  • 1. Data: 2002-05-04 22:32:06
    Temat: Samochod zza granicy i Polak za kolkiem
    Od: "Hubert K. Kobierzewski" <info@remove_me.done-polska.pl>

    Witam,

    Jeden ze wspoludzialowcow firmy (zagraniczniak) zaproponowal uzyczenie
    samochodow nalezacych do jego innej firmy (niemieckiej lub
    szwajcarskiej). Jakie dokumenty musialbym posiadac aby ani celnicy,
    ani policja nie przyczepili sie do mnie. Mam jedynie obywatelstwo
    polskie.

    --
    Best Regards,
    Hubert K. Kobierzewski

    mailto:Hubert.Kobierzewski[malpa]done-polska.pl

  • 2. Data: 2002-05-06 11:17:57
    Temat: Re: Samochod zza granicy i Polak za kolkiem
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

> [...]
    > szwajcarskiej). Jakie dokumenty musialbym posiadac aby ani celnicy,
    > ani policja nie przyczepili sie do mnie. Mam jedynie obywatelstwo

    Musisz mieć czasowa odprawę, ale to się wiąże ze złożeniem zabezpieczenia
    czyli wysokość opłat jakie musiałbyś uiścić gdybyś taki samochód sprowadzał.

  • 3. Data: 2002-05-06 19:29:48
    Od: "Hubert K. Kobierzewski" <info@remove_me.done-polska.pl>

    Użytkownik "WIDZI" <w...@i...net.pl> napisał...

    > Musisz mieć czasowa odprawę, ale to się wiąże ze złożeniem
    zabezpieczenia
    > czyli wysokość opłat jakie musiałbyś uiścić gdybyś taki samochód
    sprowadzał.

    A w którym akcie prawnym jest napisane o tym zabezpieczeniu?

  • 4. Data: 2002-05-07 20:42:08
    Od: " " <n...@N...poczta.gazeta.pl>

    Hubert K. Kobierzewski <info@remove_me.done-polska.pl> napisał(a):

> [...]
    > ul. Mostowa 3a
    > 87-100 Torun
    >
    > mailto:Hubert.Kobierzewski[malpa]done-polska.pl

    Przez pewien czas (nieświadom zagrożenia) jeździłem samochodem na francuskich
    numerach po Polsce (sytuacja zbliżona do opisywanej). Przy którejs kontroli
    drogowej (bliżej zachodniej granicy)panowie policjanci pokazali mi stosowny
    przepis i jeśli dobrze pamiętam chodziło o paragraf z kodeksu celnego. Tylko
    obcokrajowiec przekraczający granicę RP ma prawo poruszać się pojazdem
    zarejestrowanym za granicą (chyba, że zadeklaruje na granicy chęć czasowego
    pozostawienia pojazdu w Polsce - odprawa czasowa). Zadne umowy nie wchodzą w
    grę. Kosztowało mnie dużo trudu przekonanie panów, że zostało mi10 km do
    oddania auta właścicielowi. Policja ma obowiązek zatrzymać takie auto i
    przekazać je organom celnym. Tylko właściciel może je odzyskać. Ponoć po
    wejsciu do unii problem zniknie.

    Pozgrawiam
    Grzegorz Palka
    n...@p...gazeta.pl

  • 5. Data: 2002-05-07 20:50:22
    Od: " " <n...@p...gazeta.pl>

> [...]

    > ul. Mostowa 3a
    > 87-100 Torun
    >
    > mailto:Hubert.Kobierzewski[malpa]done-polska.pl

    I jeszcze jedno,

    rzuć okiem na odpowiedź "rob" w temacie "Podwójne obywatelstewo" od JanKo
    to chyba wszystko wyjaśnia.

    Grzegorz Palka
    n...@p...gazeta.pl

  • 6. Data: 2002-05-08 13:07:31
    Od: "Hubert K. Kobierzewski" <info@remove_me.done-polska.pl>

    Użytkownik <n...@N...poczta.gazeta.pl> napisał...

    > Przez pewien czas (nieświadom zagrożenia) jeździłem

    Dzienx.