  • 1. Data: 2009-04-05 09:20:02
    Temat: Sklep internetowy - częściowa rezygnacja z zamówienia
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Witam.
    Temat trochę nieprecyzyjny, chodzi mi o to, czy można zwrócić (w ciągu 10
    dni), towar do sklepu internetowego, ale nie wszystkie pozycje, a tylko
    kilka. Np. kupiłem 6 rzeczy wsklepie internetowym, ale 2 chciałbym zwrócić,
    a resztę zostawić, czy mogę ?
    Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2009-04-05 09:32:02
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    owp pisze:
    > Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?

    nie.

  • 3. Data: 2009-04-05 18:24:40
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > nie.

    Chyba, że sprzedawca wykazuję dobrą wolę i przyjmuje zwroty również od
    "nie konsumentów". Część tak robi, choć nie musi.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 4. Data: 2009-04-05 19:21:07
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Chyba, że sprzedawca wykazuję dobrą wolę i przyjmuje zwroty również od
    > "nie konsumentów". Część tak robi, choć nie musi.

    Ale to robia z dobrej woli a nie z "przepisu"

  • 5. Data: 2009-04-06 07:06:11
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > nie.

    Rozumiem. A gdybym to kupił jako konsument, to mógłbym zwrócić tylko część
    towarów ?

  • 6. Data: 2009-04-06 07:19:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    owp pisze:

    > Rozumiem. A gdybym to kupił jako konsument, to mógłbym zwrócić tylko
    > część towarów ?

    Tak.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-04-06 07:29:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    owp pisze:
> [...]
    > 10 dni), towar do sklepu internetowego, ale nie wszystkie pozycje, a
    > tylko kilka. Np. kupiłem 6 rzeczy wsklepie internetowym, ale 2 chciałbym

    Zasadniczo jest to całkowite odstąpienie od umowy - czyli zwracasz
    wszystko i potem ponownie kupujesz część z tego, co zwróciłeś.

    Ale przypuszczam, że sprzedający mógłby pójść na rękę - w sumie jemu też
    na rękę, jak zwrot mniejszy.

    > Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?

    Aaaaa to już nie - przepis to ochrona praw KONSUMENTA. Nie przedsiębiorcy.

    Czyli tylko jeśli sprzedający wykaże się dobrą wolą.

  • 8. Data: 2009-04-08 11:19:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 09:29:23 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Aaaaa to już nie - przepis to ochrona praw KONSUMENTA. Nie przedsiębiorcy.

    Wytłumacz mi jak krowie na miedzy:
    - zamawiam TV w sklepie internetowym, chcąc fakturę na "swoją firmę" czyli
    moje imie i nazwisko.
    Dlaczego mam być pozbawiony prawa do zwrotu tego TV?
    Co innego gdybym kupił ten TV w CELU np. handlowym (do dalszej
    odsprzedaży). Ale sam fakt "wzięcia faktury VAT na swoją firmę" moim
    zdaniem nie wyklucza mnie z bycia konsumentem. Nie dowód księgowy stanowi
    przesłanki do bycia konsumentem, a CEL tego zakupu.

  • 9. Data: 2009-04-08 11:28:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > zdaniem nie wyklucza mnie z bycia konsumentem. Nie dowód księgowy stanowi
    > przesłanki do bycia konsumentem, a CEL tego zakupu.

    A tutaj jak najbardziej celem jest konsumpcja z wrzuceniem jej w koszty
    działalności.

    I o to właśnie chodzi. Musisz się zdecydować - konsumpcja albo KUP.:)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-04-08 11:41:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 13:19:25 +0200, Herald napisał(a):

    > Wytłumacz mi jak krowie na miedzy:
    > - zamawiam TV w sklepie internetowym, chcąc fakturę na "swoją firmę"
    > czyli moje imie i nazwisko.
    (...)
    > Nie dowód księgowy stanowi przesłanki do bycia
    > konsumentem, a CEL tego zakupu.

    Teoretycznie taka faktura Ci niepotrzebna, jeśli nie chcesz tego wrzucić
    w koszty. Więc skoro idzie w koszty -- jest zawiązane z wykonywaną
    działalnością przez przedsiębiorcę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl