  • 1. Data: 2015-04-08 07:47:17
    Temat: Srasz Wiejska, a artykul 96 par 3 KW w zwiazku z art 78 ust 4 i 5 Prawa o ruchu drogowym.
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    1) Pamiętacie datę graniczną do której Srasz Wiejska nie mogła (brak
    podstawy prawnej) / od której może żądać, komu właściciel powierzył pojazd
    do kierowania lub używania i nie mogła / może kierować wnioski o ukaranie do
    sądu?
    2) Czy jeżeli brak wykroczenia z Prawa o ruchu drogowym (przykładowo pojazd
    był prawidłowo zaparkowany), to żądanie wskazania jak wyżej jest "prawne"
    (co pierwsze - jajko czy kura?)?

  • 2. Data: 2015-04-08 16:44:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-04-15 o 07:47, n...@d...spamerow pisze:
> [...]
    > do kierowania lub używania i nie mogła / może kierować wnioski o ukaranie do

    31 grudnia 2010 rok Dz. U. 225/2010 poz. 1466

    > 2) Czy jeżeli brak wykroczenia z Prawa o ruchu drogowym (przykładowo pojazd
    > był prawidłowo zaparkowany), to żądanie wskazania jak wyżej jest "prawne"
    > (co pierwsze - jajko czy kura?)?

    Uprawnienia w tym zakresie wynikają z art. 129b ust. 3 pkt 7, który
    brzmi: "W ramach wykonywania kontroli ruchu drogowego w zakresie, o
    którym mowa w ust. 2, strażnicy gminni (miejscy) są upoważnieni do:
    (...) żądania od właściciela lub posiadacza pojazdu wskazania komu
    powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie."

    Na pierwszy "rzut oka" tu mowa o kontroli drogowej, nie zaś istnieniu w
    ogóle jakiegoś wykroczenia, którego sprawcą miałby być ów kierujący.
    Jeśli przykładowo na monitoringu ustalą, że w chwili zdarzenia drogowego
    dany samochód przejeżdżał i kierujący mógł widzieć będące przedmiotem
    postępowania zdarzenie, to moim zdaniem żądanie podania jego danych
    przez właściciela też jest uprawnione. Zatem w kontekście Twojego
    pytania nie ma konieczności udowodnienia istnienia wykroczenia (które
    zresztą ostatecznie musi sąd stwierdzić) by obowiązek podania
    kierującego zaistniał.

  • 3. Data: 2015-04-08 17:48:53
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Dzięki, jeszcze jest taki przypadek, czy samo awizo (doręczenie zastępcze)
    świadczy o odmowie właściciela udzielenia informacji o kierującym i czy może
    być podstawą wniosku o ukaranie.

    -----

  • 4. Data: 2015-04-08 21:06:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
    > Dzięki, jeszcze jest taki przypadek, czy samo awizo (doręczenie zastępcze)
    > świadczy o odmowie właściciela udzielenia informacji o kierującym i czy może
    > być podstawą wniosku o ukaranie.

    Nie.
    Co nie znaczy, ze sm / policja postepowac niezgodnie z przepisami nie moze.
    Może nie powinna co nie znaczy, ze się nie da.

  • 5. Data: 2015-04-08 22:13:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-04-15 o 21:06, witek pisze:
> [...]
    Bardzo dobrze postawione pytanie. Ja bym mimo wszystko przesłuchał
    samego zainteresowane, bo może osoba, która odebrała w jego imieniu
    wezwanie ukryła je przed nim.

    > Nie. Co nie znaczy, ze sm / policja postępować niezgodnie z
    > przepisami nie może. Może nie powinna co nie znaczy, ze się nie da.

    Wiesz, żaden przepis nie określa, co oni tam mają faktycznie zrobić. W
    wypadku Policji sprawa jest prostsza, bo przeważnie wzywa się
    właściciela do najbliższej mu jednostki i pyta. Straż Miejska takiej
    możliwości nie ma. Jeśli właściciel mieszka daleko, to rozsądek nakazuje
    pisemne wezwanie go do udzielenia informacji. Czy wnioskowanie z braku
    odpowiedzi,że jest to odmowa, to już kwestia dyskusyjna. Przyczyny braku
    odpowiedzi mogą być mnogie. Począwszy od ukrycia przesyłki, poprzez
    zwykłą nieobecność, aż po chorobę.

  • 6. Data: 2015-04-08 22:59:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Nikt nie odebrał, "doręczenie zastępcze" awizem, BTW nie pod adres
    zamieszkania, a pod adres z DR.

    -----

  • 7. Data: 2015-04-08 23:07:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-04-15 o 22:59, pisze:
    > Nikt nie odebrał, "doręczenie zastępcze" awizem, BTW nie pod adres
    > zamieszkania, a pod adres z DR.

    No to jak wymyślą wykroczenie polegające na nieodebraniu pisma
    urzędowego, to da się skierować wniosek o ukaranie. Inaczej nie widzę
    sposobu.

  • 8. Data: 2015-04-09 01:59:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Przyczyny braku odpowiedzi mogą być mnogie.

    i to zdanie załatwi caly temat.

    Brak odpowiedzi nie moze byc uznane za odmowe bo przyczyna braku
    odpowiedzi może być inna. (poczta zgubila list).

  • 9. Data: 2015-04-09 10:37:14
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Fajnie.
    Szkoda tylko, że SSR widzi inaczej i rąbie wyroki nakazowe jak w tytule (100
    zł grzywny + 80 zł kosztów).

    -----

  • 10. Data: 2015-04-09 18:11:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-04-15 o 10:37, pisze:
    > Fajnie.
    > Szkoda tylko, że SSR widzi inaczej i rąbie wyroki nakazowe jak w tytule (100
    > zł grzywny + 80 zł kosztów).

    Odwołał bym się.