  • 1. Data: 2005-01-17 18:29:45
    Temat: Pytan kilka
    Od: Jakub Żukowski <j...@N...gmail.com>

    Witam,
    Jestem nowym subskrybentem grupy pl.soc.prawo. W niedlugim czasie bede
    mial duzo do czynienia z prawem, umowami oraz podatkami (Wiecej niz PITy
    :>). Mam wiec kilka pytan:

    1. Czy to prawda, ze nie mozna zakladac juz spolek cywilnych. Jesli jest
    to prawda to od kiedy i dlaczego.
    2. Czy, gdy zarejestruje firme o nazwie krzak bede mial podstawy do
    przejecia domeny krzak.pl? Domena jest zarejestrowana, lecz nie uzywana.
    Jesli nie bedzie sie dalo polubownie zalatwic sprawy, chcialbym
    wiedziec, czy bede mial ajkies szanse nawygranie takiego procesu (To
    jest forma ostateczna).
    3. O jakich kosztach mozna mowic rejestrujac znak towarowy?
    4. Potrzebowac bede takze prawnikow, badz ludzi dobrze znajacych prawo,
    do stworzenia umow zawieranych z innymi firmami. Ze wzgledow prywatnych
    nie chce angazowac do tej roboty prawnikow z moich okolic.

    Pozdrawiam serdercznie,

    --
    Jakub 'LuTeK' Żukowski
    mobile: (+48 502) 819 219

  • 2. Data: 2005-01-17 18:46:13
    Temat: Re: Pytan kilka
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > 1. Czy to prawda, ze nie mozna zakladac juz spolek cywilnych. Jesli jest
    > to prawda to od kiedy i dlaczego.

    pierwsze slysze

> [...]
    > Jesli nie bedzie sie dalo polubownie zalatwic sprawy, chcialbym
    > wiedziec, czy bede mial ajkies szanse nawygranie takiego procesu (To

    jak zastrzezesz nazwe to wtedy procesowanie ma jakis sens,

    > 3. O jakich kosztach mozna mowic rejestrujac znak towarowy?

    200 zl nazwa, ok 500 adwokat[itp] (bo moze sie okazac po roku ze tej nawy
    zarejestrowac nie mozesz,
    on to sprawdzi), a jezeli chodzi o logo to chroni Cie prawo autorskie.

    > 4. Potrzebowac bede takze prawnikow, badz ludzi dobrze znajacych prawo,
    > do stworzenia umow zawieranych z innymi firmami. Ze wzgledow prywatnych
    > nie chce angazowac do tej roboty prawnikow z moich okolic.

    no i ?
    Jakis casting robisz? Tutaj co jakis miesiac taka panienka sie ogalsza,
    ostatnio otzrymala oferte ale maila zgubila, w googlach szybko ja
    znajdziesz :-)

    P.

  • 3. Data: 2005-01-17 18:59:43
    Od: Jakub Żukowski <j...@N...gmail.com>

    Przemek R. wrote:
    > pierwsze slysze
    Tez to dzis pierwszy raz uslyszalem, wiec postanowilem zapytac.

    > jak zastrzezesz nazwe to wtedy procesowanie ma jakis sens,
    Tak tez chyba zrobie.

    > 200 zl nazwa, ok 500 adwokat[itp] (bo moze sie okazac po roku ze tej nawy
    > zarejestrowac nie mozesz,
    > on to sprawdzi), a jezeli chodzi o logo to chroni Cie prawo autorskie.
    Czyli placac teoretycznie ~700 pln mam zastrzezona nazwe produktu, a
    logo jest chronione prawem autorskim i nie ma potrzeby rejestracji za
    pieniazki? W jakim urzedzie rejestruje sie znaki towarowe? Gdzie mozna
    znalezdz na ten temat wiecej informacji? Czytalem o tym na
    biuropatentowe.com, ale nie jestem przekonany co do pelnej rzetelnosci
    tych informacji.

    > no i ?
    > Jakis casting robisz? Tutaj co jakis miesiac taka panienka sie ogalsza,
    > ostatnio otzrymala oferte ale maila zgubila, w googlach szybko ja
    > znajdziesz :-)
    Nie, casting nie :) Chcialem sie zapytac, czy sa jacys chetni :)

    --
    Jakub 'LuTeK' Żukowski
    mobile: (+48 502) 819 219

  • 4. Data: 2005-01-17 19:57:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > 200 zl nazwa, ok 500 adwokat[itp] (bo moze sie okazac po roku ze tej nawy
    > zarejestrowac nie mozesz,
    > on to sprawdzi), a jezeli chodzi o logo to chroni Cie prawo autorskie.

    Tym się raczej rzecznik patentowy zajmuje, a nie adwokat.

  • 5. Data: 2005-01-17 20:10:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > znalezdz na ten temat wiecej informacji? Czytalem o tym na
    > biuropatentowe.com, ale nie jestem przekonany co do pelnej rzetelnosci

    wejdz na strone biura patentowego, nie pamietam adresu (w googlach
    poszukaj).

    ona chyba Agataka sie nazywa :-)
    moze ktos inny wiecej szczegolow poda.

    P.

  • 6. Data: 2005-01-18 08:31:24
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Przemek R. wrote:

    > pierwsze slysze

    A ja ciagle slysze o tej bzdurnej wykladni KSH

    rece opadaja...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-18 09:05:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A ja ciagle slysze o tej bzdurnej wykladni KSH
    >
    > rece opadaja...

    ?

    P.

  • 8. Data: 2005-01-18 09:06:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tym się raczej rzecznik patentowy zajmuje, a nie adwokat.

    mozliwe

    P.

  • 9. Data: 2005-01-18 09:33:34
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Przemek R. wrote:

    > ?

    W kodeksie spółek Handlowych nie ma definicji spółki cywilnej.
    I co z tego...?

    > P.

    Dobry czlowieku

    gdybys napisal
    www.google pl

    a w nim

    nie ma spółki sywilnej

    to by ci mnostwo linkow wywalilo i napierwszej stronie m inn..

    ------------
    Spółki cywilne utraciły od 1 stycznia 2001 roku status przedsiębiorstwa.
    Jeżeli działalność wymagającą dotychczas koncesji, zezwoleń czy licencji
    prowadziłeś ze wspólnikami jako spółkę cywilną, to po zarejestrowaniu się
    każdego z Was jako samodzielnych przedsiębiorców, każdy powinien się takim
    dokumentem wykazywać. O ile rozpisanie koncesji czy zezwolenia ze spółki
    cywilnej na poszczególnych wspólników - przedsiębiorców powinno być
    bardziej czy mniej uciążliwą, ale wyłącznie czynnością administracyjną, o
    tyle uzyskanie licencji wiąże się z posiadaniem odpowiedniego
    wykształcenia, praktyki czy zdania odpowiednich egzaminów. Dlatego
    najbardziej sen-sowne jest w takim przypadku przekształcenie spółki w
    spółkę jawną lub z ograniczoną odpowiedzialnością.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-01-18 11:55:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > najbardziej sen-sowne jest w takim przypadku przekształcenie spółki w
    > spółkę jawną lub z ograniczoną odpowiedzialnością.

    ja po prostu nei zrozumialem Twojego posta.

    P.