  • 1. Data: 2014-03-10 13:17:45
    Temat: prawo ubezpieczeniowe, OC komunik.
    Od: p47 <k...@w...pl>

    jak wiadomo w Polsce nabywca samochodu z drugiej ręki, przy zgodzie
    zbywajacego, może korzystać z jego ubezpieczenia OC na zakupiony samochód.
    Czy podobnie jest przy zakupie samochodu zagranicą, np w kraju UE, gdy
    nabywca samochódu otrzymał ważną, bo niewypowiedzianą polisę OC , która
    obejmuje także Polskę (zielona karta)?

  • 2. Data: 2014-03-11 01:33:37
    Temat: Re: prawo ubezpieczeniowe, OC komunik.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-10 13:17, p47 pisze:
    > jak wiadomo w Polsce nabywca samochodu z drugiej ręki, przy zgodzie
    > zbywajacego, może korzystać z jego ubezpieczenia OC na zakupiony samochód.

    I bez zgody też może.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-03-11 02:42:33
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2014-03-11 01:33, Liwiusz wrote:

    > I bez zgody też może.

    OIW to sprzedajacy udziela takiej zgody przez zaniechanie, tj. w ten
    sposób, że nie wypowiada swojego ubezpieczenia w chwili sprzedazy.
    To tak na marginesie, bo moje pytane przecież nie dot. transakcji krajowej.

  • 4. Data: 2014-03-20 14:07:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    p47 napisał(a) :

    > OIW to sprzedajacy udziela takiej zgody przez zaniechanie, tj. w ten
    > sposób, że nie wypowiada swojego ubezpieczenia w chwili sprzedazy.

    Jest weselej - sprzedający wypowiada pisemnie, kupujący dzwoni do
    ubezpieczyciela 2 dni po wysłaniu pisma i mówi, że jednak chce
    pozostać z tym OC. Jednocześnie wysyła pisemną informację o
    pozostaniu. I cieszy się darmowym OC do końca jego okresu obowiązywania.
    ICMPTZ.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 5. Data: 2014-03-20 23:42:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Mar 2014, Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > OC. Jednocześnie wysyła pisemną informację o pozostaniu. I cieszy się
    > darmowym OC do końca jego okresu obowiązywania.

    Jeśli dobrze rozumiem, prawo w takim przypadku implikuje sprzedaż pojazdu
    wraz z "prawem do ubezpieczenia", traktując je jako "część pojazdu" :)

    > ICMPTZ.

    Jak rozumiem - nic. Pasuje?
    Sprzedający powinien obiecać, że zwróci wartość "swojej" opłaconej
    składki OC po uprawomocnieniu się jego wypowiedzenia, a pojazd
    sprzedać wraz z wartością składki :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-03-21 09:27:57
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    To trochę inaczej działa. Sprzedający może sobie złożyć wypowiedzenie kiedy chce,
    nawet dzień po jego zawarciu, jest ono skuteczne tak czy inaczej z końcem okresu na
    jaki została zawarta polisa. Gdy zgodnie z ustawą powiadomi TU o sprzedaży pokazdu
    to jego wypowiedzenie nie ma już żadnej prawnej wartości, bo z momentem podpisania
    umowy sprzedaży jest to ubezpieczenie Kupującego., a więc wypowiedzenie nabiera mocy,
    gdy Sprzedający nie ma żadnego prawa do tej polisy. Z tym, że ta polisa i tak się
    samoistnie skończy z końcem okresu, więc Sprzedający nie ma tu nic do powiedzenia.
    Tylko kupujący może wypowiedzieć to OC i wtedy Sprzedający ma prawo ubiegać się o
    zwrot tej części składki, którą nadpłacił od dnia wypowiedzenia przez Kupującego do
    ostatniego opłaconego przez Sprzedającego dnia.

  • 7. Data: 2014-03-21 20:37:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Mar 2014, Konfabulator wrote:

> [...]
    >
    > Gdy zgodnie z ustawą powiadomi TU o sprzedaży pokazdu to jego
    > wypowiedzenie nie ma już żadnej prawnej wartości,

    Krótko mówiąc, jest dokładnie tak jak napisałem ;)
    (sprzedaż pojazdu jest powiązana z cesją umowy).

    pzdr, Gotfryd