  • 1. Data: 2002-05-04 16:04:51
    Temat: uniewaznienie malzenstwa
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy ktos z grupowiczow zetknal sie z procedura uniewaznienia malzenstwa przed
    sadem biskupim? Chcialbym sie dowiedziec o tym, jak ow proces przebiega.
    Pozdrawiam,
    JW

  • 2. Data: 2002-05-04 16:25:25
    Temat: Re: uniewaznienie malzenstwa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 4 May 2002 j...@p...onet.pl wrote:

    > Witam,
    > czy ktos z grupowiczow zetknal sie z procedura uniewaznienia malzenstwa przed
    > sadem biskupim? Chcialbym sie dowiedziec o tym, jak ow proces przebiega.

    Poczytaj art. 1671 i następne KPK.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-04 19:14:43
    Od: "Monika" <m...@w...pl.x>

    > Witam,
    > czy ktos z grupowiczow zetknal sie z procedura uniewaznienia malzenstwa
    przed
    > sadem biskupim? Chcialbym sie dowiedziec o tym, jak ow proces przebiega.

    Witam. Jeszcze nie ale mam zamiar, z tego co mi owiedział ksiądz
    chodzący po kolędzie, musisz udać się do kurii biskupiej i wypełnić wniosek,
    który otrzymasz. Tam są wszystkie pytania oraz wpłacić określoną kwotę, jaką
    żąda Kuria, w Gorzowie na dzień koniec stycznia tego roku było ok 200 zł.
    Tam również dowiesz się jakie muszą być spełnione warunki i ilu świadków.
    Tyle wiem. Każdy wniosek jest rozpatrywanie indywidualnie.
    Pozdrawiam Monika

  • 4. Data: 2002-05-05 12:27:54
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Jedna uwaga.
    W Sądzie kościelnym nie ma unieważnienia małżenstwa, jest jedynie
    stwierdzenie nieważności a to zasadnicza różnica.
    Celem procesu o stwierdzenie nieważności jest wykazanie, że małżeństwo
    zostało zawarte jako nieważne, czyli faktycznie nie zaistniało.

    Z tego co się orientuję, taki proces jest żmudny i długotrwały. Może trwać
    nawet 2 lata.