  • 31. Data: 2021-09-20 18:55:31
    Temat: Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 16:51, A. Filip pisze:
    > Wydaje mi się że Niemcy przynajmniej raz znalazły sposób na ominięcie
    > podobnego "Schengen wpisu" przy wlocie bezpośrednio do Niemiec.
    > Źle pamiętam?

    Nie śledzę tego, więc nie zajmę stanowiska. Ale zdaje się również, ze im
    tego zabroniono i stąd właśnie problem migracyjny na granicach Unii
    Europejskiej.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-09-21 00:52:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-20, nadir <n...@h...org> wrote:
    > 1. trafia do aresztu i/lub więzienia.
    ..]
    > 3. odstawiany jest do kraju, z którego przylazł a u nas dostaje na
    > przykład zakaz wjazdu na 3 lata i w tym czasie jak się pojawi nawet na
    > legalnym przejściu, to patrz punkt 1.

    Tu rozumiem chodzi Ci o to, że jak ktoś mający zakaz próbuje wjechać na
    teren kraju to go zatrzymują i odsyłają, a nie że z automatu trafia do
    więzienia?

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2021-09-21 16:28:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tu rozumiem chodzi Ci o to, że jak ktoś mający zakaz próbuje wjechać na
    > teren kraju to go zatrzymują i odsyłają, a nie że z automatu trafia do
    > więzienia?

    A to różnie bywa.
    Jak dostaniesz mandat, że przy okazji zbierania grzybów naruszyłeś
    granicę, to nikt zakazu ci nie przywali, ale jeżeli tego mandatu nie
    zapłacisz, a pojawisz się na legalnym przejściu czy nawet jeszcze raz
    "na grzybach" to wtedy albo się wykupisz i możesz wjechać, a na zielonej
    granicy mogą potraktować to jako recydywistę i pójdziesz siedzieć.
    Poza tym jest cały wachlarz innych przestępstw, za które można beknąć po
    naszej stronie.
    Jak masz zakaz wjazdu a wylądujesz na Okęciu to raczej na bank cię wsadzą.
    Jak będzie to na granicy lądowej i przy odprawie okaże się, że masz
    zakaz, to w zależności od wcześniejszego przewinienia i humoru
    strażnika, możesz dostać areszt albo kopa w dupę, żebyś zawrócił i miło
    pana strażnika wspominał.
    Ta druga sytuacja to raczej dotyczy tych, którzy są już z widzenia znani
    strażnikom, głownie to są drobi przemytnicy, i jak strażnik nie ma
    parcia na punkty u przełożonego oraz nie chce mu się papierów wypełniać,
    to zanim dokument "przeciągnie" przez terminal, to pogoni cię z
    przejścia żeby śladu po tobie nie było.

  • 34. Data: 2021-09-23 04:08:51
    Temat: Re: Przy?apani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie maj? czego szuka? w Polsce
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    nadir <n...@h...org> wrote:

> [...]
    > go zawijaj?. W zale?no?ci co z go?cia wycisn? to:
    > 1. trafia do aresztu i/lub wi?zienia.
    > 2. mo?e dosta? mandat, jak nie ma kasy, to patrz punkt 1.
    > 3. odstawiany jest do kraju, z kt?rego przylaz? a u nas dostaje na
    > przyk?ad zakaz wjazdu na 3 lata i w tym czasie jak si? pojawi nawet na
    > legalnym przej?ciu, to patrz punkt 1.
    > 4. jak b?dzie bardzo rozmowny albo wr?cz tajemniczy, to pode?l? go do
    > Starych Kiejkujt.
    > Na prawd? my?la?e?, ?e nasza Stra? Graniczna jest tam tylko po to ?eby
    > malowa? s?upy graniczne na bia?o-czerwono?

    Wyzej bylo ze straz "udaremnila przekroczenie granicy". Moze rzecznik
    przekrecil, ale to zupelnie co innego niz zatrzymanie. Stad
    pytanie jak straz "udaremnia" bez zatrzymania jesli ktos jest
    zdecydowany.

