  • 1. Data: 2002-05-04 23:52:44
    Temat: Wpis do Ksiegi Wieczystej
    Od: "Pawel" <c...@p...fm>

    Jak to jest z tymi wpisami , wiem ze po kupnienu mozna sprzedac nieruchomosc
    dopiro po wpisie do KW.
    Kupilem niedawno dzialke letniskowa w okolicach Ilawy (styczen br) oraz dom
    z dzialka w Markach pod W-wą.
    (wrzesien ur). W pierwszym przypadnu sad zawiadomil mnie przed dlugim
    weekendem ze wpis juz jest , w drugim przypadku niema narazie zadnych
    wiadomosci. Chcialbym zapytac kogos kto dokonywal zakupu , albo mial
    bezposredni kontakt z sadem KW , ile to trwa w okolicach Warszawy? Jak dlugo
    trzeba czekac az sad laskawie dokona wpisu? Jest to dla mnie dosc uciazliwe
    bowiem utrudnia obrot. Jak sobie z tym poradzic jak zapobiegac
    przeciagajacym sie terminom?

    z gory dzieki

    Pawel

  • 2. Data: 2002-05-05 19:44:53
    Temat: Re: Wpis do Ksiegi Wieczystej
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "Pawel" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jak to jest z tymi wpisami , wiem ze po kupnienu mozna sprzedac
    nieruchomosc
    > dopiro po wpisie do KW.

    Witam
    Jak wiem (tak mi się zdaje) to nie ma obowiązku zakładania kw (chyba że ta
    kw już istnieje)
    to umowa w formie przewidzianej prawem rodzi skutki przewidziane w art 140
    kc .
    inna sytuacja jest z użytkwaniem wieczystym gdzie dopiero wpis tego prawa
    do kw tworzy prawo (). Wpis ma charakter konstytutywny.

    Jeśli nie jest to UW to nie ma problemu z wpisem. (w sensie formalnym i
    prawnym)
    Inaczej natomiast wygląda sprawa w praktyce czy notariusz wiedząc o tym że
    jest KW bez aktualnego wpisu będzie chciał sporządzić umowę.

    (tyko dobra wola notariusza)

    --
    Z poważaniem
    Wojciech Wiater

  • 3. Data: 2002-05-05 21:08:44
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "theokart" <t...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    że
    > jest KW bez aktualnego wpisu będzie chciał sporządzić umowę.

    Dlaczego dobra wola notariusza? Nie widzę przeciwskazań, a wręcz widziałem
    na własne oczy nieruchomości wielokrotnie sprzedawane bez wpisów ( składane
    były tylko wnioski ).

    Depi.

  • 4. Data: 2002-05-05 21:32:52
    Od: "Pawel" <c...@p...fm>

    > Dlaczego dobra wola notariusza? Nie widzę przeciwskazań, a wręcz widziałem
    > na własne oczy nieruchomości wielokrotnie sprzedawane bez wpisów (
    składane
    > były tylko wnioski ).

    powaznie mowisz???
    da rade sprzedac nieruchomosc bez wpisu do KW
    Pozdrawiam

    Pawel

  • 5. Data: 2002-05-05 21:41:29
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > składane
    > >

    > powaznie mowisz???
    > da rade sprzedac nieruchomosc bez wpisu do KW
    > Pozdrawiam

    Widziałem na własne oczy. I to nawet parę razy się dało. Tak juz bywa -
    obrót ma swoja potrzeby i wymusza czasem takie rozwiązania.

    Depi.

  • 6. Data: 2002-05-06 00:48:27
    Od: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl>

    > składane
    > >

    > powaznie mowisz???
    > da rade sprzedac nieruchomosc bez wpisu do KW

    Ja tu chyba czegos nie rozumiem...
    To jak ty kupiles te nieruchomosc? Bez wpisu do KW?
    To znaczy, ze mozna ja sprzedac i kupic bez wpisu?

    Kupowalam i sprzedawalam budowe domu oraz mieszkanie
    i nikt mnie nawet nie zapytal o wpis...

    Zdrowka
    kicia kocia