  • 1. Data: 2009-04-05 08:26:56
    Temat: Stawiennictwo świadka w sądzie - pytanie ?
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Witam !

    Dostałem wezwanie do sądu cywilnego w charakterze świadka. Czy mam
    obowiązek stawienia się w sądzie czy mogę sobie odpuścić wyjazd na sprawę
    300 km od miejsca w którym aktualnie przebywam. Jeśli mam obowiązek
    stawienia się to co mi grozi za nie stawienie sie ? Nadmienię, że w
    wezwaniu nic nie ma o obowiązku przybycia. Za konkretne odpowiedzi z góry
    dziękuje.
    Pozdrawiam
    Qnick

  • 2. Data: 2009-04-05 08:51:16
    Temat: Re: Stawiennictwo świadka w sądzie - pytanie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Qnick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Za niestawiennictwo nieusprawiedliwione sąd MOŻE nałożyć grzywnę na
    świadka. W praktyce zależy to silnie od tego, czy świadek zatamował bieg
    procesu, czy nie - tak wynika z moich doświadczeń. Poza tym nie ma sensu
    nie pojechać, bo nie dość, ze narażasz się na grzywnę, to i tak przecież
    kiedyś trzeba jechać.

  • 3. Data: 2009-04-05 09:28:52
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Dnia 05-04-2009 o 10:51:16 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > procesu, czy nie - tak wynika z moich doświadczeń. Poza tym nie ma sensu
    > nie pojechać, bo nie dość, ze narażasz się na grzywnę, to i tak przecież

    Dzięki.

  • 4. Data: 2009-04-05 12:37:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Za niestawiennictwo nieusprawiedliwione sąd MOŻE nałożyć grzywnę na
    > świadka.

    Żadne może, tylko musi:
    "Za nie usprawiedliwione niestawiennictwo sąd skaże świadka na grzywnę
    ..." (art. 274 kpc)

    Może to jest w kpk ;)

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 5. Data: 2009-04-05 22:06:59
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Żadne może, tylko musi:
    > "Za nie usprawiedliwione niestawiennictwo sąd skaże świadka na grzywnę
    > ..." (art. 274 kpc)
    >
    > Może to jest w kpk ;)

    moja mama była w sanatorium, jak się później okazało ktoś tam mataczył,
    miała być świadkiem, nie pojechała, nic nie było

    ale dopytam się jeszcze jutro, bo dziś już śpi

  • 6. Data: 2009-04-06 11:28:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zlotowinfo pisze:

    > moja mama była w sanatorium, jak się później okazało ktoś tam mataczył,
    > miała być świadkiem, nie pojechała, nic nie było

    To że nic nie było nic nie znaczy. Po pierwsze sąd mógł potraktować
    niestawiennictwo jaku usprawiedliwione, albo też gdzie niegdzie przepis
    się nie przyjął.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars