  • 1. Data: 2009-04-05 13:57:49
    Temat: Premie wliczane do zasilkow a przedawnienie
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Witam,

    mam nastepujacy problem: w listopadzie 2005 rozpoczal sie moj urlop
    macierzynski. Trzy lata pozniej - listopad 2008 - zlozylam pismo u (bylego juz)
    pracodawcy z prosba o wyrownanie zasilku za 3 lata wstecz wraz z odsetkami.
    Poniewaz odmawiaja mi przyjecia osobiscie wysylam list polecony za
    potwierdzeniem odbioru. W grudniu 2008 otrzymuje informacje emailowa o tym ze
    zasilki byly liczone prawidlowo, jednak nie doczekalam sie zadnej oficjalnej
    odpowiedzi z podpisem chocby ksiegowej. W zwiazku z tym w styczniu zwrocilam
    sie do ZUS z prosba o wyjasnienie czy zasilki mi sie naleza. ZUS musial wyslac
    do pracodawcy pnaglenie z powodu braku odpowiedzi (czyli miesiac opoznienia).
    Obecnie glowna siedziba firmy znajduje sie w Warszawie, wczesniej byla w
    Krakowie. Firma informuje o tym ZUS i co najbardziej irracjonalne (albo moze
    tylko mi sie tak wydaje) kieruje sprawe do ZUS w Warszawie.

    I tak czekam juz trzeci miesiac na wyjasnienie, niedlugo moje roszczenia beda w
    calosci przedawnione, jedynie co mi zostaje to potwierdzenie odbioru z
    listopada 2008, nie wiem jednak czy to ma wystarczajaco moc jako dowod w
    przypadku sprawy w sadzie pracy i czy nie wiedzac czy zasilek mi sie nalezy czy
    nie bo to wciaz tajemnica powinnam zglaszac sprawe do sadu pracy? Dodam, ze nie
    jestem w stanie sama stwierdzic czy zasilek byl duzo nizszy niz wynagrodzenie
    poniewaz w powodu podwyzki jaka dostalam zasilek usrednil mi sie wowczas do
    ostatnich 12 miesiecy.

    Z gory uprzejmie dziekuje gdyby ktos mial jakas mysl w tej sprawie, co z tym
    dalej mozna zrobic, bo moze w ogole juz nie ma o czym mowic z powodu
    przedawnienia.
    A.

  • 2. Data: 2009-04-05 14:35:13
    Temat: Re: Premie wliczane do zasilkow a przedawnienie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A. pisze:

> [...]
    > pracodawcy z prosba o wyrownanie zasilku za 3 lata wstecz wraz z odsetkami.

    O wyrównanie zasiłku macierzyńskiego trzeba się zwrócić nie do
    pracodawcy tylko do ZUS. Więc korespondencja z pracodawcą to tylko
    strata czasu.

    > W zwiazku z tym w styczniu zwrocilam sie do ZUS z prosba o wyjasnienie czy zasilki
    mi sie naleza. ZUS musial wyslac
    > do pracodawcy pnaglenie z powodu braku odpowiedzi (czyli miesiac opoznienia).

    ZUS to ci powinien dać decyzję a nie prowadzić korespondencję z
    pracodawcą. I do zusu nie zwracaj się o wyjaśnienie tylko o wypłatę.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 3. Data: 2009-04-05 17:18:13
    Od: a...@o...pl

    Dziekuje za informacje.

    > O wyrównanie zasiłku macierzyńskiego trzeba się zwrócić nie do
    > pracodawcy tylko do ZUS. Więc korespondencja z pracodawcą to tylko
    > strata czasu.

    Sam ZUS koresponduje pisemnie z pracodawca dajac mnie jako odbiorce "do
    wiadomosci". Poza tym czy pracodawca nie powinien takiej odpowiedzi dac
    pracownikowi oficjalnie lub odeslac go do ZUS?

    zasilki mi sie naleza. ZUS musial wyslac

    > ZUS to ci powinien dać decyzję a nie prowadzić korespondencję z
    > pracodawcą. I do zusu nie zwracaj się o wyjaśnienie tylko o wypłatę.

    Tylko teraz pytanie czy rzecz sie nie przedawnila ?

  • 4. Data: 2009-04-05 17:27:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl pisze:

    > Tylko teraz pytanie czy rzecz sie nie przedawnila ?

    jeśli złożyłaś wniosek do ZUS o wypłatę wyrównania to będzie dzień który
    przewie przedawnienie, niezależnie od tego jak długo zus będzie sie "bujał"

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars