  • 1. Data: 2004-06-10 12:41:00
    Temat: korepetycje legalnie
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    witam
    chcialbym udzielac korepetycji z jezyka legalnie , jestem studentem studiow
    dziennych, jak mam to zrobic i jakie sa koszty?dzieki bardzo za konkretne
    odp
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-10 13:21:04
    Temat: Re: korepetycje legalnie
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    JanuszS
> [...]
    > dziennych, jak mam to zrobic i jakie sa koszty?dzieki bardzo za konkretne

    Załóż działalność gospodarczą.

  • 3. Data: 2004-06-10 13:54:07
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Załóż działalność gospodarczą.

    w uzupełnieniu. Udzielanie korepetycji jest jedną z gałęzi działalności
    gospodarczej umożliwiających rozliczanie się na podstawie tzw. karty
    podatkowej. Tak wiec jeśli chcesz zminimalizować biurokrację to wybierz tę
    formę opodatkowania. Z tym, że musisz rozważyć, bo nie zawsze będzie ona
    korzystna, choć bez wątpienia zmniejsza do minimum kwitologię stosowaną.

  • 4. Data: 2004-06-10 14:05:59
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    oki wszystko rozumiem , ale czy student studiow dziennych moze otworzyc
    dzialalnosc gospodarcza? co z zusem
    ?
    a jezeli nie zus to co z ubezpieczniem zdrowotnym??
    Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ca9p5l$3ev$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2004-06-10 14:06:59
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > formę opodatkowania. Z tym, że musisz rozważyć, bo nie zawsze będzie ona
    > korzystna, choć bez wątpienia zmniejsza do minimum kwitologię stosowaną.

    Podatki nie sa tu chyba zasadniczym problemem (karta jest najprostsza, kpir
    najbardziej oplacalna finansowo - zakladajac, ze wariant karty wybieramy
    uczciwie - sa tam przedzialy zwiazane z iloscia godzin w miesiacu).
    Rejestracja oficjalnej dzialalnosci spowoduje najprawdopodobniej powstanie
    obowiazku oplacania skladek zus. O ile w przypadku kiedy ktos rownolegle
    pracuje, i musialby doplacac tylko zdrowotne (z mozliwoscia potracenia
    wiekszej jego czesci z podatku dochodowego przy rozliczeniu rocznym) jest to
    jeszcze do pomyslenia, o tyle, w przypadku osoby nie posiadajacej innego
    tytulu do obowiazkowego ubezpieczenia spolecznego, rejestracja dzialalnosci
    powodujaca obowiazek oplacania pelnych skladek zus swiadczy tak-sobie o
    inteligencji korepetytora. Ja nie wiem czy bym chcial sie czegos uczyc u
    takiej osoby, ale oczywiscie podejscia moga tu byc rozne... Szczegolnie
    wsrod "teoretykow" tego zagadnienia.

    marekz

  • 6. Data: 2004-06-10 14:12:02
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    JanuszS

    > oki wszystko rozumiem , ale czy student studiow dziennych moze otworzyc
    > dzialalnosc gospodarcza? co z zusem

    Full zus.
    Ile teraz? nie wiem. jakieś 500 miesięcznie.

  • 7. Data: 2004-06-10 19:41:20
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "JanuszS post.pl>" <gufner<malparemove> napisał w wiadomości
> [...]
    studiow
    > dziennych, jak mam to zrobic i jakie sa koszty?dzieki bardzo za konkretne

    Moja mamuśka zrobiłą tak:
    1) zarejestrowała DG
    2) płaciła podatek zryczałtowany za 20 lekcji w tygodniu (a czy tyle miała
    to różnie bywało) co pozwoliło jej ominąć biurokracje.
    3) ZUS-u nie płaciła bo była wtedy emerytką.

    Co do ZUS-u to zastanów się czy nie lepiej założyć firemki na kogoś z
    rodziny a ty byłbyś zatrudniony na umowy o dzieło.