  • 1. Data: 2006-03-30 02:08:05
    Temat: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym
    Od: Filip Rychlik <f...@w...plusnet.pl>

    Moj problem dotyczy firmy Polkomtel S.A.. Poniewaz od niedawna prowadze
    wlasna dzialalnosc, z tego tytulu przydzielono mi doradce biznesowego.
    Tenze doradca wczesniej juz aktywowal numery na koncie firmowym,
    zobowiazal sie tez do rozwiazania poprzednich, wygasajacych umow w
    Plusie. Zrobil to jednak za pozno, skutkiem tego bylo przedluzenie umow
    o jakis czas (co za tym idzie ponioslam drobne straty finansowe). W
    zwiazku z tym poprosilam o zmiane doradcy, co jak sie okazalo, nie
    nastapilo.

    Klika tygodni temu chcialam wziac 2 nowe aktywacje na koncie firmowym.
    Sprawa zajal sie "stary" doradca. Postanowilam nie interweniowac
    ponownie w tej sprawie i dac jeszcze jedna szanse doradcy.

    Spotkanie umowione bylo na poniedzialek 13 marca 2006, g.18.00. Przed
    spotkaniem kontaktowalismy sie droga mailowa. W mailu poprosilam o
    przywiezienie wybranych aparatow tel. Doradca na spotkanie przyjechal
    nieprzygotowany. Zapomnial przywiezc jednego z aparatow. Nie przywiozl
    ze soba takze umow. Na tym spotkaniu wybralam z puli numerow 2 numery.
    Doradca zostawil 2 zaklejone koperty z kartami SIM, zapisal na nich
    numery tel. Poinformowalam go, ze nie jestem pewna jednej z aktywacji.
    Powiedzial, ze nastepnego dnia przywiezie umowy oraz zapomniany aparat,
    ja dam konkretna odpowiedz co do jednej z aktywacji i wtedy dokonamy
    wszelkich formalnosci. Ku mojemu zdumieniu konsultant zostawil jeden
    aparat telefoniczny nie pobierajac za niego oplaty, wyjasniajac, ze
    zaplace na nastepnym spotkaniu.

    Nastepnego dnia konsultant zadzwonil i powiedzial, ze mamy
    nieuregulowana drobna zaleglosc(20zl)na jednym z kont. Zaleglosc zostala
    uregulowana dzien pozniej. W tym czasie byly problemy z kontaktem z
    doradca. W czwartek sprawdzilam jedna z kart SIM i okazalo sie, ze
    dziala !!! Jednak numer byl zupelnie inny niz ten, o ktory poprosilam.
    Skontaktowalam sie z biurem obslugi klienta, i dowiedzialam sie, ze na
    koncie firmowym sa aktywowane 2 nowe numery, inne od tych jakie
    wybralam. Poza tym co do jednej z aktywacji nie podjelam jeszcze
    ostatecznej decyzji i zostalam postawiona przed faktem dokonanym. Na
    pytanie, jak to mozliwe ze bez podpisania zadnej umowy zostaly dokonane
    aktywacje, konsultant nie byl w stanie odpowiedziec.

    W rozmowie z doradca biznesowym dowiedzialam sie, ze zostaly aktywowane
    inne numery, poniewaz byla zaleglosc na koncie, i wybrane przez mnie
    numery dostal ktos inny. Poprosilam doradce o wyjasnienie z przelozonymi
    calej sprawy, zglosilam reklamacje telefonicznie w biurze obslugi
    klienta. Przez kilka dni byla cisza. Wreszcie umowilam sie z doradca na
    piatek 24 marca 2006. Tego dnia na adres firmy przyszly 2 faktury na
    nowe aktywacje !!! Odwolalam spotkanie z konsultantem (gdyz na tym
    spotkaniu mielismy podpisac umowe) i zadzwonilam do biura oblsugi
    klienta w celu wyjasnienia sprawy. Zlozylam szczegolowe zazalenie,
    rozmawialam z kierownikiem sekcji, oswiadczylam ze nie zaplace dopoki
    nie zostanie wyjasniona cala sprawa. Poprosilam o zmiane doradcy i
    wyjanienie sprawy bezprawnej aktywacji dwoch (i to w dodatku zlych)
    numerow na koncie firmowym. Reklamacja zostala przyjeta, konsultant
    poinformowany przeze mnie o decyzji.

