  • 1. Data: 2021-09-19 01:57:54
    Temat: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/cudzoziemcy/art18932531-przylapani
    -na-nielegalnym-przekroczeniu-granicy-nie-maja-czego
    -szukac-w-polsce

    Cudzoziemiec zatrzymany tuż po nielegalnym przekroczeniu granicy Polski z
    Rosją, Białorusią lub Ukrainą, zostanie natychmiast wydalony z terytorium
    RP, nawet jeśli wystąpi z wnioskiem o udzielenie ochrony międzynarodowej.
    Dostanie też czasowy zakaz wjazdu do naszego kraju i innych państw strefy
    Schengen.
    [..]
    Zgodnie z nowelizacją postanowienie zobowiązujące nielegalnego imigranta
    do opuszczenia terytorium RP wyda komendant placówki Straży Granicznej. W
    postanowieniu znajdzie się także zakaz wjazdu do Polski i państw Schengen
    na okres od 6 miesięcy do 3 lat. Na zarządzenie komendanta placówki SG
    będzie przysługiwać zażalenie do Komendanta Głównego Straży Granicznej,
    ale złożenie takie zażalenia nie wstrzyma wykonania zarządzenia.

    Dorzucam, bo dyskusja jakby z lekka przygasa.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-09-19 07:40:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ale złożenie takie zażalenia nie wstrzyma wykonania zarządzenia.
    >
    > Dorzucam, bo dyskusja jakby z lekka przygasa.

    Dziwna sprawa - podobno teraz tak jest to po co nowelizacja? A co do
    samej nowelizacji jest to łamanie konwencji - ale to standart w pisim
    prawie, że łamią prawem szczególnym prawo bezwzględnie obowiązujące
    wyższego rzędu.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-09-19 11:03:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.09.2021 o 07:40, Shrek pisze:

> [...]
    > samej nowelizacji jest to łamanie konwencji - ale to standart w pisim
    > prawie, że łamią prawem szczególnym prawo bezwzględnie obowiązujące

    Już pomijam, że konstytucję to wszyscy z prawa i z lewa mają w dupie,
    ale skąd przekonanie, że jakakolwiek konwencja jest prawem bezwzględnie
    obowiązującym wyższego rzędu?

  • 4. Data: 2021-09-19 12:00:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.09.2021 o 11:03, nadir pisze:

    > Już pomijam, że konstytucję to wszyscy z prawa i z lewa mają w dupie,
    > ale skąd przekonanie, że jakakolwiek konwencja jest prawem bezwzględnie
    > obowiązującym wyższego rzędu?

    Czy jak wezmę z żoną kredyt w banku, to mogę się potem z żoną umówić,
    że nic nie oddamy, bo konstytucja naszego związku małżeńskiego jest
    ważniejsza od umów zewnętrznych?

    MJ

  • 5. Data: 2021-09-19 12:39:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.09.2021 o 12:00, Michał Jankowski pisze:

    > Czy jak wezmę z żoną  kredyt w banku, to mogę się potem z żoną umówić,
    > że nic nie oddamy, bo konstytucja naszego związku małżeńskiego jest
    > ważniejsza od umów zewnętrznych?

    Ależ oczywiście. Mało to ludzi nie oddaje długów? Może Cię zlicytują,
    może trzeba będzie uciekać do innej jurysdykcji, ale głowy Ci nikt nie
    utnie.
    Co rusz jakiś kraj na tej planecie narusza jakieś umowy/konwencje
    międzynarodowe i Ziemia nadal się kręci.

  • 6. Data: 2021-09-19 12:48:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dorzucam, bo dyskusja jakby z lekka przygasa.

    Ale chcesz dyskutować nad legalnością działania służb, czy sensem
    wpuszczania tych ludzi do Schengen? Natomiast w tej opisanej tu przez
    Ciebie procedurze jest drobny problemik, o którym się nie mówi. Nie
    znamy personaliów tych "uchodźców". Oni tu na granicy jakieś podają, a
    potem drugi raz złapani inne. Trzeba by było ich daktyloskopować. Ten
    sam problem w Europie był do końca XIX wieku i fotografowanie i
    daktyloskopowanie go rozwiązało.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-09-19 12:51:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]

    > Czy jak wezmę z żoną  kredyt w banku, to mogę się potem z żoną umówić,
    > że nic nie oddamy, bo konstytucja naszego związku małżeńskiego jest

    Oczywiście, że możesz. Oczywiście Bank może tego nie uznać i iść do
    komornika, ale nikt nie zabroni Wam nie płacić rat. byleście tej
    konstytucji przed wnioskiem kredytowym nie zawarli, bo to będzie już
    oszustwo na szkodę banku. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-09-19 13:02:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Już pomijam, że konstytucję to wszyscy z prawa i z lewa mają w dupie,
    > ale skąd przekonanie, że jakakolwiek konwencja jest prawem bezwzględnie
    > obowiązującym wyższego rzędu?

    Właśnie z tej konstytucji, co ją masz w dupie.
    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-09-19 17:09:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.09.2021 o 13:02, Shrek pisze:

    > Właśnie z tej konstytucji, co ją masz w dupie.

    Oczywiście zacytujesz?

  • 10. Data: 2021-09-19 17:31:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2021 o 17:09, nadir pisze:

    > Oczywiście zacytujesz?

    Zasadniczo niechętnie, bo jak ci nie będzie pasować, to znów zapytasz
    ilu islamskich ekstremistów chcę mieć w domu, ale masz:

    "Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są:
    Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia."

    Chciałem tu zostawić, żebyś mógł się wykazać, że bredzę i ustawa jest
    wyżej w kolejności niż umowa międzynarodowa, ale po zastanowieniu
    dochodzę do wniosku, że dyskusja z tobą mi przyjemności nie sprawia więc
    pominę ten punkt i od razy zacytuje dalszy istotny artykuł.

    "Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy
    konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione
    jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z
    ustawami."

    Tak wiem - konstytucja to tylko taka książeczka... Można bezkarnie łamać
    jak się jest odpowiednio bezczelnym. Z drugiej strony sprawdziłem w
    sądzie i art 91 ust 3 działa (co prawda w 2 instancji, ale pierwsza jak
    wiadomo się nie liczy). Lecenie w chuja przez ustawodawcę kosztowało
    podatników kilka (albo kilkanaście) baniek, a ja osobiście finansowo
    jestem zadowolony. Do pełni szczęścia brakuje tylko odpowiedzialności
    karnej lecących w chuja no ale to poza moim zasięgiem:(

    --
    Shrek