    From: "khub" <p...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Potrzebna zgoda właściciela?
    Date: Wed, 21 Mar 2007 18:53:36 +0100

    Czy ktoś może mi wskazać jakąś normę prawną na podstawie której potrzebna
    jest zgoda właściciela domu w następującej sytuacji:

    Mieszkam w wynajetym mieszkaniu w prywatnej kamienicy, którego głownym
    najemcą jest mój ojciec. Chcę otrzymać środki na otwarcie działalności
    gospodarczej, i w urzedzie pracy przy składaniu dokumentacji zażadano ode
    mnie zgody własciciela. Poprzednio mowiono mi w tym samym urzedzie, że w
    przypadku dzialalności nieuciazliwej (biuro tłumaczen) zgoda nie jest
    wymagana. Jak to jest w końcu? Kilka dni temu trochę mniej precyzyjnie
    opisalem sytuację, i kol. Andrzej Lawa napisał że zgody nie potrzeba. Mogę
    prosić o uzasadnienie tej odpowiedzi?

    Wlasciciel nie chce podpisac mi zgody na prowadzenie dzialalności ot tak po
    prostu, ale podpisania nowej umowy, na mocy ktorej lokal - a konkretnie jego
    częśc (powiedzmy pokój 20m2) - za zgoda głownego najemcy - bedzie
    wynajmowany jako lokal pod dzialalnosc gospodarcza, na innych zasadach niz
    obecnie (czyli przypieprzy mi czynsz fajny i nie wiem co jeszcze -
    powiedzial ze za kilka dni mi odpowie dokladnie i "skonstruuje" umowę).

    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł ciekawy na ominięcie tej zgody to prosze napisać.
    A jeśli jednak jest konieczna, to czy może mi dowalić dowolną opłatę, czy
    coś go ogranicza prawnie? I jakieś praktyczne rady, na jaki czas to
    podpisać, na co uważać, etc. Dzięki za każdą wskazówkę, link, whatever.