  • 1. Data: 2014-03-09 18:48:21
    Temat: Propozycje Ustawy o CCTV i komentarze
    Od: SJS <s...@p...pl>

    Propozycje o monitoringu poszły do konsultacji
    http://kzpochrona.com.pl/ckfinder_pliki/files/Za%C5%
    82o%C5%BCeni%20a%20do%20ustawy%20o%20monitoringu%20w
    izyjnym.pdf

    Wróciły
    i....

    Uwagi do tych propozycji

    http://kzpochrona.com.pl/ckfinder_pliki/files/Uwagi%
    20do%20projektu%20ustawy%20o%20monitoringu%20wizyjny
    m%2C17.01.2014%20r..docx

    Zwracam szczególnie uwagę na dane zawarte w tabelce
    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-03-09 19:22:32
    Temat: Re: Propozycje Ustawy o CCTV i komentarze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2014 18:48, SJS pisze:
    > Propozycje o monitoringu poszły do konsultacji
    > http://kzpochrona.com.pl/ckfinder_pliki/files/Za%C5%
    82o%C5%BCeni%20a%20do%20ustawy%20o%20monitoringu%20w
    izyjnym.pdf

    Kto ochujał z tymi propozycjami?

    Innymi słowy: kto jest autorem tego potworka?

    [ciach]

    > Uwagi do tych propozycji
    >
    > http://kzpochrona.com.pl/ckfinder_pliki/files/Uwagi%
    20do%20projektu%20ustawy%20o%20monitoringu%20wizyjny
    m%2C17.01.2014%20r..docx

    Generalnie z większością uwag się zgadzam, aczkolwiek "ad. 5" śmierdzi
    mi lobbowaniem osób zainteresowanych wystawianiem kolejnych certyfikatów
    (niedługo do zakupu lodów będzie potrzebne świadectwo wycięcia
    migdałków...).

    Także następny punkt - domaganie się, by ustawowo każdy monitoring
    zawsze i wszędzie pozwalał na dokładne zweryfikowanie tożsamości - jest
    co najmniej chory i świadczy o pewnej ignorancji w kwestii tak prawa jak
    i różnych zastosowań oraz technicznych parametrów monitoringu wizyjnego.

    Podpunkt "musi być zagwarantowane, że okazywana kopia jest oryginalna"
    brzmi, jakby napisał go ktoś mający problem z językiem polskim lub
    ostatni kontakt z monitoringiem wizyjnym miał w czasach kaset VHS.

  • 3. Data: 2014-03-09 22:45:47
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    tak czy siak, ja bym chcial, aby jak juz bedzie przepis o monitoringu,
    to taki, zeby nielegalne w Polsce bylo uzywanie Google Glass i podobnych
    wynalazkow w miejscach publicznych, poczynajac od parku, chodnika,
    drogi, przez sklepy, bary, restauracje, kina, teatry...

  • 4. Data: 2014-03-10 00:35:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.03.2014 22:45, hikikomorisan pisze:
> [...]
    > wynalazkow w miejscach publicznych, poczynajac od parku, chodnika,
    > drogi, przez sklepy, bary, restauracje, kina, teatry...

    Ano. I jak taki hiki na kogoś popatrzy nieproszony lub coś odpisze, to
    też powinien iść do więzienia ;->

  • 5. Data: 2014-03-10 05:46:29
    Temat: Re: Propozycje Ustawy o CCTV i komentarze i przykład z życia
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-03-09 22:45, hikikomorisan pisze:
> [...]
    > wynalazkow w miejscach publicznych, poczynajac od parku, chodnika,
    > drogi, przez sklepy, bary, restauracje, kina, teatry...

    Fragment wywiadu z komendantem Straży Miejskiej w... Łęczycy:
    "Monitoring jest bardzo dobrym narzędziem nie tylko, kiedy obserwuje się
    ,,na żywo", co się dzieje w mieście. Strażnik nie może być w wielu
    miejscach na raz, a kamery zastępują często patrol. Oczywiście nie
    patrzymy cały czas na monitory, bo nie mamy takiej możliwości. Jest nas
    po prostu zbyt mało. Żeby była taka możliwość należałoby zatrudnić trzy
    osoby, które zajmowałyby się wyłącznie obserwacją zdarzeń, które
    rejestrują kamery.

