  • 1. Data: 2021-09-17 10:44:53
    Temat: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: n...@o...pl

    - Było ośmiu mężczyzn, którzy chcieli się starać w Polsce o ochronę
    międzynarodową. [...] zadzwoniliśmy na Straż Graniczną. To było zgodne z
    prawem, jeżeli oni chcą dostać w Polsce status uchodźcy, muszą się spotkać ze
    Strażą Graniczną, która mimo tego, iż widziała, że jesteśmy ich pełnomocnikami,
    to kiedy *** zabrała chłopaków do jednostki, to odmówiła nam kontaktu z nimi. W
    nocy bezprawnie wywieźli ich na Białoruś *** - relacjonuje Marysia Złonkiewicz
    z organizacji Chlebem i Solą/Grupa Granica.

    Czekam na mądre słowa "obrońców granic RP"

  • 2. Data: 2021-09-17 10:59:23
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 10:44:53 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Czekam na mądre słowa "obrońców granic RP"

    Ja tam niczego nie bronię. Ale zakładając że zaczniemy odsyłać tych co
    złapiemy po swojej stronie do naszych obozów a nie na Białoruś, to ilu
    wpuścimy? Setkę? Parę tysięcy? A może parędziesiąt tysięcy? Sądzisz że
    Łukaszenka nie nadąży dowozić? No, bystrzaku, może dopiero od kilkuset
    tysięcy zaczniemy "bronić granic"? Spoko, Łukaszenka zdoła dowieźć i
    paręset tysięcy. W razie czego Putin pomoże.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2021-09-17 11:25:17
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś" [Które prawa/przepisy złamali?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > tysięcy zaczniemy "bronić granic"? Spoko, Łukaszenka zdoła dowieźć i
    > paręset tysięcy. W razie czego Putin pomoże.

    IMHO Łukaszka z palcem w dupie może trzymać parę tysięcy "czekający w
    kolejce" u siebie w swoim kawałku potoku.

    A co do oryginalnego postu:
    Czy zostało złożone *formalne* doniesienie do prokuratury?
    Niespecjalnie wierze że prokuratura/ziobrotura się za to poważnie weźmie
    ale to tradycyjny krok na *otwarcie* "prawnego tańca" [patrz
    doniesienie Giertycha w (cywilnej) sprawie Dwie Kacze Wieże].
    Bez precyzyjnego *i podpisanego* wskazania przez prawnika (np. jakiejś
    fundacji) jakie prawa/przepisy miały zostać złamane to jest dyskusja na
    grupę polityka a nie prawo IMHO.

    <ironia> Głęboko wierzę że ci z zbrodniarze "co na Białoruś wywieźli"
    zostaną ukarani z surowością nie mniejszą jak odpowiedzialni za
    więzienie katownie w Starych Kiejkutach, łamanie *Konstytucyjnych*
    zakazów tortur i bezprawnego pozbawienia wolności. </ironia>

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-09-17 11:44:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 10:59:23 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > zakładając że zaczniemy odsyłać tych co
    > złapiemy po swojej stronie do naszych obozów a nie na Białoruś, to ilu
    > wpuścimy?

    Ale w jakim trybie zostali wywiezieni na Białoruś?
    Było jakieś postępowanie ekstradycyjne?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-09-17 11:58:42
    Temat: i dobrze zrobili
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    a onet niech sobie dalej tupie nóżkami ;-)

  • 6. Data: 2021-09-17 12:02:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 17 września 2021 o 11:44:29 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Ale w jakim trybie zostali wywiezieni na Białoruś?
    > Było jakieś postępowanie ekstradycyjne?

    To ze strony prawnej, ale ja się zastanawiam, jak to było możliwe
    techniczno-organizacyjnie.
    Przez zieloną granicę ich przewieźli głęboko w głąb Białorusi i po ciemku wyrzucili z
    samochodu?
    Czy może wprost na poligon tych tam białorusko-ruskich ćwiczeń (chyba że się już
    skończyły)?
    A może z armaty wystrzelili czy z samolotów zrzucili?
    Czy też przez przejście graniczne, a Łukaszenka przyjął z otwartymi ramionami, bo ma
    kolejnych, których może do PL przepędzić, i wychodzi mu na pewno taniej niż nowych
    przywozić?

  • 7. Data: 2021-09-17 12:11:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 03:02:34 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    ma kolejnych, których może do PL przepędzić, i wychodzi mu na pewno taniej niż nowych

    No właśnie. To zakrawa na szczególnie ciepłe relacje z ciepłym człowiekiem.
    Można tak sobie przerzucić ludzi na drugą stronę granicy i nic?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-09-17 12:19:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 10:44:53 +0200, n...@o...pl wrote:
> [...]
    > z organizacji Chlebem i Solą/Grupa Granica.
    >

    > Czekam na mądre słowa "obrońców granic RP"

    Madre slowa bylyby "dzielnie i skutecznie chronia naszych granic" :-)

    Ale ale ... jak ich wywiezli?

    Przerzucili przez zasieki?
    Czy odstawili na przejscie, a tam Bialorusini ich grzecznie wpuscili ?

    J.

  • 9. Data: 2021-09-17 15:22:28
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > złapiemy po swojej stronie do naszych obozów a nie na Białoruś, to ilu
    > wpuścimy? Setkę? Parę tysięcy? A może parędziesiąt tysięcy? Sądzisz że

    Czeczeńców wpuściliśmy 100 tysięcy (a pisobolszewia nawet nazwała rondo
    imieniem Dudajewa na ich cześć).

    >No, bystrzaku, może dopiero od kilkuset
    > tysięcy zaczniemy "bronić granic"? Spoko, Łukaszenka zdoła dowieźć i
    > paręset tysięcy. W razie czego Putin pomoże.

    No bystrzaku, co z nimi?

    PS1. Ich jest 30.
    PS2. Jak się nie podoba konwencja, to można ją wypowiedzieć.
    PS3. Tysiące to już pewnie przeszło, zakładając nawet 50% skuteczność SG w
    wyłapywaniu. I co, zawaliło się coś?

    Ale cieszy mnie, że popierasz łamanie prawa.

  • 10. Data: 2021-09-17 15:49:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > złapiemy po swojej stronie do naszych obozów a nie na Białoruś, to ilu
    > wpuścimy? Setkę? Parę tysięcy? A może parędziesiąt tysięcy? Sądzisz że

    Przepraszam - czy ty nawołujesz do łamania konwencji? Jeśli wyrazili
    wolę ubiegania się o ochronę międzynarodową to chcesz czy nie polska ma
    psi obowiązek taki wniosek przyjąć i rozpatrzyć.

    --
    Shrek