    From: "Jarucha" <w...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie - zwrot gruntu
    Date: Thu, 24 Jan 2002 08:03:43 +0100

    Użytkownik amlej <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2na83$et2$...@n...onet.pl...

    Użytkownik "Jarucha" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:a2mdth$6e2$1@news.tpi.pl...
    > Mam pytanie - zwrócono mi grunt na który znajdują się butiki nie będące
    moją
    > własności
    > Grunt został zwrócony przez urząd miasta, który pobierał od właścicieli
    > butików czynsz za dzierżawę gruntu. Urząd wysłał właścicielom butików
    pisma
    > "... W związku z powyższym wyjaśniam, że umowa dzierżawy zawarta z
    Państwem
> [...]
    ten
    > fakt w następującym brzmieniu: "umowa najmu, dzierżawy lub użyczenia
    > zwracanej nieruchomości wygasa z upływem 3 mc. od dnia, w którym decyzja o
    > zwrocie wywłaszczanej nieruchomości stała się ostateczna".
    > - Jak mam rozumieć tą decyzję ??
    > - Od kiedy mogę zawrzeć umowę o dzierżawę gruntu, i pobierać opłaty ??
    > - Komu zgodnie z tą decyzją mają płacić właściciele butików przez okres
    > orzeczonych 3 miesięcy urzędowi Miasta (przecież już nie jest właścicielem
    > gruntu)??, czy mnie w wysokości na jaką opiewała umowa z urzędem miasta

    Chodzi o decyzję na mocy której zwraca ci się grunt.
    Jeśli decyzja ta stanie się ostateczna ( tzn. taka od której nie będzie już
    przysługiwać odwołanie w admistracyjnym toku postępowania )
    to po upływie 3 miesięcy od daty stwierdzenia ostateczności wygasa
    min.umowa dzierżawy.Jest to przepis szczególny do unormowań kodeksu
    cywilnego w tym względzie wymagającego wypowiedzenia umowy przez nowego
    nabywcę.
    Będziesz musiał zawrzeć nową umowę.
    W okresie ww.3 miesięcy jako nabywca nieruchomości wstępujesz w stosunek
    dzierżawy w miejsce zbywcy ( Gminy ) i tobie należy się czynsz w wysokości
    wynikającej z dotychczasowej umowy.
    Pozdrawiam..

    Dziękuję - tak też myślałem, choć w urzędzie miasta powiedziano mi że czynsz
    należy się urzędowi miasta. Na moje pytanie - jak można pobierać opłaty za
    dzierżawę gruntu którego nie jest się właścicielem ? Urzędniczka nie
    potrafiła mi odpowiedzieć !