  • 1. Data: 2004-06-10 12:54:00
    Temat: Wypadek przy pracy a renta wypadkowa
    Od: "WitekS" <w...@w...pl>

    Od sierpnia 2003 staram się o przyznanie renty z tytułu wypadku przy pracy
    (z winy zakładu pracy). Na temat ZUS-u szkoda słów. Byłem badany przez dwa
    składy biegłych lekarzy sądowych którzy zgodnie orzekli, że renta jak
    najbardziej mi się należy a powodem mojej niezdolności do pracy jest uraz
    którego doznałem w wyniku wypadku przy pracy. Na kolejnym posiedzeniu sądu
    (chyba piątym) okazało się, że ZUS wyczerpując wszystkie możliwe zagrania i
    wobec opinii biegłych postanowił przyznać mi rentę jednak jak się okazało
    "zapomnieli że składałem papiery na rentę wypadkową". Cała ta sprawa wydaje
    się być jedną wielką farsą a zagrywki ze strony ZUS-u idiotyczne. Będę
    niezmiernie wdzięczny jeżeli ktoś z szanownych grupowiczów może mi coś
    doradzić.
    Na podstawie jakich dokumentów wypadek uznaje się za wypadek przy pracy -
    uważam, że powinien to być protokół z wypadku ale czy to wystarczy dla
    ZUS-u?
    Czego mogę się jeszcze spodziewać się ze strony ZUS-u?
    Może ktoś miał podobne problemy z tą idiotyczną instytucją albo może coś
    poradzić? Bardzo proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2004-06-11 20:42:11
    Temat: Re: Wypadek przy pracy a renta wypadkowa
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "WitekS" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czego mogę się jeszcze spodziewać się ze strony ZUS-u?
    > Może ktoś miał podobne problemy z tą idiotyczną instytucją albo może coś

    generalnie jest tak że to pracowadca sporządza dokumentację wypadkową i to
    on jest odpoweidzailny za jej prawidłowość
    jeśli składałeś papiery wZUS i nie dostałeś renty wypadkowej choć jak słyszę
    biegli lekarze orzekli że jesteś niezdolny do pracy to konieczenie udaj się
    do zus i przejrzyj twoją dokumentację (muszą ci pokazać wszystko) i sprawdź
    jak zus prowadził postępowanie
    jeśli rzeczywiście składałeś wniosek o przyznanie renty w związku z
    wypadkiem jesteś kryty i możesz żądać wypłąty renty od złożenia wniosku +
    odsetki
    powodzenia