  • 1. Data: 2004-10-29 14:17:02
    Temat: ugoda sadowa w sprawie alimentow
    Od: "Daga" <k...@p...onet.pl>

    Gdzie powinnam zawrzec ugode sadowa w sprawie alimentow, jakie dokumenty sa
    wymagane, jaka jest najmniejsza kwota jaka moze mi placic rodzic ustalona w
    ugodzie (mam 20 lat, studiuje), czy warunki ugody (wysokosc alimentow) moga
    byc zmienione w pozniejszym czasie. pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-29 21:32:54
    Temat: Re: ugoda sadowa w sprawie alimentow
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

> [...]
    > ugodzie (mam 20 lat, studiuje), czy warunki ugody (wysokosc alimentow) moga
    > byc zmienione w pozniejszym czasie. pozdrawiam

    Ugodę sądową jak sama nazwa wskazuje zawiera się w sądzie. Osoba uprawniona
    powinna złożyć we właściwym sądzie rodzinnym i opiekuńczym pozew o
    ustalenie/podwyższenie alimentów, a następnie strony (o ile mają taką wolę)
    mogą podczas rozprawy zawrzeć ugodę. Wysokość alimentów może ulec zmianie (w
    górę lub w dół) w zależności od zmian w sytuacji majątkowej zobowiązanego, w
    zakresie potrzeb uprawnionego. To tyle - w telegraficznym skrócie
    Ben