  • 1. Data: 2021-09-19 12:12:46
    Temat: Ustalenie aktualnego adresu pobytu matki biologicznej przez dorosłe dziecko
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    Witam,

    Troje dzieci i ich biologiczna matka.
    Jedno z dzieci otrzymało darowiznę od matki w zamian za nopiekę.
    Wzięło matkę do siebie, ale oddało do domu opieki.
    Drugie dziecko jest raczej obojętne, bo nic nie dostało.
    Trzecie jednak chce matkę odwiedzić, ale nie zna adresu pobytu.
    To które otrzymało darowiznę nie chce podać adresu.
    Jaka jest procedura, aby dorosłe dziecko uzyskało aktualny
    adres swojej biologicznej matki?

    Dziękuję i pozdrawiam, Piotr.

  • 2. Data: 2021-09-19 12:38:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.09.2021 o 12:12, p...@o...pl pisze:

> [...]
    > To które otrzymało darowiznę nie chce podać adresu.
    > Jaka jest procedura, aby dorosłe dziecko uzyskało aktualny

    Sprawa jest o tyle ciężka, że Domy Pomocy Społecznej czasem nie meldują
    u siebie pensjonariuszy i wiele z tych osób ma zameldowanie nadal w
    miejscu ich "stałego" zamieszkania. Jedyne sensowne rozwiązanie, jakie
    mi przychodzi do głowy, to wysłanie emaili do wszystkich w okolicy z
    prośbą o przekazanie matce - jeśli jest ich pensjonariuszem - że prosisz
    o kontakt. Tesli matka wyrazi zgodę, to powinni Cię poinformować.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-09-19 12:58:59
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.09.2021 o 12:12, p...@o...pl pisze:
    > Witam,
    >
    > Troje dzieci i ich biologiczna matka.
    > Jedno z dzieci otrzymało darowiznę od matki w zamian za nopiekę.

    To wtedy nie jest darowizna, tylko zapłata za opiekę.

    https://www.infor.pl/prawo/darowizny/umowa-darowizny
    /2734740,Darowizna-definicja-umowa-podatki-odwolanie
    .html

    "Darowizna to umowa nieodpłatna, zatem darczyńca nie otrzymuje nic w
    zamian za świadczenie, które przykazuje obdarowanemu."

    > Wzięło matkę do siebie, ale oddało do domu opieki.

    https://www.infor.pl/prawo/darowizny/wykonanie-i-odw
    olanie-darowizny/3589642,Odwolanie-darowizny-mozliwe
    -z-powodu-razacej-niewdziecznosci.html

    "Do esentialia negotii umowy darowizny nie należy obowiązek sprawowania
    opieki nad darczyńcą przez obdarowanego, jednak umowa darowizny rodzi po
    stronie obdarowanego moralny obowiązek wdzięczności, który nabiera
    szczególnej wymowy, gdy do zawarcia umowy dochodzi między osobami
    najbliższymi, których powinność świadczenia pomocy i opieki wynika już z
    łączących strony umowy stosunków rodzinnych (wyr. SN z 13.10.2005 r., I
    CK 112/05, Legalis)."

> [...]
    > To które otrzymało darowiznę nie chce podać adresu.
    > Jaka jest procedura, aby dorosłe dziecko uzyskało aktualny

    https://www.mardukpl.org/jak-ustalic-czyjes-miejsce-
    zamieszkania/

    https://www.laczymywiezi.pl/poszukiwania/etapy/mswia
    -udostepnienie-danych/

    "Do osoby, której poszukujemy wysyłany jest po prostu list, w którym
    MSWiA zwraca się o zgodę na udostępnienie wnioskodawcy (nam) danych,
    które zostały wskazane we wniosku - zwykle jest to adres zamieszkania.
    Jeśli osoba taka odmówi lub chociażby nie odpowie na list MSWiA niczego
    nie udostępni."

    "UWAGA!!! Ważne, by we wniosku znalazło się powołanie na "interes
    faktyczny", ponieważ "interesu prawnego" zwykle nie mamy. I tak może to
    być np. wskazanie "Interes faktyczny - konieczność nawiązania kontaktu z
    biologicznym bratem"."

    Pozdrawiam
    Piotr