    Zakladajac ze mamy uchodzce z Afaganistanu to gdzie go odeslemy?
    Lukaszenko z powrotem go nie przymnie, z talibami na razie nie
    mamy umowy o ekstradycji, inne kraje tez go nie przyjma. Jak
    jest w areszcie to ma prawo zlozyc wniosek o azyl a po odrzuceniu
    odwolywac sie do kolejnych sadow az do skutku. Oczywiscie, jak
    by sie dalo go gdzies odeslac, to mozna powiedziec ze jest w
    bezpiecznym kraju i wtedy wniosek nie ma podstaw. Ale dzis,
    jak sie uchodzce z Afaganistanu zatrzyma w araszcie to w koncu
    trzeba mu bedzie przyznac azyl. Mysle ze z tego powodu straz nie
    chce zatrzymywac w areszcie, woli "udaremniac" przekroczenie
    granicy.

    --
    Waldek Hebisch

  • 35. Data: 2021-09-23 21:57:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.09.2021 o 04:08, a...@m...uni.wroc.pl pisze:

    > Zakladajac ze mamy uchodzce z Afaganistanu to gdzie go odeslemy?
    Zawrócimy go z granicy do Białorusi. Właśnie z tego powodu tak strasznie
    się Łukaszenko przypieniaczył, bo on sobie liczył na to, że nie będzie
    przyjmował "zwrotów", a tu nasi zawracają bez pytania o zdanie Białorusi.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2021-09-24 04:28:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Sep 2021 21:57:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zawrócimy go z granicy do Białorusi.

    No ale widzisz - sam piszesz "z granicy".
    A tymczasem nasze dzielne sluzby zawracaja z glebi kraju.

    Bo na granicy ... czasem wystarczy sama obecnosc SG, aby delikwent
    zrezygnowal z przekroczenia. Przyjdzie jutro.

    A jak nie, to proponowalem:

    -gazem po oczach,
    -paralizatorem go, poki na plocie jest,
    -kolbą karabinu go ... ale nasza SG nie ma karabinów
    -seria ostrzegawcza pod nogi

    :-)

    > Właśnie z tego powodu tak strasznie
    > się Łukaszenko przypieniaczył, bo on sobie liczył na to, że nie będzie
    > przyjmował "zwrotów", a tu nasi zawracają bez pytania o zdanie Białorusi.

    No i co - a tam jego dzielni funkcjonariusze tez zawroca.
    Opinia mu od tego nie ucierpi - juz i tak ma kiepską :-)

    Szczegolnie jak nasi "zawrócą z glebi kraju" ... to wtedy przeciez
    mamy probe/nielegalne przejscie granicy, i bialoruskie sluzby
    maja swiete prawo zrobic to co my :-)

    A nawet jesli zawrocenie sie uda ... to oni sprobuja jeszcze raz,
    az do skutku ?

    Jesli bylo 4 tys zlapanych i zawroconych ... to ilu bylo nie
    zlapanych?

    Pozostaje sie cieszyc, ze ich celem nie jest Polska :-).

    J.

  • 37. Data: 2021-09-24 16:05:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.09.2021 o 04:28, J.F pisze:
    > No ale widzisz - sam piszesz "z granicy".
    > A tymczasem nasze dzielne sluzby zawracaja z glebi kraju.

    Pojęcie głębi jest bardzo głębokie. Strefa nadgraniczna ma bodaj 15 km,
    a to sporo.

> [...]
    >
    > -gazem po oczach,
    > -paralizatorem go, poki na plocie jest,
    > -kolbą karabinu go ... ale nasza SG nie ma karabinów

    Dobrze, że rzucania czarami nie proponujesz. Zakres dostępnych środków
    określa ustawa. Zakazu bicia kolbami chyba nigdy nie uchylono.
    Wprowadzono go z uwagi na zdarzające się przypadki łamania kolb karabinów.

