eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 1. Data: 2005-05-03 11:22:12
    Temat: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Witam. Sprawa ogólnie już znana - chodzi o nowy regulamin świadczenia
    usług telekomunikacyjnych, obowiązujący od 17 stycznia 2005. Zgodnie
    z informacją otrzymaną na fakturze (oraz art. 59 ust. 2 ustawy Prawo
    telekomunikacyjne) skorzystałem z przysługującego mi prawa do
    wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian regulaminu (ze
    względu na zapis o możliwości żądania kaucji podczas trwania umowy,
    bez określenia warunków kiedy może to nastąpić).

    Polkomtel żąda 800 zł kary za rozwiązanie umowy, złożyłem reklamację
    która nie została uznana (mogę dochodzić swoich praw na drodze sądowej),
    straszy wpisaniem do BIG itp. - choć prawo wydaje się być po mojej
    stronie. Całą korespondencję mam w formie pisemnej, z potwierdzeniem
    przyjęcia na kopii (pieczątka salonu firmowego z datą). Jedyne, co
    Polkomtel zaproponował mi w odpowiedzi na reklamację, to wycofanie
    wypowiedzenia (czyli akceptacja nowego regulaminu). Na propozycję,
    że mogę nadal korzystać z usług zgodnie z dotychczasowym regulaminem
    (takim, jaki zaakceptowałem podpisując umowę) nie dostałem odpowiedzi.

    Niestety, jestem przedsiębiorcą a nie konsumentem (umowa na firmę),
    więc UOKiK mi raczej nie pomoże. Co najlepiej robić dalej?

    - nie płacić, czekać na pozew, przed sądem przedstawić argumenty
    - nie płacić, pozwać Polkomtel o nieistnienie zobowiązania
    - zapłacić, pozwać Polkomtel o zwrot spornej kwoty

    Jeśli się da, byłoby dobrze gdyby sprawa odbywała się przed sądem
    w Gdyni (miejsce zawarcia umowy), a nie np. w Warszawie (siedziba
    Polkomtel S.A.) czy jeszcze gdzieś dalej (siedziba jakiegoś Kruka
    któremu pewnie "dług" zostanie sprzedany). Na możliwości wzięcia
    w przyszłości telefonu w abonamencie bez kaucji niespecjalnie mi
    zależy - wolę pre-paid i aparat kupiony normalnie, bez cyrografów.
    Zwłaszcza, że aktualne Prawo telekomunikacyjne pozwala operatorom
    podwyższać ceny i abonent "złapany na cyrograf", jeśli nie akceptuje
    podwyżki, musi zapłacić karę (przez dopisek "z zastrzeżeniem art.
    57 ust. 6" w art. 61).

    Niezależnie od tego, zamierzam też napisać do URTiP - sprawa dotyczy
    nie tylko mnie, także wielu innych abonentów czytających regulaminy.

    pozdrawiam
    Marek


  • 2. Data: 2005-05-03 12:07:43
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Michalkiewicz" <s...@a...gda.pl.invalid>
    napisał w wiadomości news:d57mt4$5b9$1@alf.lan.amelek.gda.pl...

    Polkomtelowi się coś pokiełbasiło. To raczej on może próbować od Ciebie
    dochodzić na drodze sądowej owej kary, a nie Ty masz ich pozywać
    dowodząc, ze im się nie należy. Odpisz im, że jeśli uważają, ze mają
    rację, to by Cię pozwali do sądu w sposób cywilizowany, a nie
    "pyszczyli" bez sensu. Moim zdaniem nie mają szansy tego wygrać.

    Możesz im w piśmie dodać, że groźby wpisania Cię do różnych dziwnych
    rejestrów zaczynasz traktować poważnie i złożysz zawiadomienie o
    kierowaniu pod Twoim adresem gróźb karalnych, jak się nie uspokoją.
    Zawiadomienia nie składaj, bo nie ma sensu, ale może w Polkomtelu ktoś
    się obudzi. A miałem dawniej takie dobre zdanie o nich. Czytając posty
    związane z tą zmianą regulaminu dochodzę do wniosku, że niestety spadł u
    nich poziom wiedzy prawnej.


