  • 21. Data: 2005-05-05 19:05:42
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Michalkiewicz" <s...@a...gda.pl.invalid>
    napisał w wiadomości news:d5dl88$ahj$1@alf.lan.amelek.gda.pl...

    > Powołują się na Rozp. Min. Infrastruktury z 1 października 2004 w
    sprawie
    > trybu postępowania reklamacyjnego, które mówi że odpowiedź na
    reklamację
    > powinna zawierać (m. in.): "pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania
    > reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym".

    No i dobrze się powołują, tylko akurat w tym wypadku kompletnie bez
    sensu, bo to nie Ty domagasz się od nich odszkodowania, tylko oni od
    Ciebie. To pouczenie dotyczy reklamacji. Taż Ty przecież nic nie
    reklamujesz, tylko oni kretyńskie żądania wysuwają.

    > OK, tylko chciałbym wiedzieć (bo z prawem dotychczas nie miałem wiele
    > do czynienia), na wypadek gdyby jednak zechcieli mnie pozwać: czy to,
    > kto pierwszy składa pozew, ma znaczenie dla miejsca, gdzie sprawa się
    > odbywa? Po prostu na dojazdy do Warszawy trochę szkoda mi czasu...
    > W umowie nie znalazłem określenia "sądu właściwego do rozstrzygania
    > sporów" - czy z braku określenia, są na to jakieś ogólne przepisy?

    To akurat przemawia na korzyść poczekania na ich pozew. Bo Ty ich musiał
    byś pozywać w Warszawie. Oni Ciebie w miejscu Twojego zamieszkania.

    > Chciałbym się tylko upewnić - czy groźba wpisania do BIG istotnie
    > jest groźbą karalną? Po prostu dotychczas pojęcie "gróźb karalnych"
    > kojarzyło mi się ze sprawami typu pobicie, zniszczenie mienia itp.
    > W ustawie o udostępnianiu informacji gospodarczych widzę tylko coś
    > o karze grzywny do 30 000 zł za przekazanie nieprawdziwej informacji
    > gospodarczej, ale o groźbach przekazania nic nie widzę...

    Ponieważ bez prawomocnego tytułu wykonawczego żaden BOG tego nie zrobi,
    to obiektywnie rzecz biorąc tych swoich gróźb chwilowo nie są w stanie
    zrealizować. tak więc składanie zawiadomienia nie ma większego sensu.
    Ale gdyby taka techniczna możliwość była, to spokojnie można by było to
    potraktować jako groźbę z kodeksu karnego. A tam, to już można nawet na
    odsiadkę się załapać teoretycznie.

  • 22. Data: 2005-05-06 09:46:39
    Od: w...@p...onet.pl

    > O, to pewnie dlatego ostatnio zrobili się jakby bardziej nerwowi -
    > dzwoniła jakaś kancelaria i kazała zapłacić w ciągu 3 dni, strasząc
    > nawet sprawą karną i wnioskiem o likwidację firmy (nieważne, że to
    > 2-osobowa s. c. więc i tak wspólnicy odpowiadają majątkiem...).

    1. nie placic,
    2. czekac,
    3. jak Maciek pisze, ze cwierkaja, to widocznie cos w tym jest,
    4. to, ze ktos ma tel zarejestrowany na firme i ze nie jest konsumentem nie ma
    najmniejszego znaczenia

    pozdrawiam
    d.