    > No i co - a tam jego dzielni funkcjonariusze tez zawroca.
    > Opinia mu od tego nie ucierpi - juz i tak ma kiepską :-)

    No i bawimy się w ping-pong. Szkoda, że przez miedzę ludzie biegają.

    > Szczegolnie jak nasi "zawrócą z glebi kraju" ... to wtedy przeciez
    > mamy probe/nielegalne przejscie granicy, i bialoruskie sluzby
    > maja swiete prawo zrobic to co my :-)

    Nie znam białoruskiego prawa. Nie wykluczam, że tak to wygląda właśnie i
    stąd informacje o przepędzaniu na polską stronę.

    > A nawet jesli zawrocenie sie uda ... to oni sprobuja jeszcze raz,
    > az do skutku ?

    Myślę, że masz rację. Tylko co my na to możemy poradzić?

    > Jesli bylo 4 tys zlapanych i zawroconych ... to ilu bylo nie
    > zlapanych?

    Nie mam zielonego pojęcia. Pewnikiem pozostaje, że tych 4.000 ludzi jest
    na Białorusi i teraz oni mają problem.

    > Pozostaje sie cieszyc, ze ich celem nie jest Polska :-).

    Dla mnie to taka trochę przez łzy radość. To są mimo wszystko ludzie.
    Ludzie, których przez głupotę wprowadzamy w sumie w sytuację bez wyjścia.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2021-09-24 18:09:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zakazu bicia kolbami chyba nigdy nie uchylono.
    > Wprowadzono go z uwagi na zdarzające się przypadki łamania kolb karabinów.

    A zakaz przywiązywania akumulatora do jaj wprowadzono z uwagi na
    zdarzające się przypadki uszkodzenia akumulatora.

    Ja pierdolę... wydawało mi się, że nie jesteś już w stanie mnie zaskoczyć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 39. Data: 2021-09-24 19:27:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to tylko gdy rodzice dzwonią o syna?

    -----

  • 40. Data: 2021-09-27 12:41:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Sep 2021 16:05:42 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pojęcie głębi jest bardzo głębokie. Strefa nadgraniczna ma bodaj 15 km,
    > a to sporo.

    A to jest przepis, ze zawrocic w strefie mozna, a dalej juz nie?

    No i ... czy takie "zawracanie" to nie zmuszanie do nielegalnego
    przekraczania granicy ? :-)

    > Dobrze, że rzucania czarami nie proponujesz. Zakres dostępnych środków
    > określa ustawa. Zakazu bicia kolbami chyba nigdy nie uchylono.
    > Wprowadzono go z uwagi na zdarzające się przypadki łamania kolb karabinów.

    No to minister uchyli.
    Lepiej zlamac kolbe niz wpuscic imigranta :-)

    Poza tym mozna te pałką, skoro nie można kolbą :-)

    Tylko ... czy SG i WOT mogą używać pałek ? :-)

    > No i bawimy się w ping-pong. Szkoda, że przez miedzę ludzie biegają.

    > Nie znam białoruskiego prawa. Nie wykluczam, że tak to wygląda właśnie i
    > stąd informacje o przepędzaniu na polską stronę.

    No popatrz, to sie okazuje, ze ten zły Łukaszenko całkiem prawnie
    działa.
    A zacytuj polski stary i nowy przepis o "zawracaniu" ...

    > Nie mam zielonego pojęcia. Pewnikiem pozostaje, że tych 4.000 ludzi jest
    > na Białorusi i teraz oni mają problem.

    No nie wiem ... bo jak zlapali, to byli po naszej stronie.
    Wiec trzeba by sie dowiedziec, jak to z tymi zawroceniami było :-)

    > Dla mnie to taka trochę przez łzy radość. To są mimo wszystko ludzie.
    > Ludzie, których przez głupotę wprowadzamy w sumie w sytuację bez wyjścia.

    No jak - przeciez nie my, tylko ten tyran Łukaszenko :-)

    J.