  • 161. Data: 2023-05-21 00:53:35
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Do czego? Oni uzależniali odszkodowanie od zgłoszenia. Pokrzywdzony
    > przychodził i mówił, o co mu chodzi. Wszyscy to rozumieli. Przyjmowało
    > się zawiadomienie, wydawało zaświadczenie o zawiadomieniu i
    > postanowienie o odmowie wszczęcia. Razem godzina roboty.

    Czekaj. A sobie coś postanowił, B się dostosował, a Ty żeby między A i B
    było cacy poświęcasz godzinę, bo B lubisz a A się boisz? To ja ci powiem
    że cię lubię (szczerze - to nie ironia), ale z roboty bym cię
    wypierdolił na zbity pysk.

    P.D.

  • 162. Data: 2023-05-21 01:29:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 00:53, PD pisze:
> [...]
    > było cacy poświęcasz godzinę, bo B lubisz a A się boisz? To ja ci powiem
    > że cię lubię (szczerze - to nie ironia), ale z roboty bym cię

    Nikt A się nie boi. Za to trzeba zrozumieć potrzebę B i tyle. Jeśli to
    ma mu pomóc odzyskać pieniądze, no to trudno. trzeba poświęcić godzinę.
    Podejście do oszustw na ALLEGRO z czasem się zmieniało. Pamiętam, ze był
    czas, ze uznawano, że sprzedawca musi dysponować towarem w chwili
    zawierania transakcji i jeśli go ne miał, to było to oszustwo -
    przykładowo. Nie pamiętam z czego to wynikało, ale chyba z regulaminu
    ALLEGRO.

    Ja przykładowo lobbowałem za uznaniem za oszustwo sprzedaży z
    pominięciem systemu transakcyjnego. Kiedyś to było modne, jak ALLEGRO
    naliczało prowizję od sprzedanego przedmiotu.

    Od pewnego czasu dało się namówić ALLEGRO, by analizowało wypłaty
    odszkodowań i w razie stwierdzenia, że sprzedający po prostu nie wysyła
    towaru składało zawiadomienie o oszustwie do jednostki właściwej dla
    jego miejsca działania. to jest najlepsze rozwiązanie. Bo jak każdy
    pokrzywdzony składa zawiadomienie wg własnego miejsca zamieszkania, to w
    Polsce toczy się wiele postępowań. Sprzedawca spłaca tych, co złożyli
    zawiadomienie i w kieszeni zostają mu pieniądze tych, co im się nie
    chciało zawiadomienia złożyć. W takich pakietach, to jako oszustwo
    przejdą nawet rozbieżności w opisie, bo skoro wiele osób go "źle"
    zrozumiało, to było to oszustwo. I na tym polega moc tych zawiadomień
    ALLEGRO, a nie na tym, że ktoś się ich boi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 163. Data: 2023-05-21 01:43:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2023 o 23:15, Kviat pisze:

    > Skąd wiesz, że te zgłoszenia nie są przestępstwami, skoro wkładacie
    > to do szuflady i się tym nie zajmujecie?

    Spróbuj wreszcie pojąć, ze to nie chodzi o to, bym wiedział, że to nie
    jest przestępstwo, tylko o to, że mam podejrzewać, że do przestępstwa
    doszło. Ty na siłę próbujesz sprowadzić sprawę do usilnego szukania
    haków na sprzedawcę.

    > Czyli jeszcze gorzej niż myślałem.>> To nie są przestępstwa. Spróbuj
    > to ogarnąć. Skąd wiesz, że dane zgłoszenie to nie przestępstwo, skoro
    > się tym nie zajmujecie? Spróbuj to ogarnąć.

    Słucham zawiadamiającego. Sprawdzam podstawowe rzeczy. Czytam kodeks. I
    jak zgłoszenie nie zawiera znamion przestępstwa, to wiem, że nie zawiera.

