  • 11. Data: 2005-05-03 13:29:56
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Lincoln" <l...@p...pl>

    > Czy autor pytania nie miał na myśli, że jak napisze "Nie zgadzam się na
    > nowy regulamin", ale nie poprosi o rozwiązanie umowy, to czy umowa będzie
    > rozwiązana?

    Ja napisalem w pierwszym pismie, ze nie zgadzam sie na nowy regulamin i jak chca
    to niech zerwa ze mna umowe, lub ja zostaje na starym regulaminie.
    Odpowiedzieli, ze nie jest takie cos mozliwe i pytali czy chce zrezygnowac z ich
    uslug za drobne 800zl. Po miesiacu (czy jakos tak) napisalem, ze mieli miesiac
    na odpowiedz (odpowiedzieli ale listem zwyklym), nie odpowiedzieli wiec uznaje
    to jako pozytywne rozpatrzenie mojego wypowiedzenia. Wtedy plus odpisal (juz
    poleconym) ze nie dostali wypowiedzenia i ze jesli teraz zrezygnuje to juz tak
    jakbym zrezygnowal bez przyczyny i kara bedzie naliczona. Tak jakby mi nie
    uznali pierwszego pisma i teraz rezygnuje ot tak sobie. Wszsytko to smiechu
    warte:/ Poczekamy moze ktos wygra sprawy to pewnie posypia sie wnioski o
    przywrocenie terminu wypowiedzenia w zwiazku z wprowadzaniem w blad klientow.

    --
    Pozdrowionka & szerokosci Lincoln
    CH#19 Lincoln - Jelenia Góra | gg#1135336

  • 12. Data: 2005-05-03 13:37:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > nie ma takiej możliwości
    > nie zgadzasz się - musisz wypowiedzieć

    no jak, ja przeciez podpisalem umowe na 2 lata,

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 13. Data: 2005-05-03 13:42:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Przemek R... napisał(a):
    > no jak, ja przeciez podpisalem umowe na 2 lata,

    podpisałeś
    zapewne zawierającą postanowienie o prawie do zmiany regulaminu

    KG

  • 14. Data: 2005-05-03 13:45:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > podpisałeś
    > zapewne zawierającą postanowienie o prawie do zmiany regulaminu

    ale bez placenia kary:

    "art. 59 ust. 2.

    Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta
    o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co
    najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w
    życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w
    razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze"

    P.

  • 15. Data: 2005-05-03 14:29:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lincoln" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > warte:/ Poczekamy moze ktos wygra sprawy to pewnie posypia sie wnioski
    > przywrocenie terminu wypowiedzenia w zwiazku z wprowadzaniem w blad

    To im odpisz, ze dowodem na to, ze wypowiedzenie dostali jest to, ze
    odpisali na nie. A że odpisali zwykłym listem, to gdzieś po drodze
    zginęło i teraz dostałeś (by nie było, że kłamałeś).

  • 16. Data: 2005-05-03 18:36:24
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 3 May 2005 13:22:12 +0200 (CEST), Marek Michalkiewicz
    naskrobał(a):

    > Witam. Sprawa ogólnie już znana - chodzi o nowy regulamin świadczenia
    > usług telekomunikacyjnych, obowiązujący od 17 stycznia 2005. Zgodnie
    > z informacją otrzymaną na fakturze (oraz art. 59 ust. 2 ustawy Prawo
    > telekomunikacyjne) skorzystałem z przysługującego mi prawa do
    > wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian regulaminu (ze
    > względu na zapis o możliwości żądania kaucji podczas trwania umowy,
    > bez określenia warunków kiedy może to nastąpić).

    Tak, tak - nie wnikałem dokładnie w ten problem ale od znajomych wiem że
    operator będzie żądał zwrotu kwot wynikających z promocji uwzględniających
    2letni okres umowy (w szczególności słuchawki) a nie kary za zerwanie
    umowy. Niby drobny szczegół ale możliwy do wyszarpania w sądzie (od razu
    mówie że nie wnikałam w uzasadnienie ).

