  • 11. Data: 2004-10-30 09:11:32
    Temat: Re: Prawomocny wyrok - jak unieważnić ?
    Od: Kasia<a...@w...pl>

    >Środkiem służącym do wzruszania prawomocnych orzeczeń jest
    wznowienie postępowania.Jest ono dopuszczlne jednak tylko w
    wyliczonych enumumeratywnie przypadkach
    Art. 401.Można żądać wznowienia postępowania z powodu nieważności:
    1) jeżeli w składzie sądu uczestniczyła osoba nieuprawniona albo
    jeżeli orzekał sędzia wyłączony z mocy ustawy, a strona przed
    uprawomocnieniem się wyroku nie mogła domagać się wyłączenia;
    2) jeżeli strona nie miała zdolności sądowej lub procesowej albo nie
    była należycie reprezentowana bądź jeżeli wskutek naruszenia
    przepisów prawa była pozbawiona możności działania; nie można
    jednak żądać wznowienia, jeżeli przed uprawomocnieniem się wyroku
    niemożność działania ustała lub brak reprezentacji był podniesiony w
    drodze zarzutu albo strona potwierdziła dokonane czynności
    procesowe.
    Art. 401. ze zn.1 § 1. Można żądać wznowienia postępowania również w
    wypadku, gdy Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności aktu
    normatywnego z Konstytucją, umową międzynarodową lub z ustawą,
    na podstawie którego został wydany wyrok.
    § 2. W sytuacji określonej w § 1 skargę o wznowienie wnosi się w
    terminie jednego miesiąca od dnia wejścia w życie orzeczenia
    Trybunału Konstytucyjnego.
    Art. 403. § 1. Można żądać wznowienia na tej podstawie, że:
    1) wyrok został oparty na dokumencie podrobionym lub
    przerobionym albo na skazującym wyroku karnym, następnie
    uchylonym;
    2) wyrok został uzyskany za pomocą przestępstwa.
    § 2. Można żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia takich
    okoliczności faktycznych lub środków dowodowych, które mogłyby mieć
    wpływ na wynik sprawy, a z których strona nie mogła skorzystać w
    poprzednim postępowaniu.
    § 3. Można żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia
    prawomocnego wyroku dotyczącego tego samego stosunku prawnego;
    w tym wypadku przedmiotem rozpoznania przez sąd jest nie tylko
    zaskarżony wyrok, lecz są również z urzędu inne prawomocne wyroki
    dotyczące tego samego stosunku prawnego.
    Jeśli więc którąś z tych przyczyn możesz zastosować do własnej sytuaci
    to życze powodzenia. No i jeszcze pamiętajo terminach -art.407 i 408
    k.p.c.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-10-30 10:32:43
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik KM napisał(a) w wiadomości news:clvah5$m6p$1@korweta.task.gda.pl:

    > Pieprzysz aby pieprzyć, sprawa toczyła się w sądzie pracy i nie ma mowy o
    > kosztach.
    > Chodzi mi o konkretną prawniczą informację a nie pseudofilozoficze
    > dywagacje.

    Za mało konkretów. Ale z tego co powiedziałeś nie można nic zrobić. Nie ma
    podstaw do wznowienia postępowania.

    --
    JOHNSON :)