    > Dlatego składa się zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa. I o ile
    > ktoś nie jest - przykładowo ty - uparty, to rozumie, że skoro ktoś
    > takie zawiadomienie składa, to jeszcze nie wiadomo, czy to jest
    > przestępstwo, czy nie jest.

    Ja kodeksu postępowania karnego nie pisałem. Art. 17 kpk: "Nie wszczyna
    się postępowania, a wszczęte umarza, gdy (...) brak jest danych
    dostatecznie uzasadniających podejrzenie jego popełnienia. Czego nie
    rozumiesz w tym fragmencie?

    > Dlatego to ma sens, bo za to wam obywatele płacą i dali wam specjalne
    > uprawnienia, bo tylko wy to możecie sprawdzić i ścigać oszustów. Lub
    > umorzyć _po_sprawdzeniu_, a nie po wrzuceniu do szuflady.

    Ale co mamy w Twojej ocenie sprawdzać? Nieotrzymanie paczki samo w sobie
    nie jest oszustwem. Jest kilka możliwości, w których to może być skutek.
    Przykładowo ktoś się podszył pod sprzedawcę - ale tu łatwo sprawdzić,
    czy dane kontaktowe, z których korzystał kupujący zgadzają się. Może być
    również tak, że sprzedający w ogóle nie ma towaru - ale to też widać, bo
    na ALLEGRO będzie działał krótko i bedzie masa negatywów, zaś jeśli to o
    sklep chodzi, to można sprawdzić, jak długo strona sklepu istnieje. To
    ne wymaga przyjęcia zawiadomienia, tylko szybkiego sprawdzenia.

    > Ale ty nie.

    > Przecież przed chwilą pisałeś, że wkładacie to do szuflady i macie
    > wyjebane. Macie osobowość mnogą? To żaden wstyd, ale przedyskutujcie
    > to między sobą.

    Bo Policja ma się zajmować ściganiem przestępstw, a nie negocjowaniem
    pomiędzy sprzedawcą i kupującym dostarczenia właściwego koloru skarpetek
    - przykładowo.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 164. Data: 2023-05-21 01:48:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2023 o 23:42, Kviat pisze:

    > Aaaa... to w porządku. Jak potencjalny oszust nie chce, to trudno.
    > Nic się już nie da zrobić. Oszukany obywatel musi się z tym pogodzić
    > i już.

    Nie. Tylko to jest zadanie sądu cywilnego, a nie Policji.

    > Skoro nie musi, to może bezkarnie oszukiwać. Genialne.

    Widzisz? Wreszcie pojąłeś. Spróbuj jeszcze przeczytać ze zrozumieniem,
    co to oszustwo.

    > No więc skoro towar nie doszedł, a sprzedający nie chce pokazać
    > potwierdzenia nadania, to obywatel idzie na policję złożyć
    > zawiadomienie o _podejrzenie_ oszustwa. Czego nie rozumiesz?

    Ależ ja to cały czas rozumiem. Obywatel nie musi być prawnikiem. I mu
    się tłumaczy, że to nie oszustwo. Jak nie nie da się go przekonać, to
    dostaje urzędowe stanowisko i może się zażalić do sądu.

    > Ale nie dostarczył.
    > Ale nie przywiózł. Czego ci jeszcze brakuje?

    Do czego? Do oszustwa? Tam w ogóle nie ma związku z dostarczeniem, albo
    nie towaru.

    > Skoro to policję nie obchodzi, to na chuj obywatelowi taka policja?

    Choćby po to, by go nie oszukiwano.

    Inwektywy uciąłem :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 165. Data: 2023-05-21 02:27:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dwa razy znalazłem wskazany przez ciebie, ale ci nie pasował;)

    > No przecież pytam. Pogódź się z tym że za sprawo przełożonych zostałeś
    > kulsonem, a słowo kulson jest już nawet w słowniku
    > https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/haslo/kuls
    on;6368954.html

    Wydaje się, że coś jednak PWN znaczeniowo umknęło.

    --
    Marcin

  • 166. Data: 2023-05-21 02:33:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-20, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Jakoś znajdują ludzi i czas na pilnowanie schodów całą dobę...

