  • 41. Data: 2021-09-27 12:43:42
    Temat: Re: Przy?apani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie maj? czego szuka? w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Sep 2021 18:09:19 +0200, Kviat wrote:

    > A zakaz przywiązywania akumulatora do jaj wprowadzono z uwagi na
    > zdarzające się przypadki uszkodzenia akumulatora.
    >
    > Ja pierdolę... wydawało mi się, że nie jesteś już w stanie mnie zaskoczyć.

    Ale to akurat przedwojenny przepis, z czasow sanacji.

    I nie wiadomo - nadal obowiazuje, czy nie obowiazuje ... ale tamte
    karabiny to juz dawno na zlomie :-)

    J.

  • 42. Data: 2021-09-27 18:00:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.09.2021 o 12:41, J.F pisze:
    > A to jest przepis, ze zawrocic w strefie mozna, a dalej juz nie?

    Zajrzyj do Rozporządzenia? Czy ja mam jakąś wyłączność?

    > No i ... czy takie "zawracanie" to nie zmuszanie do nielegalnego
    > przekraczania granicy ? :-)

    Od polskiej stronie nie, bo mamy na to przepis. Od białoruskiej - nie
    mam zielonego pojęcia. Wcale bym się nie zdziwił, jakby tak było.
    > No to minister uchyli.
    > Lepiej zlamac kolbe niz wpuscic imigranta :-)

    Nie, to było takie bardzo stare zarządzenie przedwojenne Policji
    Państwowej. Nawet szukałem, żeby podlinkować, ale nie mogę tego znaleźć.
    Taka ciekawostka.

    > Poza tym mozna te pałką, skoro nie można kolbą :-)

    Pałką można celem zmuszenia do wykonania wydanego w ramach prawa
    polecenia. Osobiście pałkę służbową uważam za wyjątkowo niepraktyczną rzecz.

    > Tylko ... czy SG i WOT mogą używać pałek ? :-)

    Zajrzyj do Ustawy o ŚPBiBP - mogą. Moim zdaniem akurat do tego nie
    powinny, ale to już osobna sprawa. Decyzję podejmuje "uprawniony" na
    miejscu.

    > No popatrz, to sie okazuje, ze ten zły Łukaszenko całkiem prawnie
    > działa.
    > A zacytuj polski stary i nowy przepis o "zawracaniu" ...

    Po co? Wyłączyli Ci dostęp do sejm.gov.pl? Też bym musiał poszukać.

    > No nie wiem ... bo jak zlapali, to byli po naszej stronie.
    > Wiec trzeba by sie dowiedziec, jak to z tymi zawroceniami było :-)

    W jakim sensie? Jakie znaczenie mają - z punktu widzenia tego fragmentu
    dyskusji - szczegóły zawrócenia?

    Na ile się orientuję, to sprawa wygląda tak, że ci "uchodźcy" mają wizę
    na Białorusi na miesiąc i po jego upływie Białoruś musi coś z nimi
    zrobić. Teoretycznie odesłać do kraju z którego przylecieli. Nie sądzę,
    by uchodźcy mieli na papierze zapewnienie, że zostaną przerzuceni do
    Unii Europejskiej.

    > No jak - przeciez nie my, tylko ten tyran Łukaszenko :-)

    Problem jest o wiele bardziej - w moich oczach - złożony i winę za to,
    co się dzieje ponoszą osoby, które nie zareagowały odpowiednio na
    pierwszych nielegalsów kilka lat temu, jak się zaczęły desanty na
    Sycylię. Gdyby tych pierwszych osądzono za nielegalne przekroczenie i
    deportowano z powrotem do Afryki, to byłby jasny przekaz, że tak się nie
    da i mają sobie legalnie wjeżdżać.