    Obraz jest rejestrowany na twardym dysku, więc zawsze możemy go
    odtworzyć i sporządzić z niego dowód w sprawie. W ciągu dnia przeglądamy
    nagrany materiał w poszukiwaniu zdarzeń i w razie ewentualnego
    popełnienia wykroczenia lub przestępstwa analizujemy nagranie."

    Komunikat z dziś:
    "Ciało 21-letniego mężczyzny zostało znalezione na rynku w Łęczycy -
    informuje RMF FM. Policja i prokuratura w Łęczycy ustalają, jak doszło
    do śmierci.
    Mężczyzna został pobity - zakłada wstępnie policja. Poszukiwani są dwaj
    inni mężczyźni, którzy prawdopodobnie brali udział w bójce."

    Rynek był monitorowany?
    Chyba tak
    Zapobiegło to śmierci człowieka?
    Nie
    --
    Czym dla napadniętego różni się atrapa kamery których używanie chcą
    zakazać w nowej Ustawie o monitoringu od kamery której nikt na bieżąco

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 6. Data: 2014-03-10 11:33:17
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 10.03.2014 05:46, SJS wrote:

> [...]
    > Zaraz, zaraz rośnie wykrywalność a nie rośnie bezpieczeństwo?
    > Tak, to jest dobry przykład jaka jest różnica między wykrywalnością a

    Innymi slowy nowe przepisy powinny stanowic tak, ze jak jest juz
    monitoring zainstalowany to ma byc odpowiednia ekipa do ogladania na
    zywo tak, aby sluzyl bezpieczenstwu a nie wykrywalnosci.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 7. Data: 2014-03-10 11:42:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2014 11:33, hikikomorisan pisze:

    > Innymi slowy nowe przepisy powinny stanowic tak, ze jak jest juz
    > monitoring zainstalowany to ma byc odpowiednia ekipa do ogladania na
    > zywo tak, aby sluzyl bezpieczenstwu a nie wykrywalnosci.

    Natychmiast przestań im podpowaidać kolejne głupoty!

  • 8. Data: 2014-03-10 11:47:25
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 10.03.2014 11:42, Andrzej Lawa wrote:

    > Natychmiast przestań im podpowaidać kolejne głupoty!

    Wiesz, mnie interesuje bezpieczenstwo, czyli interwencja jak ktos bedzie
    chcial mnie zabic na ulicy.

    Calkowicie mnie nie interesuje wykrycie sprawcow jak bede martwy.

    Problemem jest, ze teraz z roznych funduszy czy dotacji instaluje sie
    stao tysiecy albo wiecej kamer i atrap nie zapewniajac odpowiedniej ich
    obslugi.

    Jak ma to byc dla bezpieczenstwa to

    - mniej kamer

    - wiecej obserwujacych i reagujaych

    Bedzie bezpieczniej.

    STS pokazal, ze odwrotne (za duzo kamer, za malo ludzi) prowadzi do
    paradoksu, niby jest monitoring a zabili czlowieka.

  • 9. Data: 2014-03-10 11:51:07
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 10.03.2014 00:35, Andrzej Lawa wrote:

    > Ano. I jak taki hiki na kogoś popatrzy nieproszony lub coś odpisze, to
    > też powinien iść do więzienia ;->

    Nie chodzi mi o patrzenie, tylko o nagrywanie i transmisje obrazu i
    dzwieku, czyli glownie publikowanie wizerunku bez zgody.

  • 10. Data: 2014-03-10 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SJS s...@p...pl ...

    > Rynek był monitorowany?
    > Chyba tak
    > Zapobiegło to śmierci człowieka?
    > Nie

    No ale przeciez mówi, ze nie patrza cały czas... :)
    Na monitoring starczyło, ale na odpowiednie planowanie wydatkowania srodków
    czyli na zatrudnienie obserwatora juz nie...