  • 1. Data: 2003-09-27 13:38:43
    Temat: czy naruszono moje prawa?
    Od: Adam Kochanowski <k...@a...pl>

    Kilka tygodni temu ruszylismy z projektem lokalnego serwisu
    informacyjnego (www.ilkus.pl). Nie uplynelo wiele czasu, a 'konkurencja'
    skorzystała z naszej pracy kopiujac rozklad jazdy pks, ktorego
    przygotowanie to spory kawalek czasu w skladaniu tableki, oraz kilka
    odwiedzin w dyrekcji pks, na dworcu itp, aby informacja byla jak
    najsolidniejsza. Zdaje sobie sprawe, ze rozklad jazdy jest informacja
    publiczna, jednakze, opracowany przez nas w takiej formie staje sie imho
    moja wlasnoscia. W zasadzie wsypali sie tym, iz przepisali rozklad przed
    ostateczna korekta powielajac nasze bledy lacznie z literowka '+'. W
    moim mniemaniu, jest to zwykla kradziez i powinienem dochodzic
    odszkodowania. Nie widze sensu kierowania tego do sadu, tym bardziej, ze
    dowody elektroniczne sa latwe do podwazenia, lecz chcemy uzyskac jedynie
    przeprosiny w ich serwisie. Jak na razie nie dosc, ze nie bylo
    przeprosin, to pojawil tekst wlasciciela bedacy w zasadzie oszczerstwem.

    Zasadniczo potrzeba mi odpowiedzi, czy slusznie czujemy sie
    poszkodowani. I czy mamy prawo informowac o zaistnialej sytuacji jak w
    zebranym materiale dostepnym pod www.ilkus.pl/porownanie.html. Poza
    trescia widomosci wyslanej do nich na forum (zmoderowanej) o dosc
    emocjonalnym z mojej strony zabarwieniu (czlowiek chyba moze sie
    zdenerwowac jak go okradaja), staralem sie tam zebrac i zestawic fakty.
    Zacytowalem tez swojego maila do admina 'konkurencji' (chyba moge?)
    natomiast jego korespondencji nie ujawnialem, gdyz imho nie wolno mi. A
    szkoda.

    Wlasciwie tym do czego dazymy jest poszanowanie zalozenia, iz publikujac
    informacje pobrana od kogos w calosci lub czesci (nawet jesli jest to
    inf. publiczna) nalezaloby przynajmniej umiescic odsylacz do zrodla,
    choc imho - wczesniejsza zgoda producenta informacji na takie cos bylaby
    wskazana. O ile sie nie myle nawet w TV w wiadomosciach podaja, skad
    maja informacje, jesli pochodzi ona np. z CNN, PAP itpd. I podobne
    zasady mam ustalone z kilkoma lokalnymi instytucjami ktore prowadza
    publikacje w swoich serwisach i z ktorych my rowniez korzystamy.

    Jesli ktos ma ochote zapoznac sie z tematem i podpowie czy jego zdaniem
    postepujemy slusznie, ewentualnie co robimy w tej sprawie dobrze/zle -
    bede wdzieczny.

    Zestawienie dot. problemu jest pod:
    www.ilkus.pl/porownanie.html
    Serwis owej konkurencji to:
    www.olkusz.pl

    Adam Kochanowski
    www.ilkus.pl

  • 2. Data: 2003-09-28 16:28:51
    Temat: Re: czy naruszono moje prawa?
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Adam Kochanowski" <k...@a...pl> wrote in message

    > Zasadniczo potrzeba mi odpowiedzi, czy slusznie czujemy sie
    > poszkodowani.
    Tak. Ta treść nie jest niczyją własnością, ale forma już tak.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 3. Data: 2003-09-28 18:44:31
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "Adam Kochanowski" <k...@a...pl> wrote in message

    > natomiast jego korespondencji nie ujawnialem, gdyz imho nie wolno mi. A
    > szkoda.

    A czemu? Przeciez to Twoja korespondencja.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-09-28 20:20:23
    Od: Adam Kochanowski <k...@a...pl>

    > A czemu? Przeciez to Twoja korespondencja.

    Szczerze mówiąc zawiłości polskiego prawa są dla mnie dość trudne do
    zrozumienia, a nawet przswojenia. Spotkałem się w każdym razie z opinią,
    iż by opublikować cudzą korespondencję adresowaną do mnie muszę mieć
    zgodę nadawcy. Nie twierdze, że się nie mylę, ale wole tak, niż skończyć
    w sądzie ;)

    Adam K.

  • 5. Data: 2003-09-29 20:46:20
    Temat: Odp: czy naruszono moje prawa?
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Adam Kochanowski <k...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@8...210.122.122...

> [...]
    > iż by opublikować cudzą korespondencję adresowaną do mnie muszę mieć
    > zgodę nadawcy. Nie twierdze, że się nie mylę, ale wole tak, niż skończyć

    Korespondencja gdzie Ty jestes adrestem - mozesz z nia robic co chcesz.

    pozdrawiam
    mdr

  • 6. Data: 2003-09-29 20:46:55
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bl727d$sqc$...@n...news.tpi.pl...

    > "Adam Kochanowski" <k...@a...pl> wrote in message

    > Tak. Ta treść nie jest niczyją własnością, ale forma już tak.
    > Pozdrawiam,
    > MArta

    Tak, zgadzam sie.
    Opracowanie - tzw. prawo do opracowania.

    pozdrawiam
    mdr