    From: zagloba <n...@p...ci>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Potrącenie pieszego
    Date: Wed, 24 Jan 2007 22:32:14 +0100

    Witam,

    Kilka dni temu potrąciłem pieszego na pasach. Okoliczności zdarzenia
    były takie: obfite opady deszczu, słaba widoczność, zimowe opony, a
    temperatura 8 stopni na plusie, teren zabudowany, prędkość ok. 50 km/h.
    Widok na pieszego przesłonił mi samochód dostawczy wyjeżdżający z
    uliczki przed przejściem. Gdy ten samochód odsłonił widok, okazało się,
    że na środku ulicy jest już pieszy. Gwałtowne hamowanie i próba
    zrobienia uniku, niestety auto wpadło w poślizg i pieszy otarł się o
    moje auto, łokciem uderzył w przednią szybę - stłukła się. Wstał o
    własnych siłach, przyjechała karetka i wzięli go do szpitala na
    profilaktyczne badania, bo sanitariusz powiedział, że facet może mieć
    wstrząśnienie mózgu. Przyjechała policja, spisała wszystko, pomierzyli
    ślady hamowania itd, zrobili kilka zdjęć i pojechali. Świadka niestety
    nie mam, bo wszyscy się rozbiegli jak poprosiłem o świadczenie.
    Ja na drugi dzień pojechałem do gościa do szpitala i okazało się, że
    właśnie już wyszedł i że czuje się dobrze. Udało mi się namierzyć go z
    książki telefonicznej i umówiłem się na odwiedziny. Na miejscu okazało
    się, że gość miał podejrzenie wstrząsu mózgu, ale czuje się dobrze i
    jest tylko trochę poobijany. Dzwoniłem do gościa jeszcze dzisiaj,
    potwierdził że czuje się dobrze i nic mu nie dolega.

    I teraz pytanie: na jakiej podstawie orzeka się, czy obrażenia ciała są
    "do 7 dni" czy powyżej? Jak sprawa będzie wyglądała w moim przypadku,
    kiedy gość wyszedł do szpitala po dniu i czuje się dobrze? Jakie
    konsekwencje mi grożą? Czy może powinienem jakoś dopilnować sprawy tych
    7 dni? Dodam, że potrącenie nastąpiło w zeszły czwartek, 18 stycznia -
    jutro będzie więc tydzień.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    Zagłoba