  • 1. Data: 2002-04-30 18:28:57
    Temat: GWARANCJA?? NIEZETELNA FIRMA PROLINE WROCLAW
    Od: "isala" <i...@w...de>

    pytanie jest takie:
    Czy jezeli kupujac skaner, dostalem gwarancje (sprzedajacy wrzucil ja do
    pudelka), ktorej nie przeczytalem a tam jest napisane, ze serwis prowadzi
    dystrybutor, to jezeli zaniose towar do sprzedajacego ma prawo mi odmowic
    przyjecia w ramach reklamacji???
    Czy ma prawo mowic ze nie odbierze towaru w ramach reklamacji a jezeli
    wezmie to bede placil??

    Odradzam wszystkim kupowanie w PROLINE Wroclaw.
    Firma w wypadku reklamacji traktuje klienta jak "idz stad". Mi powiedzieli,
    ze moze sprzet, ktory kupilem (skaner) akurat nie wspolpracuje z moim
    sprzetem i to ich nie obchodzi - a mowilem ze sprawdzalem na 3 roznych
    kompach. Oni nawet nie wezma skanera zeby go podlaczyc i sprawdzic na swoim
    kompie bo ta "wielka" fima nie ma takiej mozliwosci. Kazali mi dzwonic do
    producenta. Powiedzieli, ze jak go zostawie na gwarancji i okaze sie ze
    dziala to bede musial zaplacic kare!!! Tyle dobrze, ze producent powiedzial,
    ze widocznie padla elektronika i kazal wyslac go do siebie (na jego koszt).
    Inni moi koledzy tez mieli problemy z firma PROLINE i to spore (wadliwa
    pamiec to standard, procesory z krzywymi nozkami, ktore sprzedajacy
    prostowal przy mnie dlugopisem a rece to mu sie trzesly jak by cos ..... -
    poprosilem innego ale z ok 10 jakie mi pokazali 1 byl tylko zdatny).
    Nie dajcie sie zwiesc cenami. Placicie 5 - 20zl mniej a obsluga w razie
    jakby co to odsyla was z kwitkiem albo straszy ze za serwis trzeba placic.
    NIEŻETELNA FIRMA, ODRADZAM
    JEZELI TY TEZ ZOSTALES ZROBIONY PRZEZ PROLINE W KONIA TO NAPISZ
    pozdrawiam bartek

  • 2. Data: 2002-05-01 10:53:43
    Temat: Re: GWARANCJA?? NIEZETELNA FIRMA PROLINE WROCLAW
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, isala wrote:

> [...]
    >+ dystrybutor, to jezeli zaniose towar do sprzedajacego ma prawo mi odmowic

    Konsumencie, on ci udostepnił gwarancję dystrybutora.
    Nie dał własnej - nie musi.
    Przez rok chroni cie rękojmia - i tej nie da się "wyłączyć",
    ale gwarancja jest DOBROWOLNA !

    >+ Czy ma prawo mowic ze nie odbierze towaru w ramach reklamacji a jezeli
    >+ wezmie to bede placil??

    Reklamacji z tytułu rękojmi - nie.
    Z tytułu posłania (tj. wyręczenie ciebie) do dystrybutora, bo
    akurat chesz z gwarancji skorzystać - i owszem, może.
    [...]
    >+ producenta. Powiedzieli, ze jak go zostawie na gwarancji i okaze sie ze
    >+ dziala to bede musial zaplacic kare!!!

    Akurat *to* dziwne nie jest; trudno żeby sprzedawca miał
    ponosić koszty z okazji rozkonfigurowania się klientowi
    systemu :( Owszem, nie wszyscy tak robią (karzą "za sprawność")
    ale zupełny ewenement to nie jest.
    Cała reszta opinii... no coż, jeśli tak - to omijać.

    Pozdrowienia, Gotfryd