    Ale najpierw uznano, ze tych kilku na kajaku, to nie problem. Potem
    kilkunastu w łodzi. Jak zaczęli walić tysiącami, to zaczęły się głosy,
    czym gorsi są ci teraz o tych poprzednio. Tu zresztą jest sedno problemu
    tych 30 na granicy. Słuszne są głosy, ze można by było ich p0przyjąć, bo
    i tak pewnie szybko pojadą dalej, ale jeśli ich zalegalizujemy, to czemu
    31 odmówić?

    Łukaszenko po prostu postanowił zarobić na kryzysie oraz trochę nam
    zrobić na złość - bo po prostu mógł. Trzeba go przekonać, ze nie warto.
    Szkoda, że zakładnikami są ludzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2021-09-27 18:01:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.09.2021 o 12:43, J.F pisze:
    > I nie wiadomo - nadal obowiazuje, czy nie obowiazuje ... ale tamte
    > karabiny to juz dawno na zlomie :-)

    Czy obowiązuje, to nie wiem, ale kilka takich kolekcjonersko mają
    koledzy, co rekonstruują Policję Państwową.

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2021-09-27 18:35:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A to jest przepis, ze zawrocic w strefie mozna, a dalej juz nie?

    Nie ma. Nie ma nawet przepisu umożliwającego "zawracanie".

    > No i ... czy takie "zawracanie" to nie zmuszanie do nielegalnego
    > przekraczania granicy ? :-)

    Jest. Dlatego wygoniono dziennikarzy.

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2021-09-27 18:41:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nie ma. Nie ma nawet przepisu umożliwającego "zawracanie".

    A pójdziesz ostrzej w wskażesz przepis zabraniający zawracania?

    > Jest. Dlatego wygoniono dziennikarzy.

    *Tylko* dlatego?

    --
    A. Filip

  • 46. Data: 2021-09-27 19:26:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2021 o 18:41, A. Filip pisze:

    > A pójdziesz ostrzej w wskażesz przepis zabraniający zawracania?

    :organy władzy publicznej działają w granicach prawa" czy jakoś tak.
    Jest ustawa co ma zrobić straż graniczna po zatrzymaniu i nie ma w niej
    "zawracania".

    Głównie.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2021-09-28 00:12:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.09.2021 o 19:26, Shrek pisze:

    > :organy władzy publicznej działają w granicach prawa" czy jakoś tak.
    > Jest ustawa co ma zrobić straż graniczna po zatrzymaniu i nie ma w niej
    > "zawracania".

    Jest jeszcze Ustawa o cudzoziemcach i jej artykuł 35.

  • 48. Data: 2021-09-28 06:40:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2021 o 00:12, nadir pisze:

    > Jest jeszcze Ustawa o cudzoziemcach i jej artykuł 35.

    Art. 35. 1. Cudzoziemiec może być niezwłocznie doprowadzony do granicy,
    jeżeli został zatrzymany w strefie nadgranicznej bezpośrednio po
    przekroczeniu granicy _nieumyślnie_ i wbrew przepisom prawa.

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-09-28 09:12:32
    Temat: Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Art. 35. 1. Cudzoziemiec może być niezwłocznie doprowadzony do granicy,
    > jeżeli został zatrzymany w strefie nadgranicznej bezpośrednio po
    > przekroczeniu granicy _nieumyślnie_ i wbrew przepisom prawa.

    A oni się przyznają SG do _umyślnego_ przekroczenia granicy? :-)

    IMHO SG dopóki imigrant twardo nie oświadczy że granicę przekroczył
    umyślnie _może_ domniemywać że przekroczenie było nieumyślne bo to
    przecież interpretacja (formalnie) na korzyść doprowadzanego do granicy.
    Taka reklama piwa "bezalkoholowego" - formalnie wszystko zgodnie z
    prawem a prawie wszyscy wiedzą o co tak naprawdę chodzi :-)

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2021-09-28 12:09:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 27 Sep 2021 18:41:21 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > *Tylko* dlatego?

    To misiewicze przy okazji tam też robią jakieś wałki? Jakiś instruktor
    narciarski sprzedaje lewe kolby do bicia?
    Chętnie poczytam, co wiesz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek