  • 1. Data: 2005-11-23 14:57:07
    Temat: Problem z elektrownią - czy mają prawo
    Od: "funboy" <m...@i...pl>

    Witam,
    czy elektrownia ma prawo obciążyć mnie karą za nielegalny pobór prądu (de
    facto już to zrobiła) w przypadku gdy policja i prokuratura stwierdziła, że
    nie udało się określić osoby odpowiedzialnej za błędne podłączenie
    instalacji elektrycznej. Elektryk oświadczył, że nie nakłaniałem go do
    "podłączenia na lewo" oraz, że on podłączył wszystko ok. Jednak fakt jest
    taki, że coś było podłączone nie tak.
    Skrzynka z licznikami nie była oczywiście zabezpieczona (nie znajduje się w
    moim mieszkaniu tylko jest na klatce schodowej).

    Policja jednoznacznie stwierdziła, że nie ustalili, iż to ja jestem winny
    wadliwego podłączenia.

    Karą zostałem obciążony ja jako właściciel mieszkania.

    Co zrobić w takiej sytuacji? Pójście do sądu ma sens?

    Dzięki za pomoc

    Odpowiadając usuń "mock_"
    *************************************

  • 2. Data: 2005-11-23 15:02:26
    Temat: Re: Problem z elektrownią - czy mają prawo
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    funboy napisał(a):

    > Karą zostałem obciążony ja jako właściciel mieszkania.
    >
    > Co zrobić w takiej sytuacji? Pójście do sądu ma sens?

    A ty oczywiście nie zauważyłeś że korzystasz z prądu a rachunki
    (minimalne?, żadne?). Biedny miś. Nie bądź śmieszny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-11-23 15:04:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > A ty oczywiście nie zauważyłeś że korzystasz z prądu a rachunki
    > (minimalne?, żadne?). Biedny miś. Nie bądź śmieszny.

    Widziałes kiedyś sposób rozliczenia energii. czyli działający na
    zasadzie rachunku prawdopodobieństwa i prognozy? ;-) W tym układzie to
    po dwóch latach nie jesteś w stanie się zorientować, ile naprawdę masz
    zapłacić.

    M.

  • 4. Data: 2005-11-23 15:23:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > zasadzie rachunku prawdopodobieństwa i prognozy? ;-) W tym układzie to
    > po dwóch latach nie jesteś w stanie się zorientować, ile naprawdę masz

    Nie za bardzo wiem o czym mówisz. Ja płacę według wskazań licznika. Jak
    płacę miesięcznie 50-70 złotych, a potem nagle 10-20 złotych miesięcznie
    to chyba wiem że coś jest nie tak.
    Zresztą nasz autor wątku co prawda wyraźnie nie napisał że kradł ten
    prąd, ale miedzy wierszami tak to wynika.
    Sugeruje tylko że nie są w stanie mu tego udowodnić. Mógłby jeszcze
    wymyślić powód dla którego jakiś nieznajomy podłączył go bez jego wiedzy
    tak pięknie do prądu.

  • 5. Data: 2005-11-23 16:05:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Nie za bardzo wiem o czym mówisz. Ja płacę według wskazań licznika. Jak
    > płacę miesięcznie 50-70 złotych, a potem nagle 10-20 złotych miesięcznie
    > to chyba wiem że coś jest nie tak.

    No to masz dobrze ;-) DO mnie raz w roku przychodzi "kontrol" i spisuje
    stan licznika. Za pół roku (lub później) dostaję faktury z rozliczeniem
    poprzedniego okresu i prognozą na następny. Za żadną cholerę nie można
    dojść, co, jak i kiedy. Pomijam drobny fakt, że nieomal nigdy nie jest
    napisane, kiedy był odczyt stanu liczników.

    > Zresztą nasz autor wątku co prawda wyraźnie nie napisał że kradł ten
    > prąd, ale miedzy wierszami tak to wynika.

    Ja tak tego nie odczytałem

    > Sugeruje tylko że nie są w stanie mu tego udowodnić. Mógłby jeszcze
    > wymyślić powód dla którego jakiś nieznajomy podłączył go bez jego wiedzy
    > tak pięknie do prądu.

    Bo w tym biznesie praktyka jest zupełnie inna. Jeżeli nikt nikogo nie
    złapał za kabel, to próba wymuszania jakichkolwiek haraczy jest, moim
    zdaniem, bezprawna. A z niezabezpieczonymi skrzynkami to w mojej branży
    już dawno sobie poradziliśmy - jak można się było z zewnątrz dołaczyć,
    znaczy wina dostawcy. Klient nie ma obowiązku zbrojnej straży do
    pilnowania obcych urządzeń wynajmować.

    M.

  • 6. Data: 2005-11-23 18:07:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nawet, jeśli się domyślamy, że funboy kradł ów prąd, to jednak w celu
    obciążenia go karą należy mu dowieść winę.

  • 7. Data: 2005-11-23 18:11:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "funboy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Na początek ustal, czy to jest kara, czy po prostu skorygowali
    wskazania licznika według jakiś tam wytycznych i masz do zapłaty
    niedopłątę tak wyliczoną.

    Potem, jeśli to faktycznie kara, możesz spróbować pisemnie ich
    poinformować, że ewentualną karę skierowali pod niewłaściwy adres, bo
    Ty nie jesteś administratorem pomieszczenia w którym był zainstalowany
    licznik, tylko spółdzielnia. Również nie do Ciebie należy
    zabezpieczenie skrzynki.

    Ostatecznie trzeba by było ewentualnie ich pozywać do sądu. Ale z tym
    bym się udał jednak do rzecznika konsumenta, który w takich
    zagwozdkach się specjalizuje.

  • 8. Data: 2005-11-23 18:21:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Nawet, jeśli się domyślamy, że funboy kradł ów prąd, to jednak w celu
    > obciążenia go karą należy mu dowieść winę.

    Akurat sądy cywilne przy ustalaniu stanu faktycznego posługują się
    pewnym prawdopdobieństwem. Myślę, że pełnomocnik elektrowni może się
    wykazać.

  • 9. Data: 2005-11-23 19:42:11
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Zakładam, że

    > Akurat sądy cywilne przy ustalaniu stanu faktycznego posługują się pewnym
    > prawdopdobieństwem. Myślę, że pełnomocnik elektrowni może się wykazać.

    Zakładam, że było zrobione "obejście" licznika i prąd był nielaglnie
    doprowadzony do mieszkania.
    Prowadzone postępowanie nie wykazało,. czy przerobienia instalacji dopuścił
    się funboy, jego brat,
    dziadek, czy ktokolwiek inny. Ale fakt nielegalnego poboru pozostaje faktem
    i elektrownia
    dążąc do wyrównania swoich start obciąża tego, na kogo wystawiła
    "książeczkę" opłat, czyli
    właściciela mieszkania i to wydaje mi się zrozumiałe. Pzdr.

  • 10. Data: 2005-11-23 20:20:30
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Akurat sądy cywilne przy ustalaniu stanu faktycznego posługują się pewnym
    > prawdopdobieństwem.

    niestety nie tylko sady cywilne :-(