  • 1. Data: 2015-04-07 22:08:43
    Temat: Pożyczka
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Witam

    Jest sobie dziewczyna. Kilka lat temu poznała chłopaka który przyjechał z
    Bułgarii. Chłopak prowadził i prowadzi na Dolnym Śląsku interesy (legalnie
    czy nie legalne nie mi to oceniać). Regularnie się spotykali, ale nie byli
    parą. Ona pożyczyła mu pieniądze. Suma sumarum 8000 PLN. Nie ma żadnego
    potwierdzenia gdyż gotówkę dawała mu do ręki. Od jakiegoś czasu próbuje
    odzyskać swój dług. Za każdym razem kiedy zaczyna temat to on się próbuje
    wymigać od rozmowy (ale nie zaprzecza że jest jej winny pieniądze). Chłopak
    handluje we Wrocławiu na Placu Świebodzkim ciuchami i robi na tym, niezłą
    kasę (niedawno kupił sobie dobry samochód). Do Polski przyjechał tak po
    prostu, nigdzie nie jest u nas zameldowany, podatków nie płaci - wszystko
    robi na czarno. Koleżanka już trochę pogodziła się z tym, że nie odzyska
    pożyczonych pieniędzy ale jeszcze próbuje coś zdziałać z innej strony.

    Stąd pytanie: czy można takiego delikwenta podkablować do jakiejś instytucji
    (skarbówka, urząd imigracyjny, inne organy ścigania) o jego działalności
    tutaj w Polsce, żeby ktoś dobrał mu się do dupy ??? Może powinna nagrywać
    dyktafonem ich rozmowy dotyczące zwrotu pożyczki ???

    Chodzi o taką zemstę w legalny dozwolony naszym prawem sposób. Dziewczyna
    wie gdzie chłopak wynajmuje lokum i w nim mieszka.

    POZDRAWIAM

    P.S.

    Jeśli ktoś chce odpisać, że "mogła nie pożyczać, głupia dziewczyna" itp.
    itd. to niech sobie daruje takie komentarze. Interesują mnie odpowiedzi
    ludzi którzy mogą napisać coś sensownego i mogą coś podpowiedzieć co można
    zrobić w tej kwestii.

  • 2. Data: 2015-04-07 23:23:31
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    gruba krecha na lakierze go otrzezwi

  • 3. Data: 2015-04-08 00:06:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Apr 2015, Kazio wrote:

> [...]
    > tutaj w Polsce, żeby ktoś dobrał mu się do dupy ??? Może powinna nagrywać
    > dyktafonem ich rozmowy dotyczące zwrotu pożyczki ???

    Ale nie mylisz dwu rzeczy i masz pełną jasność, że ew. "podkablowanie"
    poskutkuje pożegnanie się z pożyczką na dobre?
    (celem wyjaśnienia - ewentualna kara za cokolwiek nie ma NIC do zwrotu
    pożyczki, ewentualnie oczekiwania że "urząd pomoże").

    > P.S.
    >
    > Jeśli ktoś chce odpisać, że "mogła nie pożyczać, głupia dziewczyna" itp. itd.
    > to niech sobie daruje takie komentarze.

    E tam. Pożyczki były, są i będą.
    Prędzej że wg przepisów pożyczka od 500zł powinna być "stwierdzona
    pismem", tudzież że na taką okazję wlaściwy jest weksel.
    Ale teraz już oczywiście za późno (no chyba że dłużnik zgodzi się
    podpisać weksel na przykład).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-04-08 00:08:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-04-15 o 22:08, Kazio pisze:

    > Chodzi o taką zemstę w legalny dozwolony naszym prawem sposób.
    > Dziewczyna wie gdzie chłopak wynajmuje lokum i w nim mieszka.

    Ogień, który nie razi, ośmiela przeciwnika. Uważam za skrajnie mało
    prawdopodobne, by facet prowadził działalność bez przynajmniej pozorów
    legalizmu. W znanych mi wypadkach Bułgarzy występują jako pracownicy
    spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Taka spółka zapewnia im
    rozliczanie podatków. Dochody jakieś tam wykazywać muszą. Jak się bardzo
    postaracie, to może uda Wam się go złapać na mandacie karnym-skarbowym.
    Cienko.

    Zastanawialiście się,czym on handluje? Bułgarzy często handlują towarem
    z podrobionymi znakami towarowymi, bo sporo tego na polski rynek trafia
    z pobliskiej im Turcji. To już przestępstwo.

  • 5. Data: 2015-04-08 06:41:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-07 o 22:08, Kazio pisze:
    > eśli ktoś chce odpisać, że "mogła nie pożyczać, głupia dziewczyna" itp.
    > itd. to niech sobie daruje takie komentarze.

    Czy głupia, to nie wiadomo, na pewno nierozsądna, a może tylko głupio
    zakochana. Ale ma jeszcze gorszą cechę - ślepą mściwość. Aż mnie ciarki
    przechodzą.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-04-08 09:14:29
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 07.04.2015 o 22:08, Kazio pisze:
> [...]
    > Chodzi o taką zemstę w legalny dozwolony naszym prawem sposób.
    > Dziewczyna wie gdzie chłopak wynajmuje lokum i w nim mieszka.

    Zamiast zemsty proponuję spróbować odzyskać dług, np. w taki sposób:
    http://maszprawo.org.pl/2015/03/uznanie-dlugu/

  • 7. Data: 2015-04-08 15:01:34
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    On Tue, 7 Apr 2015, Kazio wrote:

> [...]

    pismem", tudzież że na taką okazję wlaściwy jest weksel.
    Ale teraz już oczywiście za późno (no chyba że dłużnik zgodzi się

    Tak dziewczyna wie i liczy się z tym, że ewentualne podkablowanie spowoduje
    pożegnanie się ze zwrotem pożyczki.
    Chodzi oto żeby dać komuś nauczkę czy jak to Liwiusz tam sobie nazwał
    mściwość.

    POZDRAWIAM

  • 8. Data: 2015-04-08 15:11:21
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Ja bym nagrał wspólne rozmowy na dyktafon dobrej jakości albo
    kamerą ukrytą w guziku a potem pozwał dłużnika o bezpodstawne
    wzbogacenie.

  • 9. Data: 2015-04-08 16:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Apr 2015, Kazio wrote:

    > Tak dziewczyna wie i liczy się z tym, że ewentualne podkablowanie spowoduje
    > pożegnanie się ze zwrotem pożyczki.
    > Chodzi oto żeby dać komuś nauczkę czy jak to Liwiusz tam sobie nazwał
    > mściwość.

    To pytanie sprowadza się do kolejnego: co może UDOWODNIĆ?
    Pamiętamy, że na świadka zazwyczaj strona przeciwna "znajduje" dwu
    świadków pamiętających co innego :] (za wyjątkiem przypadku, kiedy
    świadkowie mają coś do stracenia).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2015-04-08 17:22:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kazio wrote:

    > Tak dziewczyna wie i liczy się z tym, że ewentualne podkablowanie
    > spowoduje pożegnanie się ze zwrotem pożyczki.
    > Chodzi oto żeby dać komuś nauczkę czy jak to Liwiusz tam sobie nazwał
    > mściwość.

    a nie wygodniej po prostu odzyskac dlug, zaczynajac od sądu?