  • 1. Data: 2002-04-30 18:50:51
    Temat: Praca + wojsko
    Od: <m...@z...pl>

    Witam

    Slyszalem, ze jesli pracuje to wojsko ma utrudnione zadanie
    w powolaniu mnie do woja, tzn. ze musi placic za mojego
    pracodawce ZUS itp.

    Czy to jest prawda? Czy po prostu kolejna plotka?

    A moze mi ktos doradzi co zrobic?

    --
    Marek Lewandowski
    <m...@z...pl>

  • 2. Data: 2002-05-01 10:33:02
    Temat: Re: Praca + wojsko
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Naprawdę zaj...stą plotkę słyszałeś. Ten kto to wymyślił winien pracować w
    Ministerstwie Finansów (albo w wariatkowie).

  • 3. Data: 2002-05-08 07:44:28
    Od: s...@p...fm (sente)

    chlopie - wojsko tak sie intersuje tym co robisz i gdzie pracujesz jak Sz.P.
    Kalisz siłownią - tzn. w ogole. Jak beda cie chcili powolac to dostaniesz
    listem poleconym rozkaz stawienia sie w wybranej przez nich jednostce i nie
    przysluguje ci zadne odwolanie - chyba ze jestes rolnikiem albo jedynym
    zywicielem rodziny (ale jak dostaniesz bilet to i tak juz raczej po
    zawodach - z pracy dostajesz urlopik bezplatny na czas odbycia sluzby)

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2002-05-08 08:56:02
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Sente - masz stare dane. Rolnikom i żywicielom nie ma ulg. Zmieniło się to z
    dniem 1 lipca 1999 r. Nie jest też prawdą, że nie można odwołać się od karty
    powołania. Jest ona decyzją administracyjną i odwołanie przysługuje. Zobacz
    pouczenie w karcie powołania.
    ______
    Jupraw

  • 5. Data: 2002-05-08 09:31:08
    Od: s...@p...fm (sente)

    wiesz sam nie wiem co ci napisac bo z WKU to jest roznie.
    Ja z wojskiem mialem przeprawy nie tak dawno bo we wrzesniu 2001. Na
    podstawie zarzadzenia ministra MON (jako ze uzyskalem dyplom wyzszej
    uczelni) mialem byc przeniesiony dozywotnio do rezerwy, niestety pani (WKU
    Rzeszow) powiedziala mi to co napisalem w poprzednim mailu stad tez ja tak
    napisalem - rzucala mi przepisami itd. - sama nie wiedziala o tym
    zarzadzeniu - dopiero pozniej znalazl sie mily i poinformawany osobnik plci
    meskiej ktory wbil mi odpowiednia pieczatke do ksiezeczki. A co do rolnikow
    itd to wydaje mi sie ze tych przepisow nie cofneli - moze sie ukazaly w
    jakims nowym zarzadzeniu otrzymujac nowy zapis.

    Pozdrawiam,

> [...]
    karty
    > powołania. Jest ona decyzją administracyjną i odwołanie przysługuje.

    Rozmowy telefoniczne tansze nawet o 84%... bez komplikacji!
    >>> http://link.interia.pl/f15b0

  • 6. Data: 2002-05-08 15:00:35
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Sente - wystarczy czytać ustawę o powszechnym obowiązku obrony. Od 1 lipca
    1999 r. odroczenia reguluje ustawa. Poniżej jej fragment (rolników i
    żywicieli nie ma tam). ZNAM SIĘ NA TYM.
    ______
    Jupraw

    Art. 39.1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się poborowemu na
    jego wniosek ze względu na:

    1)wybór na posła - na czas pełnienia mandatu,

    2)kandydowanie do Sejmu - na czas trwania kampanii wyborczej,

    3)konieczność sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny
    wspólnie z nim zamieszkałym, który nie ukończył szesnastego roku życia lub
    został uznany za całkowicie niezdolnego do pracy i do samodzielnej
    egzystencji albo który ukończył siedemdziesiąty piąty rok życia, jeżeli nie
    ma innego pełnoletniego członka rodziny bliższego lub równego stopniem
    pokrewieństwa obowiązanego do sprawowania tej opieki, albo ze względu na
    obowiązek sprawowania opieki wynikającej z prawomocnego orzeczenia sądu - na
    czas sprawowania tej opieki, z zastrzeżeniem ust. 4,

    4)pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym
    roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,

    5)pobieranie nauki w zakładach kształcenia nauczycieli - na czas pobierania
    tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku
    kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,

    6)pobieranie nauki w szkole ponadgimlazjalnej, a do dnia 31 sierpnia 2008 r.
    także w szkole ponadpodstawowej - na czas pobierania tej nauki, nie dłużej
    jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym
    poborowy kończy dwudziesty drugi rok życia.

    2. Odroczenia ze względu na pobieranie nauki udziela się także poborowym
    będącym alumnami wyższych seminariów duchownych, osobami zakonnymi (po
    profesji czasowej), nowicjuszami w zakonach albo słuchaczami szkół
    duchownych kościołów i związków wyznaniowych mających osobowość prawną - na
    czas pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w
    tym roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok
    życia.

    3. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej można udzielić również ze względu
    na ważne sprawy osobiste lub rodzinne poborowego, a w szczególności związane
    z zaistnieniem trudnej sytuacji osobistej lub rodzinnej, które nie
    upoważniają do udzielenia poborowemu odroczenia z tytułu sprawowania
    bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny albo z powodu konieczności
    załatwienia spraw związanych z prowadzeniem przez poborowego
    przedsiębiorstwa, gospodarstwa rolnego albo innej działalności gospodarczej.
    Odroczenia nie udziela się, jeżeli spowodowałoby to nieodbycie zasadniczej
    służby wojskowej.

    4. Odroczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, udziela się każdorazowo na czas
    określony we wniosku, nie dłuższy jednak niż dwanaście miesięcy.

    5. Odroczenia, o którym mowa w ust. 3, udziela się tylko jeden raz w
    wymiarze od trzech do dwunastu miesięcy.

    6. Skreślenie z listy studentów albo wydalenie ze studiów powodują utratę
    udzielonego odroczenia zasadniczej służby wojskowej z tytułu pobierania
    nauki.

    7. Poborowy, któremu udzielono odroczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 4-6,
    po zakończeniu roku szkolnego (studiów), nie później jednak niż w terminie
    14 dni od dnia rozpoczęcia kolejnego roku szkolnego (studiów), przedstawia
    wojskowemu komendantowi uzupełnień właściwemu ze względu na miejsce pobytu
    stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące
    zaświadczenie o ukończeniu poprzedniego i rozpoczęciu nowego roku nauki
    (studiów).