  • 23. Data: 2005-05-06 11:25:07
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. jak Maciek pisze, ze cwierkaja, to widocznie cos w tym jest,
    > 4. to, ze ktos ma tel zarejestrowany na firme i ze nie jest

    To ze abonenci nie zaplaca, to dla wiekszosci bylo oczywiste od samego
    poczatku. Pytaniem jest: co abonenci moga uzyskac od Polkomtela jako
    zadoscuczynienie za te proby naklaniania do niekorzystnego
    rozporzadzenia mieniem. Tym bardziej, ze jak czytalem na
    pl.misc.telefonia.gsm, niektorzy abonenci spanikowali i zaplacili. A
    warto by na przyszlosc nosek opowi przytrzec. Wtedy inni operatorzy
    sie moze w przyszlosci zastanowia. Ja tam zamierzam sie zabawic w ten
    sposob z Polkomtelem, bo sam fakt, ze nie zaplace jakiejs
    wyimaginowanej przez Polkomtel kary za postepowanie zgodne z prawem
    telekomunikacyjnym (co bylo oczywiste od poczatku), mnie jakos nie
    satysfakcjonuje.

    marekz

  • 24. Data: 2005-05-07 20:55:31
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Ciebie. To pouczenie dotyczy reklamacji. Taż Ty przecież nic nie
    > reklamujesz, tylko oni kretyńskie żądania wysuwają.

    Złożyłem reklamację (nienależnie moim zdaniem naliczonej opłaty),
    której nie uznali i odpowiedź zakończyli standardową formułką.

    > To akurat przemawia na korzyść poczekania na ich pozew. Bo Ty ich musiał
    > byś pozywać w Warszawie. Oni Ciebie w miejscu Twojego zamieszkania.

    OK, obawiałem się że być może jest odwrotnie (oni mnie - w Warszawie).
    Czyli najlepiej po prostu zachować spokój :)

    > Ponieważ bez prawomocnego tytułu wykonawczego żaden BOG tego nie zrobi,
    > to obiektywnie rzecz biorąc tych swoich gróźb chwilowo nie są w stanie
    > zrealizować. tak więc składanie zawiadomienia nie ma większego sensu.

    Czyli kombinują jakoś "od tyłu" - nie przyszło jeszcze nawet ostateczne
    wezwanie do zapłaty, tylko ta "informacja o przekazaniu danych" w której
    dalej piszą, że dane zostały już tylko "zakwalifikowane do przekazania"
    (zapomnieli dopisać drobiazgu - "... jeśli wygramy sprawę w sądzie").

    pozdrawiam
    Marek

    PS.
    http://www.polkomtel.com.pl/pl/?nfl=1&viewId=viewWiz
    jaMisjaWartosc

  • 25. Data: 2005-05-07 21:00:05
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > 3. jak Maciek pisze, ze cwierkaja, to widocznie cos w tym jest,

    W to nie wątpię :)

    > 4. to, ze ktos ma tel zarejestrowany na firme i ze nie jest konsumentem nie ma
    > najmniejszego znaczenia

    Trochę ma, bo brak możliwości:
    - skorzystania z sądu polubownego przy URTiP
    - powoływania się na niedozwolone postanowienia umowne

    pozdrawiam
    Marek

  • 26. Data: 2005-05-08 22:14:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:d5ja03$8mk$1@alf.lan.amelek.gda.pl...

    > Złożyłem reklamację (nienależnie moim zdaniem naliczonej opłaty),
    > której nie uznali i odpowiedź zakończyli standardową formułką.

    I tak pouczenie głupie moim zdaniem.

    > OK, obawiałem się że być może jest odwrotnie (oni mnie - w Warszawie).
    > Czyli najlepiej po prostu zachować spokój :)

    Dokładnie.

> [...]
    przekazania"
    > (zapomnieli dopisać drobiazgu - "... jeśli wygramy sprawę w sądzie").

    Oni takie pseudodługi przekazują firmom windykacyjnym. Możesz się
    spodziewać kolejnych pism z Kruków i innych Wron. Generalnie zareagował
    bym dopiero na pismo z sądu. Raz im odpisałeś, co o nich myślisz i to
    powinno wystarczyć.

