  • 1. Data: 2005-05-03 10:41:26
    Temat: stale zamieszkanie za granica a WKU
    Od: "martin" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Od niedawna mieszkam za granice z zamiarem stalego pobytu. Mam kategorie A i
    mniej niz 28 lat. Wczesniej mialem odoroczenie sluzby wojskowej ze wzgledu na
    studia (ktorych nie skonczylem).

    W ustawie o powszechnym obowiązku obrony RP znalazlem:
    "Art. 44. 1. Nie powołuje się do czynnej służby wojskowej poborowych uznanych za
    zdolnych do tej służby:
    1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkują za granicą, "

    a w Kodeksie Cywilnym:
    "Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowosc w ktorej osoba
    ta przebywa z zamiarem stalego pobytu."

    Czy ktos wie jak to wyglada w praktyce? Jakie dokumenty oprocz podania musze
    wyslac do WKU, zeby poswiadczyc ze mieszkam za granica i zamierzam tu pozostac?

    pozdrawiam,
    martin

  • 2. Data: 2005-05-03 11:11:09
    Temat: Re: stale zamieszkanie za granica a WKU
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "martin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Musisz się po prostu przemeldować. Czyli wymeldować w Polsce.

  • 3. Data: 2005-05-03 15:17:03
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Musisz się po prostu przemeldować. Czyli wymeldować w Polsce.

    a ja bym nie robil nic .... niech nasla zandarmow w miejsce formalnego
    zameldowania
    a pozniej niech ci zrobia sprawe w sadzie grodzkim o niedopelnienie
    obowiazku meldunkowego :-)
    w kazdym razie na pewno wiecej straca niz jestws dla nich warty .....

    PS. niech tez sobie troche pokombinuja - dlaczego to zawsze poborowi maja
    kombinowac - w koncu szmajdzinski "inteligentny" jest to niech sie wysili
    :-)

    TB

  • 4. Data: 2005-05-03 16:41:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w
    wiadomości news:d584ue$34c$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Wiesz, ale gość może mieć kłopot, gdy kiedyś będzie chciał wjechać do
    Polski. To, że wyjechał z zamiarem stałego pobytu najprawdopodobniej nie
    oznacza, ze nigdy nie będzie chciał przyjechać do Polski na święta. Niby
    teraz odprawa graniczna wewnątrz UE się uprościła, ale jakaś tam szansa,
    ze sprawdzą w komputerze akurat jego istnieje. Wówczas z granicy
    przyjedzie więźniarką.

  • 5. Data: 2005-05-03 16:54:53
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "martin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Musisz się po prostu przemeldować. Czyli wymeldować w Polsce.

    A jeśli się mieszka w jakimś kraju który nie ma czegoś takiego jak
    zameldowanie, a z Polski się wymelduje, no to nie ma czego do WKU
    przesłać, żadnego dowodu zameldowania w innym kraju, to skąd WKU będzie
    miało pewność że mieszkam za granicą a nie szwędam się gdzieś po Polsce
    a wymeldowałaem się i nigdzie nie zameldowałem tylko tak dla picu?

    (pytanie teoretyczne, mam kategorię niezdolną)

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 6. Data: 2005-05-03 18:31:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...

> [...]
    po Polsce
    > a wymeldowałaem się i nigdzie nie zameldowałem tylko tak dla picu?

    Sygnałem dla WKU, że wyjechałeś będzie Twoje wymeldowanie z zamiarem
    wyjazdu za granicę. Nie musisz im dostarczać żadnych dowodów
    zameldowania w innym kraju. Jedyny problem będzie, gdy ktoś Cię
    podkabluje, ze jednak jesteś w Polsce i to się potwierdzi.

  • 7. Data: 2005-05-03 18:32:31
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
> [...]
    > teraz odprawa graniczna wewnątrz UE się uprościła, ale jakaś tam szansa,
    > ze sprawdzą w komputerze akurat jego istnieje. Wówczas z granicy

    no to musi sobie ocenic czy moze jekies inne konsekwencje poniesc
    (w zaleznosci od sytuacji moznaby tu tego troche powymyslac)
    na pewno w sosunku do WKU nie robilbym nic .....
    TB

  • 8. Data: 2005-05-03 19:08:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w
    wiadomości news:d58gcu$ect$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > no to musi sobie ocenic czy moze jekies inne konsekwencje poniesc
    > (w zaleznosci od sytuacji moznaby tu tego troche powymyslac)
    > na pewno w sosunku do WKU nie robilbym nic .....

    Bo i takiej potrzeby nie ma. Ma się wymeldować z zamiarem pobytu za
    granicą.

  • 9. Data: 2005-05-03 19:55:21
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Sygnałem dla WKU, że wyjechałeś będzie Twoje wymeldowanie z zamiarem
    > wyjazdu za granicę.

    Czy przy wymeldowaniu podaje się powód?
    Czy jest w ogóle gdzieś przy wymeldowaniu jakieś miejsce na wpisanie
    czegoś takiego?

    A w ogóle to system meldunku jest spięty w jakąś centralną bazę, i
    policja czy inna władza może wejść do kompa i wpisać imię i nazwisko
    delikwenta i wyskoczy im że jest zameldowany na stałe tu a na czasowo
    tu, czy też żeby to sprawdzić muszą wysyłać zapytania do wszystkich
    urzędów gnim w polsce?

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 10. Data: 2005-05-03 20:30:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...

    Jest centralna ewidencja obywateli Polskich i można znaleźć każą osobę
    bez wysyłania zapytań do tysięcy urzędów gminy.