  • 3. Data: 2005-05-03 12:23:55
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>


    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d57prf$8gr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    [cut]

    > Czytając posty
    > związane z tą zmianą regulaminu dochodzę do wniosku, że niestety spadł u
    > nich poziom wiedzy prawnej.

    Poziom wiedzy nie spadl, co najwyzej zmienili stosunek do klientow. Plus nie
    zada
    kary umownej, ale zwrotu przyznanej ulgi do czego teoretycznie ma prawo na
    podstawie art. 57 ust. 6.



  • 4. Data: 2005-05-03 12:35:33
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d57qgl$rrl$1@inews.gazeta.pl...

    > > Czytając posty
    > > związane z tą zmianą regulaminu dochodzę do wniosku, że niestety spadł u
    > > nich poziom wiedzy prawnej.
    >
    > Poziom wiedzy nie spadl, co najwyzej zmienili stosunek do klientow. Plus
    nie
    > zada
    > kary umownej, ale zwrotu przyznanej ulgi do czego teoretycznie ma prawo na
    > podstawie art. 57 ust. 6.


    Ani teoretycznie, ani praktycznie nie ma takiego prawa:

    art. 59 ust. 2.
    Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta
    o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co
    najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w
    życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w
    razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

    Art. 57 ust. 6 dotyczy maksymalnej wysokości kwoty odszkodowania za
    rozwiązanie umowy przez abonenta lub z winy abonenta (niepłacenie
    rachunków), ale nie dotyczy to zmiany regulaminu, o czym mówi powyższy
    artykuł.

    Jakby ktoś chciał zamieścić materiały dotyczące tej sprawy w internecie, to
    zapraszam
    http://www.liwiusz.republika.pl/polkomtel

    Pozdrawiam!
    L.



  • 5. Data: 2005-05-03 12:45:08
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>


    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d57qgl$rrl$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    > wiadomości
    > news:d57prf$8gr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > [cut]
    >
    >> Czytając posty
    >> związane z tą zmianą regulaminu dochodzę do wniosku, że niestety spadł u
    >> nich poziom wiedzy prawnej.
    >
    > Poziom wiedzy nie spadl, co najwyzej zmienili stosunek do klientow. Plus
    > nie
    > zada
    > kary umownej, ale zwrotu przyznanej ulgi do czego teoretycznie ma prawo na
    > podstawie art. 57 ust. 6.

    a jezlei nie zgadzam sie na nowy regulamin (pisemnie) jednak nie rezygnuje z
    umowy to co ?

    P.


    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...



  • 6. Data: 2005-05-03 12:49:16
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d57r6h$dg4$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > news:d57qgl$rrl$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > > Czytając posty
    > > > związane z tą zmianą regulaminu dochodzę do wniosku, że niestety spadł
    u
    > > > nich poziom wiedzy prawnej.
    > >
    > > Poziom wiedzy nie spadl, co najwyzej zmienili stosunek do klientow. Plus
    > nie
    > > zada
    > > kary umownej, ale zwrotu przyznanej ulgi do czego teoretycznie ma prawo
    na
    > > podstawie art. 57 ust. 6.
    >
    >
    > Ani teoretycznie, ani praktycznie nie ma takiego prawa:
    >
    > art. 59 ust. 2.
    > Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia
    abonenta
    > o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co
    > najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w
    > życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    > wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że
    w
    > razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
    > telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
    >
    > Art. 57 ust. 6 dotyczy maksymalnej wysokości kwoty odszkodowania za
    > rozwiązanie umowy przez abonenta lub z winy abonenta (niepłacenie
    > rachunków), ale nie dotyczy to zmiany regulaminu, o czym mówi powyższy
    > artykuł.