> [...]
    > Polkomtel zaproponował mi w odpowiedzi na reklamację, to wycofanie
    > wypowiedzenia (czyli akceptacja nowego regulaminu). Na propozycję,
    > że mogę nadal korzystać z usług zgodnie z dotychczasowym regulaminem
    > (takim, jaki zaakceptowałem podpisując umowę) nie dostałem odpowiedzi.
    >
    > Niestety, jestem przedsiębiorcą a nie konsumentem (umowa na firmę),
    > więc UOKiK mi raczej nie pomoże. Co najlepiej robić dalej?
    >
    > - nie płacić, czekać na pozew, przed sądem przedstawić argumenty
    > - nie płacić, pozwać Polkomtel o nieistnienie zobowiązania
    > - zapłacić, pozwać Polkomtel o zwrot spornej kwoty

    Jak masz kase to 3 ( w praktyce to także bedzie pozew o nieistnienie
    zobowiązania)

    btw: życze powodzenia i daj znać jak ci poszło.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 17. Data: 2005-05-03 21:45:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marek Michalkiewicz napisał(a):

    > Niezależnie od tego, zamierzam też napisać do URTiP - sprawa dotyczy
    > nie tylko mnie, także wielu innych abonentów czytających regulaminy.

    Jaskółki ćwierkają, że lada dzień nastąpi przełom w tej sprawie. Zgodny
    z duchem i literą Prawa telekomunikacyjnego ;-)

    M.

  • 18. Data: 2005-05-05 17:30:48
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Polkomtelowi się coś pokiełbasiło. To raczej on może próbować od Ciebie
    > dochodzić na drodze sądowej owej kary, a nie Ty masz ich pozywać
    > dowodząc, ze im się nie należy.

    Powołują się na Rozp. Min. Infrastruktury z 1 października 2004 w sprawie
    trybu postępowania reklamacyjnego, które mówi że odpowiedź na reklamację
    powinna zawierać (m. in.): "pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania
    reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym".

    > Odpisz im, że jeśli uważają, ze mają
    > rację, to by Cię pozwali do sądu w sposób cywilizowany, a nie
    > "pyszczyli" bez sensu. Moim zdaniem nie mają szansy tego wygrać.

    OK, tylko chciałbym wiedzieć (bo z prawem dotychczas nie miałem wiele
    do czynienia), na wypadek gdyby jednak zechcieli mnie pozwać: czy to,
    kto pierwszy składa pozew, ma znaczenie dla miejsca, gdzie sprawa się
    odbywa? Po prostu na dojazdy do Warszawy trochę szkoda mi czasu...
    W umowie nie znalazłem określenia "sądu właściwego do rozstrzygania
    sporów" - czy z braku określenia, są na to jakieś ogólne przepisy?

    > Możesz im w piśmie dodać, że groźby wpisania Cię do różnych dziwnych
    > rejestrów zaczynasz traktować poważnie i złożysz zawiadomienie o
    > kierowaniu pod Twoim adresem gróźb karalnych, jak się nie uspokoją.

    Chciałbym się tylko upewnić - czy groźba wpisania do BIG istotnie
    jest groźbą karalną? Po prostu dotychczas pojęcie "gróźb karalnych"
    kojarzyło mi się ze sprawami typu pobicie, zniszczenie mienia itp.
    W ustawie o udostępnianiu informacji gospodarczych widzę tylko coś
    o karze grzywny do 30 000 zł za przekazanie nieprawdziwej informacji
    gospodarczej, ale o groźbach przekazania nic nie widzę...

    pozdrawiam
    Marek

  • 19. Data: 2005-05-05 17:37:42
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:

> [...]
    > 2letni okres umowy (w szczególności słuchawki) a nie kary za zerwanie
    > umowy. Niby drobny szczegół ale możliwy do wyszarpania w sądzie (od razu

    Na zakup słuchawki mam fakturę VAT. Zapłaconą rzecz jasna - i to nawet
    nie 1,22 zł, lecz 120,78 zł...

    > Jak masz kase to 3 ( w praktyce to także bedzie pozew o nieistnienie
    > zobowiązania)

    Nadmiaru kasy nie mam, ale jak trzeba to znajdę... Głównie chodzi
    o to, gdzie sprawa miałaby się odbywać (bo jestem dość zapracowany,
    więc dojazdy do Warszawy mi trochę nie pasują) i czy zależy to od
    tego, kto składa pozew.

    Marek

  • 20. Data: 2005-05-05 17:50:48
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Jaskółki ćwierkają, że lada dzień nastąpi przełom w tej sprawie. Zgodny
    > z duchem i literą Prawa telekomunikacyjnego ;-)

    O, to pewnie dlatego ostatnio zrobili się jakby bardziej nerwowi -
    dzwoniła jakaś kancelaria i kazała zapłacić w ciągu 3 dni, strasząc
    nawet sprawą karną i wnioskiem o likwidację firmy (nieważne, że to
    2-osobowa s. c. więc i tak wspólnicy odpowiadają majątkiem...).

    pozdrawiam
    Marek