  • 1. Data: 2002-05-04 23:54:29
    Temat: Pytanie o windykacje naleznosci
    Od: "Pawel" <c...@p...fm>

    Mam do was pytanko szanowni grupowicze.
    Wiem ze wystepujac o nakaz zaplaty moge jednoczesnie zaznaczyc (jakby
    przewidujac zwykly tryb procesowy)
    w pozwie o co wnosze w zwyklym trybie.
    Jak to wyglada z oplatami?
    Czy z gory nalezy wniesc oplate za oba tryby , czy lepiej wyslac poczta
    pozew i czekac az sad sam sie upomni o kase? Zalezy mi na szybkim
    zalatwieniu sprawy , mieszkam w Warszawie ile srednio czeka sie na wyrok w
    tym miescie???

    dzieki

    Pawel

  • 2. Data: 2002-05-05 20:26:35
    Temat: Re: Pytanie o windykacje naleznosci
    Od: "Andrzej Dyrszka" <a...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > pozew i czekac az sad sam sie upomni o kase? Zalezy mi na szybkim
    > zalatwieniu sprawy , mieszkam w Warszawie ile srednio czeka sie na

    Nie wiem ile to trwa w Warszawie, ale lepiej wnosić o wydanie nakazu w
    postępowaniu nakazowym. Opłata wynosi 1/4 wpisu stosunkowego (np.
    jeżeli do 10.000,-zł, to 1/4 z 8% z 10.000). Sąd może uznać, że pozew
    nie kwalifikuje się do wydania nakazu zapłaty w post. nakazowym i wyda
    nakaz zapłaty w post. upominawczym albo skieruje sprawę do tryby
    zwykłego. Aby przyspieszyć wydanie nakzu, to można już na pozwie
    nakleić znaczki opłaty sądowej w stosownej wysokości.
    Należy pamiętać, że zawsze istnieje możliwość odwołania ze strony
    pozwanej (zarzut, sprzeciw, apelacja).

    Cześć!

    Andrzej Dyrszka