  • 1. Data: 2003-09-27 22:12:28
    Temat: Pozew cywilny - co i jak??
    Od: "Butik" <b...@k...net.pl.NOSPAM>

    Witam

    Sprawa wygląda następująco:

    Żona jest lekarzem w szpitalu. W zeszłym tygodniu jeden z byłych pacjentów
    wniósł do dyrekcji skargę o "zaniedbania, niedopełnienie obowiązków" itd.
    Skarga jest żałośnie śmieszna - zawiera stek bzdur i kłamstw, wyraźnie
    widać, że człek bez powodu szuka dziury w całym i chce chyba jakiegoś
    odszkodowania.

    Kobita od dwóch dni chodzi mi po domu zapłakana, że jak można ją w ten
    sposób potraktować, nie śpi po nocach przejęta... I teraz parę spraw:
    - chciałbym, aby już w tej chwili wniosła sprawę do sądu o
    zniesławienie/pomówienie/szkalowanie/naruszenie dóbr czy jakto tam zwał
    - jak to wygląda od strony formalnej?
    - ile to kosztuje?
    - czy to ma sens?
    - wszelkie ewentualne inne uwagi fachowców mile widziane.

    Pozdrawiam

    Michał Buciak

  • 2. Data: 2003-09-27 23:13:46
    Temat: Re: Pozew cywilny - co i jak??
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > - ile to kosztuje?
    > - czy to ma sens?
    > - wszelkie ewentualne inne uwagi fachowców mile widziane.

    Z sadem nie ma sie co spieszyc. Najpierw trzeba miec podstawy. Pozew zawsze
    mozna wniesc ale nie zawsze sie wygrywa. A koszty beda. Nie liczyc tez
    wzmocnienia pewnosci
    siebie tego pacjenta ktory "...nawet sprawe w sadzie o to wygral..."

    Skarge wniesc moze kazdy - pytanie co dokladnie w niej bylo i czy
    kwalifikowalo sie to
    pod jak to piszesz: "zniesławienie/pomówienie/szkalowanie/naruszenie dóbr"

    Najlepiej niech poczeka na rozstrzygniecie dyrekcji. Skoro to stek bzdur to
    przeciez nic
    sie nie stanie. Uspokoj zone - niech sie nie denerwuje. Malo to parweniuszy
    gotowych
    bic piane w kazdej nadajacej sie do tego sytuacji?? :-))
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-09-27 23:35:57
    Temat: Odp: Pozew cywilny - co i jak??
    Od: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>

    Użytkownik Butik <b...@k...net.pl.NOSPAM> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bl52st$agl$...@g...itpp.pl...
    > Witam
    >
    > Sprawa wygląda następująco:
    Wydaje mi się, że poiwinna poczekac na wyrok dyrekcji.
    Potem może wnosic skargi niezaleznie od tegto jaki będzie werdykt.
    A później to już naormalna droga przez sądy w zależności komu sąd przyzna
    rację.
    Paweł

  • 4. Data: 2003-09-28 09:07:22
    Od: "Butik" <b...@k...net.pl.NOSPAM>

    [...]
    >Uspokoj zone - niech sie nie denerwuje. Malo to parweniuszy
    >gotowych bic piane w kazdej nadajacej sie do tego
    >sytuacji?? :-))

    Już to robiłem... Jakoś się udało. Ona jest młodym lekarzem, w tej chwili na
    3 roku specjalizacji i się jeszcze takimi rzeczami przejmuje.

    Orzyjąłem do wiadomości, iż lepiej poczekać najpierw na zamknięcie tematu w
    szpitalu i decyzję dyrekcji. Ponowię jednak swoje pytanie dotyczące kosztów
    ewentualnego "przedsięwzięcia" pt "sprawa cywilna". Czy ktoś mógłby mi
    pokrótce to przedtawić lub dać odnośnik, gdzie dowiem się czegoś więcej na
    ten temat??

    Pzdr

    Michał Buciak

  • 5. Data: 2003-09-28 11:24:43
    Od: Raf256 <s...@r...com>

    "Butik" <b...@k...net.pl.NOSPAM> wrote in

> [...]
    > pacjentów wniósł do dyrekcji skargę o "zaniedbania, niedopełnienie
    > obowišzków" itd. Skarga jest żałoœnie œmieszna - zawiera stek bzdur

    Jezeli to stek bzdur to nie ma sie czego obawiac.

    Jezeli faktycznie zaniedbywala pacjenta to dodatkowe oskarzenie z Waszej
    strony bylo by bardzo zlym pomyslem.

    Poczekaj lepiej co wyniknie z tej skargi.

  • 6. Data: 2003-09-28 12:39:13
    Od: "Butik" <b...@k...net.pl.NOSPAM>

    > Jezeli to stek bzdur to nie ma sie czego obawiac.

    Dlatego ona się nie obawia, ale jako młody lekarz jest trochę załamana
    otrzymaniem takiej skargi. Wg jej słów, jak i z dokumentacji oraz za
    potwierdzeniem ordynatora wszystko było w jak największym porządku.

    > Jezeli faktycznie zaniedbywala pacjenta to dodatkowe oskarzenie z Waszej
    > strony bylo by bardzo zlym pomyslem.

    Widzisz... W skardze pojawiło się wręcz pomówienie o związki z łódzkimi
    "łowcami skór", a to już moim zdaniem oskarżenie o próbę morderstwa. Nie
    mogę tego zostawić ot tak sobie, tylko dlatego, że ktoś się upił i mu się
    zwidziało.

    Pzdr

    Michał

  • 7. Data: 2003-09-29 20:41:18
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik NoMAD <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bl55jc$lah$...@n...onet.pl...

> [...]
    parweniuszy
    > gotowych
    > bic piane w kazdej nadajacej sie do tego sytuacji?? :-))

    chyba chodzilo Ci o pieniaczy ;) ?

    a moze panegirzystow ?

    hehe
    pozdrawiam