  • 51. Data: 2021-09-28 16:08:29
    Temat: Re: Przy?apani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie maj? czego szuka? w Polsce
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.09.2021 o 06:40, Shrek pisze:

    > Art. 35. 1. Cudzoziemiec może być niezwłocznie doprowadzony do granicy,
    > jeżeli  został  zatrzymany  w strefie  nadgranicznej bezpośrednio  po
    > przekroczeniu granicy _nieumyślnie_ i wbrew przepisom prawa.

    Ależ ja doskonale wiem co tam jest napisane. Tylko że jeżeli przekroczył
    granicę umyślnie, dodajmy w miejscu niedozwolonym, to popełnił inne
    wykroczenie i/lub przestępstwo, co daje podstawę to odmowy udzielenia
    azylu. A przy okazji nadal wydalenia go z Polski, co określają
    wcześniejsze artykuły wspomnianej, oraz innych ustaw.
    Jakby nie patrzył wypierdolić ich z Polski można na 1000 sposobów. Ja
    wiem, że nasze ustawy mogą być sprzeczne z wyżej stojącymi przepisami
    międzynarodowymi, ale póki co skarżą się na nie tylko jacyś tam
    aktywiści i "parę" osób w internetach.

  • 52. Data: 2021-09-28 17:01:59
    Temat: Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2021 o 09:12, A. Filip pisze:

    > A oni się przyznają SG do _umyślnego_ przekroczenia granicy? :-)

    A ktoś ich pytał? Sądzę że nie. Ale sądzę, że nieumyślnie tego nie
    zrobili - nawet bez pytania wydaje się to oczywiste. A jakby zapytali,
    to sądzę, że co najmniej część jest na tyle ogarnięta, że odpowiedziała
    by tak i proszą o azyl.

    > IMHO SG dopóki imigrant twardo nie oświadczy że granicę przekroczył
    > umyślnie _może_ domniemywać że przekroczenie było nieumyślne bo to
    > przecież interpretacja (formalnie) na korzyść doprowadzanego do granicy.

    Ale liczy się stan faktyczny - a nieumyślnie tego nie robą.

    > Taka reklama piwa "bezalkoholowego" - formalnie wszystko zgodnie z
    > prawem a prawie wszyscy wiedzą o co tak naprawdę chodzi :-)

    Nie sądzę żeby to miało podstawy prawne, a o tym rozmawiamy.

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2021-09-28 17:05:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2021 o 16:08, nadir pisze:

> [...]
    > granicę umyślnie, dodajmy w miejscu niedozwolonym, to popełnił inne
    > wykroczenie i/lub przestępstwo, co daje podstawę to odmowy udzielenia

    Nie daje - już o tym rozmawialiśmy - konwencja.

    > Jakby nie patrzył wypierdolić ich z Polski można na 1000 sposobów.

    Można na 1000, wolno na kilka - i powinni się po drodze znaleźć w
    miejscu gdzie mogą złożyć wniosek o azyl.

    > Ja
    > wiem, że nasze ustawy mogą być sprzeczne z wyżej stojącymi przepisami
    > międzynarodowymi, ale póki co skarżą się na nie tylko jacyś tam
    > aktywiści i "parę" osób w internetach.

    Zapewne nie tylko. Dlatego władzom zależy tak na tym, żeby im na ręce
    nie patrzeć. Rozumowanie które prezentujesz to "wiem, że łamiemy prawo,
    ale chuja nam zrobią". Można i tak, tylko to jest łamanie prawa. I
    kiedyś nam się do dupy za to dobiorą. No i skoro można łamać prawo, to
    niech potem państwo nie ma pretensji jak obywatele pójdą tą samą drogą.

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2021-09-28 17:12:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > prawa. I kiedyś nam się do dupy za to dobiorą. No i skoro można łamać
    > prawo, to niech potem państwo nie ma pretensji jak obywatele pójdą tą

    Niech ci będzie tylko bądź konsekwentny nie tylko w stronę
    państwo (PiS) v. obywatele (PO).

    Komu z tych co łamali w Starych Kiejkutach nawet bezpośrednie zapisy w
    Konstytucji Donald von Tusk *przez osiem lat* dobrał się do dupy?
    No skoro można mieć głęboko w dupie łamanie konstytucji to potem własne
    żale nad tym jak konstytucja jest łamana wypadają "niezbyt przekonująco".

    --
    A. Filip

  • 55. Data: 2021-09-28 17:55:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2021 o 17:12, A. Filip pisze:

    > Niech ci będzie tylko bądź konsekwentny nie tylko w stronę
    > państwo (PiS) v. obywatele (PO).

    Jestem konsekwentny. Uważam że jeśli państwo ma w dupie prawo, to
    obywatele też mają prawo mieć państwo i jego prawa w dupie. I tylko
    konsekwencje powstrzymują ich od jego łamania. Czy to jest porządane
    podejście - wątpię, ale we didn't start the fire.

    > Komu z tych co łamali w Starych Kiejkutach nawet bezpośrednie zapisy w
    > Konstytucji Donald von Tusk *przez osiem lat* dobrał się do dupy?

    Masz rację - czy to znaczy że następne władze mają łamać prawo abopeło?
    To już nudne się robi. Natomiast pis wzniósł się na wyżyny i sprzątanie
    po nim bedzie również tak samo brudne jak samo pisie podejście do prawa.
    Nie podoba mie się to - ale znów - nie ja zacząłem.

    > No skoro można mieć głęboko w dupie łamanie konstytucji to potem własne
    > żale nad tym jak konstytucja jest łamana wypadają "niezbyt przekonująco".

    To niech ci nie przeszkadza. Mi przeszkadza i głośno o tym mówię. To że
    ty masz to w dupie to żaden argument.

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2021-09-29 11:23:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 28 Sep 2021 16:08:29 +0200, nadir napisał(a):

    > Ja
    > wiem, że nasze ustawy mogą być sprzeczne z wyżej stojącymi przepisami
    > międzynarodowymi, ale póki co skarżą się na nie tylko jacyś tam
    > aktywiści i "parę" osób w internetach.

    Od ilu skarżących osób należy przestrzegać prawa?
    Czy każda osoba ma taką samą "wagę", tzn. jeden skarżący Cacescu wystarczy,
    a stu "jakichś tam aktywistów" już nie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 57. Data: 2021-09-29 20:25:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.09.2021 o 11:23, Olin pisze:

    > Od ilu skarżących osób należy przestrzegać prawa?

    A to nie do mnie to pytanie. Zresztą czy bym napisał, że od 100 czy 100
    tysięcy osób, to i tak byłbyś niezadowolony.

    > Czy każda osoba ma taką samą "wagę", tzn. jeden skarżący Cacescu wystarczy,
    > a stu "jakichś tam aktywistów" już nie?

    Jak jesteś znanym futbolistą albo masz za kolegę Falandysza, to możesz
    bardziej prawa nie przestrzegać. To jakaś nowość?

  • 58. Data: 2021-09-30 10:58:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 29 Sep 2021 20:25:46 +0200, nadir napisał(a):

    > Zresztą czy bym napisał, że od 100 czy 100
    > tysięcy osób, to i tak byłbyś niezadowolony.

    Jestem niezadowolony, bo używasz absurdalnych argumentów.
    Widać innych nie masz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek