  • 1. Data: 2004-10-29 13:35:03
    Temat: odrzucona oferta - protest ??? jakie szanse ?
    Od: "Darek" <b...@T...fm>

    odrzucono moja oferte w "Zaproszeniu do skladania ofert w trybie zapytania o
    cene"

    powod: niedostarczenie aktualnych zaswiadczen o niezaleganiu z zusu (tylko
    oswiadczenie o niezaleganiu) - poprzednim razem mielismy podobna sytuacje i
    "prawo" interpretowana na nasza korzysc. Zadeklarowalismy, ze dostarczymy
    brakujacy dokument w najblizszym czasie. Przed podpisaniem umowy. Niestety
    zmienila sie wladza ....

    I teraz wymagali wszystkiego skrupolatnie. Nie mam wiec szans sie bronic ?

    Czy moge jednak doczepic sie do wymogu jak: Certyfikat CE (tak okreslono ten
    dokument).

    Wg mojej wiedzy kazdy producent sprzetu komputerowgo jest w stanie wystawic
    jedynie "deklaracje zgodnosci z CE", a wiec
    wymagano dokumntu ktorego zadna firma zlozyc nie mogla,a jesli wystawila to
    dopuscila sie naduzycia".

    Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2004-10-29 15:01:07
    Temat: Re: odrzucona oferta - protest ??? jakie szanse ?
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/29/2004 3:35 PM, Darek wrote:
> [...]
    > brakujacy dokument w najblizszym czasie. Przed podpisaniem umowy. Niestety

    W przyapdku sformalizowanych przetargów zabiegający o ofertę czepia się
    wszystkiego z dwóch powodów - albo dba o szczegóły, by nikt nie dobrał
    mu się do tzw. dupy, albo tak manipuluje formalizmami, by wygrał ten,
    który ma wygrać.
    Obecnie mozna zalegać z zusem, ale papier musi być, że jest się cacy.
    Zdarzył się ostatnio spór, ze w dokumentacji było za mało kartek, bo
    miało być ileś, a jeden z oferentów załączył mniej, bo jedna była pusta,
    więc uznał, że nie trzeba - a podobno trzeba.

    Prawda jest taka, ze jeżeli ktoś ma rozum, a Twoja oferta jest dobra i
    tania, to mogłaby być na wydartej kartce papieru i też by przeszła - ale
    kupujący ma rodzine i pracę, więc nie musi sie kierowac logiką, tylko
    "przepisami".

> [...]
    > jedynie "deklaracje zgodnosci z CE", a wiec
    > wymagano dokumntu ktorego zadna firma zlozyc nie mogla,a jesli wystawila to

    Deklaracja jest deklaracją, więć po prostu deklarujesz, czyli "z całą
    odpowiedzialnościa i najlepszą wiedzą stwierdzasz, że wyrób jest zgodny
    z normami .... (tu normy). Podpis, wklejone w ozdobną ramkę etc.

    Natomiast jest też coś takiego, jak certyfikat np. EC - type Examination
    Certificate albo Certificate of Confirmity - jednakże np. w mojej
    dziedzinie dotyczy to aparatury w wykonaniu przeciwwybychowym i taki
    certyfikat ma numer, umieszczany na urzadzeniu obok znaku CE. jest to
    jednak branża specjalistyczna, gdzie rygory sa wyjątkowo ostre,
    certyfikacja odbywa się w oparciu o badania i testy - co w przypadku
    komputera sładanego z części certyfikowanych nie ma znaczenia.

    Przykładowy opis oznaczania:
    http://www-03.ibm.com/procurement/proweb.nsf/objectd
    ocswebview/fileglobal+labeling+guide+2/$file/gl_guid
    e_2.pdf

    Jest tam napisane, że znak CE stosuje się, gdy produkt jest "CE -
    certified" - to czy podlega badaniom, wynika z dyrektywy - sporo
    szukania i czytania - ale jak dojdziez do wniosku, że nie podlega
    fizycznemu badaniu, to bedziesz mógł napisac sobie gotowca załaczanego
    do dokumentacji przetargowej, że żądanie jest bezprawne (o ile jest, nie
    sprawdzałem).

    Ja mam takiego gotowca dotyczącego legalizacji wodomierzy dla duzych
    srednic - powyżej DN 250 - 300 nie jest mozliwe zalegalizowanie w
    Polsce, więc jak kto twierdzi, że tak, mija sie z prawdą.

    przydatne linki:
    http://www.infor.pl/dane/?right=obrot_gospodarczy_10
    &tresc=tydzien_ue
    http://www.oznaczenie-ce.pl/przewodniki/03napiecie.h
    tm

    Być może, że wystarczy odpowidni opis procedury montażu, zacytowanie
    własciwych norm i OK - ale spór interpretacyjny pozostanie.

    To tak, jak z oponami ziomowymi: dla jednego sa to materiały
    eksploatacyjne, dla innego zwiększenie wartości srodka trwałego.

    Zapewniam, że część Twoich konkurentów dostarczy każdy papier, nawet
    taki, że ma atest na loty międzygalaktyczne i podpisze sie pod tym
    pan/pani z bardzo ważnego instytutu.

    Możesz się odwoływać, byle w terminie - jednakże decydent będzie
    obstawał przy swoim, za cene utraty reputacji i stołka.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-10-29 16:38:21
    Od: "Darek" <b...@T...fm>

    pytanie moje jest takie ...

    czy certyfikat CE a deklaracje zgodnosci z CE to to samo, jesli nie to
    znaczy ze kontroferent musial wystawic Certyfikat na ktory ma pokrycie w
    odpowiednich badaniach, jesli wiec

    - nie ma badan to zlozyl falszywy dokument zeby wygrac

    - jesli zlozyl "deklaracje zgodnosci" to oferte nalezy odrzucic (jak i moja
    i kazda inna) bo oni wymagali certyfikatu

    - na 100% nie przebadal komputera bo jest w on nietypowej konfiguracji, nie
    mial na to dosc czasu, badanie jest zbyt kosztowne

    Uwazam wiec ze moge sie domagac uniewaznienia postepowania ... (?)

    Czy jesli uniewaznia to i tak nie musza mnie zaprosic do kolejnego zapytania
    ?

  • 4. Data: 2004-10-29 21:19:57
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > brakujacy dokument w najblizszym czasie. Przed podpisaniem umowy. Niestety

    Twój błąd. Było dostarczyć.

    > I teraz wymagali wszystkiego skrupolatnie. Nie mam wiec szans sie bronic ?

    Nie.

> [...]
    > jedynie "deklaracje zgodnosci z CE", a wiec
    > wymagano dokumntu ktorego zadna firma zlozyc nie mogla,a jesli wystawila to

    Masz rację. Możesz się doczepić.

    > Prosze o pomoc.

    Doczepisz się o certyfikat, zapytanie o cenę zostanie powtórzone, tym
    razem już bez wymogu certyfikatu CE. To Ci da czas na zdobycie w końcu
    zaświadczenia z ZUSu. O ile następnym razem dostaniesz zapytanie.

    A swoją drogą:
    Formalności jak do pełnego przetargu, mimo że jest to zapytanie o cenę.
    Ktoś sobie lubi życie utrudniać.
    Nie dostarczyłeś zaświadczenia z ZUSu. Dlaczego ? Czyżbyś rzeczywiście
    zalegał ? W takim razie słusznie zostałeś wyeliminowany.
    A tak w ogóle ... Twoja oferta była tańsza od wygranej ? Bo jak nie, to
    ktoś strasznie dokładny jest w wypełnianiu papierków.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 5. Data: 2004-10-29 21:43:57
    Od: "Darek" <b...@T...fm>

    > Doczepisz się o certyfikat, zapytanie o cenę zostanie powtórzone, tym
    > razem już bez wymogu certyfikatu CE. To Ci da czas na zdobycie w końcu
    > zaświadczenia z ZUSu. O ile następnym razem dostaniesz zapytanie.

    nie wiem czy dostane, ale czy mam racje z tym doczepianiem sie o certyfikat
    ?

    > A swoją drogą:
    > Formalności jak do pełnego przetargu, mimo że jest to zapytanie o cenę.
    > Ktoś sobie lubi życie utrudniać

    jednostka panstwowa wiec chyba musieli

    > Nie dostarczyłeś zaświadczenia z ZUSu. Dlaczego ? Czyżbyś rzeczywiście
    > zalegał ? W takim razie słusznie zostałeś wyeliminowany.

    poprzednim razem tez dostarczylem pozniej i nie bylo problemu (ktos zmienil
    stolek?), nie dostarczylem, bo nie zdarzylem zalatwic.
    nikt sie nie spieszy jesli ktos nie robi ci problemu prawda ?

    > A tak w ogóle ... Twoja oferta była tańsza od wygranej ? Bo jak nie, to
    > ktoś strasznie dokładny jest w wypełnianiu papierków.

    byla tansza, nie wiele ale byla ...

  • 6. Data: 2004-10-29 21:57:39
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Pachnie mi to twoją niezaradnością. W byłej ekipie wiedziałeś z kim i oczym
    rozmawiać a do obecnej poszedłeś tylko z kwitkami? Coś mi się widzi, że
    popłyniesz prowadząc tak interses! Tam gdzie wcześniej pracowałem koperta
    najczęściej wyprzedzała zapytanie lub przetarg no i wiadomo było kto wygra
    Pozdrówko Trybun_hg

    Użytkownik "Darek" <b...@T...fm> napisał w wiadomości

  • 7. Data: 2004-10-29 22:18:13
    Od: "Darek" <b...@T...fm>

> [...]
    > najczęściej wyprzedzała zapytanie lub przetarg no i wiadomo było kto wygra

    nic nie "posmaowalem" poprzednim razem, a i tym razem liczylem naiwnie ze
    wszystko bedzie w uczciwie, nie problem jest wygrac nieuczciwie, problem
    jest przegrac i ukrecic temu leb

  • 8. Data: 2004-10-30 01:02:53
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Darek wrote:

    > nic nie "posmaowalem" poprzednim razem, a i tym razem liczylem naiwnie ze
    > wszystko bedzie w uczciwie, nie problem jest wygrac nieuczciwie, problem
    > jest przegrac i ukrecic temu leb

    No przecież tym razem też było uczciwie. Nie miałeś zaświadczenia -
    zostałeś odrzucony. Sam mówisz że nowa ekipa. Stara komisja się boi żeby
    nowa ekipa ich o kombinacje nie posądzała, to przez najbliższe miesiące
    będzie sprawdzać co do przecinka czy aby zgodnie z przepisami.
    A ukręcać łeb - warto ? Ileż ten sprzęt był warty ? Działalność ma
    przynosić zysk, a nie satysfakcje ze zmniejszania zysku innym.
    Co nie zmienia faktu że "certyfikat CE" możesz oprotestować. Nawet
    powinieneś. Lepiej żeby powtarzali przetarg niż przyjeli oferte
    niezgodną z SIWZ. A tak swoją drogą, czy mi się wydaje, czy jakbyś
    wygrał to by ci ten "certyfikat" nie przeszkadzał ?

  • 9. Data: 2004-10-30 06:13:05
    Od: "Darek" <b...@T...fm>

> [...]
    > nowa ekipa ich o kombinacje nie posądzała, to przez najbliższe miesiące
    > będzie sprawdzać co do przecinka czy aby zgodnie z przepisami.

    Zadeklarowałem ze oswiadczenie dostarcze przed oficjalnym ogloszeniem wyniku
    i podpisaniem umowy, czyli do 7 dni.

    > A ukręcać łeb - warto ? Ileż ten sprzęt był warty ? Działalność ma
    > przynosić zysk, a nie satysfakcje ze zmniejszania zysku innym.

    Satysfakcja ? Moze, ale raczej poczucie sprawiedliwosci.Mi nikt za prace i
    stracony czas nie zaplaci.

> [...]
    > z SIWZ. A tak swoją drogą, czy mi się wydaje, czy jakbyś wygrał to by ci

    Zlozylem tylko deklaracje zgodnosci, a kontroferent Certyfikat (wiem bo
    czepiano sie sie ze ja tylko "deklaracje").
    Czyli ja jestem w porzadku z prawem, a kontrofferent w porzadku z
    wymaganiami oferty, ale ...

    Złożenie fałszywego oświadczenia w celu uzyskania zamówienia publicznego
    stanowi czyn zabroniony art. 297 kk.

  • 10. Data: 2004-10-31 09:28:45
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

> [...]
    > stanowi czyn zabroniony art. 297 kk.
    >

    > to o czym piszesz to jest tak jak byś chciał aby było ale to teoria
    niestety przetargi szczególnie takie gdzie idzie trochę kasy zarobić
    są już dawno ustawione nie bądź naiwny nikt nie odpuści grubych milionów
    dla jakiegoś obcego i nikomu nie znanego faceta.
    sam przetarg jest fikcją. a tobie sie wydaje że cos wskórasz.
    karty były juz dawno rozdane a ty sie pakowałeś między wódke a zakąskę.
    nie wiem w jakim mieście pracujesz ale jak będziesz jątrzył to możesz sie
    spodziewać
    kilku niespodziewanych i zupełnie "przypadkowych" kontroli 3 -4 takie pod
    rząd
    i firma pada zostaniesz na bruku a jeszcze może komornik cie bedzie ścigał
    za nałożone kary.będziesz goły i bosy.
    to nie są mrzonki kilka takich spraw tylko grubszego kalibru przewijało się
    przez prasę
    twoja przejdzie bez echa jak i wiele innych.
    kiedyś to przerabiałem 9:00 US, 11:00 UC, 13:00 OŚ, a o 15:00 firma już nie
    istniała.
    żebyśmy sie zrozumieli ja jestem po twojej stronie mnie tez trzęsię obecna
    sytuacja
    ale świata nie naprawię i z wiatrakami nie bedę walczyć.

    każdy mechanik ci powie nie posmarujesz nie pojedziesz.:)))))
    no ale teraz już o tym wiesz.
    wiem że to kurestwo w najgorszym gatunku ale cóż.......
    zawsze możesz założyć klasztor i być poza tym wszystkim.

    ciężkie jest życie przedsiębiorcy w tym kraju.
    tylko osobnicy skrajnie nieuczciwi maja dobre możliwości rozwoju.
    ale to już nie na temat.
    MM