  • 1. Data: 2002-05-04 20:11:13
    Temat: czy umowa przekazania gospodarstwa rolnego za rentę =darowizna
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Witam
    mam pytanko
    czy ktoś spotkał się z takim problemem a mianowicie w postępowaniu spadkowym
    mam dwie nieruchomości wieczystoksięgowe
    1 na podstawie umowy przekazania gospodarstwa za rentę następcy (1984 ustawa
    z 1982 o ubezpieczeniu rolników......)
    w dziale drugim wpisany jest tylko następca pomimo tego że w 1981 zawarł
    małżeństwo (nie było intercyzy)

    2 na podstawie umowy sprzedaży gdzie wpisani są obojga małżonkowie.

    Pytanko jest takie czy w tym pierwszym przypadku mamy do czynienia z
    darowizną a co zatym idzie z odrębnym majątkiem (krio), czy też z przymusową
    wspólnością majątkową małżonków.
    Chodzi mi w szczególności o udowodnienie przed sądem tego drugiego
    (wspólności)
    Za pomoc będę wdzięczny (jakieś orzeczenia, komentarze podobno Ignatowicz na
    ten temat pisał ale nie mogę tego znaleźć)

    --
    Z poważaniem
    Wojciech Wiater