  • 1. Data: 2009-04-05 10:08:31
    Temat: Podzielono nam wynagrodzenie
    Od: "piotrpiotr" <p...@v...pl>

    Witam
    Zarząd firmy w której pracuje podzielił nam wynagrodzenie.Do tej pory
    obowiązywało:wynagrodzenie stałe+premia uznaniowa+wynagrodzenie za nadgodziny
    (tylko 50-siątki).Wręczono nam aneksy w których jest określone:dotychczsowe
    wynagrodzenie zostało podzielone na GWARANTOWANE 70% PTREMIA REGULAMINOWA
    30%....do tego moą może być doliczona PREMIA UZNANIOWA oraz NADGODZINY(tez
    tylko 50-siatki)
    Czy można w ten sposób podzielic zagwarantowane umowa wynagrodzenie? W
    praktyce wygląda to następująco.Jeżeli pracownik wykonuje swoje zadania
    prawidłowo,nie "podpada" to nic sie nie zmiania -otrzymuje 70+30 czyli to co
    dotychczas.Jeżeli cos sie wydarzy to ma zagwarantowane tylko 70 % a pozostałe
    30 % jest po po prostu mu poytrącone Oczywiście odpada też premia
    uznaniowa.....Poza tym dodatek za nadgodziny liczony jest wszystkim tylko od
    70 %.Mamy mieszane odczucia czy to wszystko jest zgodne z prawemi
    dopuszczalne.Podwładni twierdzą ze tak się teraz dzieje w wielu zakładach
    pracy.
    Proszę o komentarze i rady jak możemy reagować

    Pozdrawiam -piotr

  • 2. Data: 2009-04-05 10:35:47
    Temat: Re: Podzielono nam wynagrodzenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1562.0000021b.49d8831f@newsgate.onet.pl piotrpiotr

    > Zarząd firmy w której pracuje podzielił nam wynagrodzenie.
    Porozumienie zmieniające czy wypowiedzenie zmieniające?

> [...]
    > nadgodziny (tylko 50-siątki).Wręczono nam aneksy w których jest
    > określone:dotychczsowe wynagrodzenie zostało podzielone na GWARANTOWANE
    70% czego?

    > PTREMIA REGULAMINOWA 30%....do tego moą może być doliczona PREMIA
    > UZNANIOWA oraz NADGODZINY(tez tylko 50-siatki)
    > Czy można w ten sposób podzielic zagwarantowane umowa wynagrodzenie?
    Wynagrodzenie zasadnicze powinno być jasno określone w umowie o pracę.
    Kwotowo, a nie w jakichś tam procentach.
    Kwestię wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych reguluje KP.
    Wynagrodzenie to naliczane zwykle jest wg stałych elementów płacy (może być
    więcej, nie może być mniej).
    Premie, nagrody itp. to dodatki.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-04-05 12:44:34
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    piotrpiotr pisze:

    > Proszę o komentarze i rady jak możemy reagować

    No jakich komewntarzy oczekujesz? Firma ma prawo Ci zaproponowac nowe
    warunki pracy, a Ty tych warunkow nie masz obowiazku przyjmowac. Mozesz
    nie podpisac aneksu do umowy i czekac co zrobi firma.

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2009-04-05 12:45:40
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jotte pisze:

    > 70% czego?

    Pewnie kazdy otrzymal 70% dotychczaswoej penjsi. U mnie w robocie
    probuja tego samego. Niektorzy pracownicy podpisuja aneksy, a inni nie :)

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2009-04-05 13:27:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    castrol wrote:

    > No jakich komewntarzy oczekujesz? Firma ma prawo Ci zaproponowac nowe
    > warunki pracy, a Ty tych warunkow nie masz obowiazku przyjmowac.
    > Mozesz nie podpisac aneksu do umowy i czekac co zrobi firma.

    Czekać to akurat niezbyt mądrze, bo brak pisemnej ODMOWY
    przed upływem połowy okresu wypowiedzenia oznacza akceptację
    zaproponowanych nowych warunków.
    Więc firma poczeka i "się ucieszy", że się zgodził.

  • 6. Data: 2009-04-05 14:19:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "piotrpiotr" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko 50-siatki)
    > Czy można w ten sposób podzielic zagwarantowane umowa wynagrodzenie?

    Można.
    Potraktuj to jako wypowiedzenie zmieniające.
    Jak się nie zgodzisz, to odchodzisz z pracy, w trybie wypowiedzenia
    pracodawcy.

  • 7. Data: 2009-04-05 14:52:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    piotrpiotr pisze:

    > Proszę o komentarze i rady jak możemy reagować

    A co do tych nadgodzin to pisać sobie mogą co chcą, ale nie może być
    gorzej niż jest w kp. Tak więc jeśli są 100-ki to nalezą sie on
    pracownikom jak psu buda, co by oni tam nie napisali.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 8. Data: 2009-04-05 18:13:53
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    cef pisze:

    > Czekać to akurat niezbyt mądrze, bo brak pisemnej ODMOWY
    > przed upływem połowy okresu wypowiedzenia oznacza akceptację
    > zaproponowanych nowych warunków.
    > Więc firma poczeka i "się ucieszy", że się zgodził.

    No uzylem skrotu myslowego troche :) Oczywiscie wszystko musi odbywac
    sie na pismie :)

    Jacek Kustra