, że tego nie rozumiesz.

    --
    Robert Tomasik