    Bo schodów i kaczodacz jeszcze mało. Pomnóż ze 3x, dodaj 4 ekstra Babcie
    Kasie i pozamiatane. Ale to nie chodziło tu akurat o policję.

    > To może trzeba wprowadzić prawo, że sprawdzają tylko co czwarte
    > zgłoszenie? I niech obywatel sobie czatuje pod komisariatem i liczy
    > petentów, może się akurat wstrzeli...

    Nie, trzeba stworzyć system, który będzie pozwalał na łączenie różnych
    spraw.

    A tak swoją drogą, Ty byś każdą jedną bezwarunkowo sprawdzał?

    --
    Marcin

  • 167. Data: 2023-05-21 02:43:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-20, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Naprawdę myślisz, że jakikolwiek system państwowy
    > typu bazy danych może działać sensownie?
    > Moim zdaniem szkoda na to pieniędzy.

    Myślę, że jeśli się chce poważnie zająć każdym potencjalnie rokującym
    zgłoszeniem to jest to jedyna możliwość. Jeśli by wstrzynać jakieś
    porządne postępowania za każdym razem to też oznacza przecież pieniądze.

    Choć jest jeszcze jedna możliwość: nałożyć ustawowy obowiązek na
    operatorów platform sprzedaży z ustawioną nisko poprzeczką - czyli oni
    mieliby obowiązek raportować. Pytanie, jak taką poprzeczkę ustawić, żeby
    też nie uwalić uczciwych sprzedawców.

    --
    Marcin

  • 168. Data: 2023-05-21 02:54:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I są korelacje - zapewniam Cię. Robi się to, ale są pewne merytoryczne
    > problemy. Ale nie będę publicznie pisał jak się to robi, bo ułatwię
    > życie oszustom, zaś Shrek, czy Kviat i tak będą swój bełkot kontynuować.
    >
    > Oszuści też idiotami nie są. Znajdują niezbyt mądre osoby pośredniczące
    > w odbieraniu kasy za pośrednictwem swoich rachunków przykładowo - więc
    > rachunki są różne. Wyszukują banki niepozwalające tworzyć aliasy w
    > rachunkach i zmieniają Ci kilka cyferek przy kolejnym fraudzie. Jak
    > sobie tabelkę zrobisz, to widać to, ale jak system ma wyszukiwać podobne

    Tu raczej mówimy o takich bardziej incydentalnych oszustach. Przy
    takich, nikt nie będzie cudował i zmieniał słupy jak rękawiczki. Pewnie
    poda nr własnego konta.

    > rachunki, to - sam rozumiesz. Jak na etapie wstępnym policjant zadzwoni,
    > napisze email, to szybciutko przepraszają i zwracają pokrzywdzonemu
    > pieniądze "z górką" ale pozostaje 1000 osób, które kilkuzłotowe oszustwo
    > "olały".

    I na coś takiego powinna reagować platforma. Faktycznie, może leszym
    pomysłem byłoby ich przymusić do tego ustawowo.

    --
    Marcin

  • 169. Data: 2023-05-21 03:03:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Całkiem rozsądne pytanie. Ale co to obywatela obchodzi? Sądzę, że na
    > dzień dobry wystarczy jak wyśle kwity od "poczty".

    Sprzedawca też obywatel a i Ty możesz być tym sprzedawcom. Co da
    wysłanie kwitów jak przyjdzie np. puste pudło? Kwity od poczty niczego
    drastycznie nieuprawdopodabniają, to jaki sens w ogóle sprawdzać?

    --
    Marcin

  • 170. Data: 2023-05-21 04:18:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-20, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Naprawdę myślisz, że jakikolwiek system państwowy
    > typu bazy danych może działać sensownie?
    > Moim zdaniem szkoda na to pieniędzy.

    Myślę, że jeśli się chce poważnie zająć każdym potencjalnie rokującym
    zgłoszeniem to jest to jedyna możliwość. Jeśli by wszczynać jakieś