    Czytalem ustawe. Tylko wydaje mi sie, ze zmiana cennika to nie to samo co
    zmiana regulaminu. A o roszczeniu w przypadku wypowiedzenia umowy przez
    klienta ze wzgledu na zmiane cennika (konketnie podwyzszeniu oplaty) oplat
    mowi art. 61 ust 6 PT (uzycie zwrotu z zastrzezeniem art. 57 ust. 6).



  • 7. Data: 2005-05-03 12:49:23
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Przemek R... napisał(a):
    > a jezlei nie zgadzam sie na nowy regulamin (pisemnie) jednak nie rezygnuje z
    > umowy to co ?

    nie ma takiej możliwości
    nie zgadzasz się - musisz wypowiedzieć

    KG


  • 8. Data: 2005-05-03 12:49:56
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>


    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:d57rr1$lnn$1@news.onet.pl...
    > Przemek R... napisał(a):
    > > a jezlei nie zgadzam sie na nowy regulamin (pisemnie) jednak nie
    rezygnuje z
    > > umowy to co ?
    >
    > nie ma takiej możliwości
    > nie zgadzasz się - musisz wypowiedzieć


    Czy autor pytania nie miał na myśli, że jak napisze "Nie zgadzam się na
    nowy regulamin", ale nie poprosi o rozwiązanie umowy, to czy umowa będzie
    rozwiązana? Słyszałem, że Plus w takich sytuacjach prosił o potwierdzenie
    rozwiązania umowy i, jeśli go nie dostał, umowy nie rozwiązywał.

    L.



  • 9. Data: 2005-05-03 12:52:40
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d57s05$4go$1@inews.gazeta.pl...

    > > > > związane z tą zmianą regulaminu dochodzę do wniosku, że niestety
    spadł
    > u
    > > > > nich poziom wiedzy prawnej.
    > > >
    > > > Poziom wiedzy nie spadl, co najwyzej zmienili stosunek do klientow.
    Plus
    > > nie
    > > > zada
    > > > kary umownej, ale zwrotu przyznanej ulgi do czego teoretycznie ma
    prawo
    > na
    > > > podstawie art. 57 ust. 6.
    > >
    > >
    > > Ani teoretycznie, ani praktycznie nie ma takiego prawa:
    > >
    > > art. 59 ust. 2.
    > > Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia
    > abonenta
    > > o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem
    co
    > > najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w
    > > życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    > > wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym,
    że
    > w
    > > razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
    > > telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
    > >
    > > Art. 57 ust. 6 dotyczy maksymalnej wysokości kwoty odszkodowania za
    > > rozwiązanie umowy przez abonenta lub z winy abonenta (niepłacenie
    > > rachunków), ale nie dotyczy to zmiany regulaminu, o czym mówi powyższy
    > > artykuł.
    >
    > Czytalem ustawe. Tylko wydaje mi sie, ze zmiana cennika to nie to samo co
    > zmiana regulaminu. A o roszczeniu w przypadku wypowiedzenia umowy przez
    > klienta ze wzgledu na zmiane cennika (konketnie podwyzszeniu oplaty) oplat
    > mowi art. 61 ust 6 PT (uzycie zwrotu z zastrzezeniem art. 57 ust. 6).


    Przecież zarówno ten post, jak i art. 57 ust. 6 dotyczy zmiany regulaminu.
    O jakiej zmianie cennika teraz piszesz???

    Jeśli już ten temat Cię interesuje, to zgodnie z regulaminem wszelkich
    promocji zmiana cennika upoważania abonenta do rozwiązania umowy bez
    ponoszenia kary umownej. Czyli nawet jeśli kara w tym przypadku należy się
    zgodnie z ustawą, to Plus w swoich warunkach promocyjnych, zrzeka się jej.

    Pozdrawiam!
    L.



  • 10. Data: 2005-05-03 13:03:14
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d57s6j$ptc$1@news.onet.pl...

    > Przecież zarówno ten post, jak i art. 57 ust. 6 dotyczy zmiany
    regulaminu.
    > O jakiej zmianie cennika teraz piszesz???
    >

    Myslalem, ze chodzi o niedawne wprowadzenie oplat za rozmowe z konsultantem
    z obiBOKu...


strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1