  • 27. Data: 2005-05-09 06:59:00
    Od: w...@p...onet.pl

    > Trochę ma, bo brak możliwości:
    > - skorzystania z sądu polubownego przy URTiP
    > - powoływania się na niedozwolone postanowienia umowne

    ale tylko o tyle, o ile bedziesz chcial dochodzic jakichkolwiek odszkodowan.
    ja odpowiedzialem na pytanie w topicu i imho to, czy ktos jest konsumentem czy
    nie, nie bedzie mialo znaczenia w przypadku, gdy blizej nieokreslony urzad wyda
    blizej nieokreslona decyzje, ktorej adresatem bedzie okreslony operator
    (adresatami decyzji nie beda konsumenci/abonenci).

    pozdrawiam
    d.

  • 28. Data: 2005-05-10 23:33:44
    Od: T...@s...co.uk

    In article <d57s1g$ig6$1@news.onet.pl>,
    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    > rezygnuje z

    > Czy autor pytania nie miał na myśli, że jak napisze "Nie zgadzam się na
    > nowy regulamin", ale nie poprosi o rozwiązanie umowy, to czy umowa będzie
    > rozwiązana? Słyszałem, że Plus w takich sytuacjach prosił o potwierdzenie
    > rozwiązania umowy i, jeśli go nie dostał, umowy nie rozwiązywał.

    Chcialem zlozyc pismo tresci mniej wiecej takiej:

    'Nie akceptuje nowego regulaminu i jak rozumiem oznacza to rozwiazanie
    Umowy z winy Polkomtela.'

    Niestety, w BOKu po prostu takie pisma mi nie chcieli przyjac. Musialem
    uzyc slowa: wypowiedzenie. Tzn. ze ja wypowidama ze wzgledu na brak
    zgody na nowy regulamin. Moje oryginalne pismo zalczono tylko w
    charakterze oswiadczenia....

    Pozdrav
    TA

  • 29. Data: 2005-05-10 23:54:49
    Od: T...@s...co.uk

    In article <d57mt4$5b9$1@alf.lan.amelek.gda.pl>,
    Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid> wrote:

    [ciach]
    U mnie to samo mniej wiecej.
    Z tym, ze z koncem roku nosilem sie z likwidacja dzialalnosci
    gospodarczej. Stary regulamin nic na ten temat nie wspominal.
    Nowy regulamin przewiduje, ze takich sytuacjach umowa zostaje
    natychmiastowo rozwiazana. Jak mi powiedziano - z winy abonenta. No i w
    takim przypadku - kara umowna.
    Chcialem wiec wyrejestrowac dzialalosc przed zmiana regulaminu. Ale
    zglaszajac ten fakt w jednym z punktow Plusa dowiedzialem sie, ze moge
    zglosic to dopiero, kiedy bede mial decyzje z Urzedu Gminy o wykresleniu
    z ewidencji. Rzecz w tym, ze na te decyzje czeka sie miesiac
    przynajmniej.
    Wiec zlozylem oswiadczenie o niezaakceptowaniu nowego regulaminu, co
    Polkomtel przyjal jako moja rezygnacje...

    Poniewaz umowa byla juz rozwiazana - jak dostalem decyzje z Urzedu Gminy
    o wykresleniu z ewidencji - nawet nie chcialo mi sie zawiadamiac ich o
    tym, ze nie jestem juz 'przedsiebiorca'. Wiec pisma, faktury
    przychodzili wciaz 'na firme'

    Ech, wszystko to skomplikowane. Na razie nawet nie odpisuje... Czekam na
    tego Kruka (podobno juz niektorzy zaczeli dostawac wezwanie do zaplaty
    od tej firmy) i troche sie denerwuje...

    Pozdrav
    TA

  • 30. Data: 2005-05-11 07:47:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    T...@s...co.uk napisał(a) :

> [...]
    > uzyc slowa: wypowiedzenie. Tzn. ze ja wypowidama ze wzgledu na brak
    > zgody na nowy regulamin. Moje oryginalne pismo zalczono tylko w

    Podstawowy błąd taktyczny. Nie wolno pisać pod dyktando i nie
    wolno dać odmówić przyjęcia pisma. Na to drugie można zaradzić
    wysyłając poleconym. Na drugi raz w innej sprawie będziesz wiedział.

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.