    Chce jednak zlozyc oficjalne pismo do Polkomtel S.A. dotyczace calej
    sprawy. W zwiazku z tym mam pytania:

    1) jak napisac reklamacje aby nie zostala ona rozpatrzona negatywnie -
    jakich argumentow uzyc i w jakim tonie pisac reklamacje?
    2) jak duzym wykroczeniem jest bezprawna aktywacja dwoch numerow na
    koncie firmowym, bez zgody wlasciciela konta, jego podpisu ani pieczatki
    firmowej na zadnym dokumencie?
    3)czego moge zadac od Polkomtel S.A w tej sprawie? Czy moge domagac sie
    zadoscuczynienia finansowego? Czy mam prawo do wgladu w dokumentacje na
    podstawie ktorej zostala dokonana aktywacja? Czy moge zadac kopii tych
    tych dokumentow i jednoczesnie dokumentow na podstawie ktorych zostala
    wystawione faktury?
    4) czy argumentacja doradcy, ze dokonal aktywacji na podstawie
    dokumentow firmowych z poprzednich umow jest zasadna? Podejrzewam, ze
    chodzi o NIP i REGON, a z tego co mi wiadomo, takie dane nie sa
    wystarczajace do zawierania jakiejkolwiek transakcji, potrzebna jest
    umowa z podpisem obu stron. Czy doradca mial prawo dokonac tych aktywacji?
    5) na jakie akty prawne, konkretne przepisy powinnam sie powolac? Nie
    znam przepisow wewnetrznych Polkomtel S.A., czy wystarcza w tej sprawie
    przepisy ogolne KC, prawa telekomunikacyjnego itp? Czy art. 34 Ustawy o
    prawie telekomuinikacyjnym z dnia 21 lipca 2000 r. jest wystarczajaca
    podstawa prawna do zlozenia reklamacji?
    Odpowiadajac na maila usun "wytnij" z adresu

  • 2. Data: 2006-03-30 07:36:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Filip Rychlik [###f...@w...plusnet.pl.###] napisał:

    Moim zdaniem powinieneś wysłać do Plusa pisemne żądanie wyjaśnienia
    sprawy i skorygowania wystawionych faktur. Umów na nowe aktywacje nie
    podpisywałeś, więc abonamentu żądają bezprawnie. Co do zmiany ich
    przedstawiciela handlowego, to możesz co najwyżej prosić, a nie żądać.
    To, kogo przyślą, to już ich sprawa. To oni ponoszą konsekwencje
    zamieszania wprowadzonego przez tego człowieka. Ale jeśli zagrozisz
    zerwaniem umowy z ich winy, to podejrzewam, że zmienią sami.
    Wydzwanianie do PLUS-a ma niewielki sens o tyle, że pewnie dzwonisz do
    miejscowego lidera. To jego pracownik przecież dał ciała, więc trudno,
    by coś w tej sprawie starał się zrobić.

    Co do wyboru numeru, to jest to jakaś dziwna sprawa. Numer telefonu
    jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No to
    jak mogli je przypisać innym abonentom? Ktoś tu leci w kulki moim
    zdaniem.

    PS: Piszesz jako kobieta, a podpis mężczyzny :-) Zdecyduj się na
    którąś płeć.

  • 3. Data: 2006-03-30 08:33:09
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No to
    > jak mogli je przypisać innym abonentom? Ktoś tu leci w kulki moim

    niekoniecznie, jak Ci zaginie karta sim, idziesz do salonu, kupujez
    druga i do niej przypisuja Twoj stary numer;

    P.

  • 4. Data: 2006-03-30 09:30:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > niekoniecznie, jak Ci zaginie karta sim, idziesz do salonu, kupujez
    > druga i do niej przypisuja Twoj stary numer;

    Ja sobie zdaję sprawę z tego, że karta SIM ma inny "numer techniczny"
    a n numer, który my się posługujemy jest zamieniany przez system na
    odpowiedni. Ale w znanych mi przypadkach numer telefonu
    przyporządkowuje się do konkretnej karty przed jej sprzedażą. Przecież
    to kwestia numer PUK, PIN itp.

  • 5. Data: 2006-03-31 12:53:57
    Od: "Easy" <e...@m...NOSPAM.org>

> [...]
    > Wydzwanianie do PLUS-a ma niewielki sens o tyle, że pewnie dzwonisz do
    > miejscowego lidera. To jego pracownik przecież dał ciała, więc trudno,
    niekoniecznie. Plus ma tez podpisane umow z tzw subagentami, a ci
    zatrudniaja ludzi juz nieco mniej selektuwnie niz sa polkomtel

    > Co do wyboru numeru, to jest to jakaś dziwna sprawa. Numer telefonu
    > jest przypisany do karty SIM. Karty jak pisałeś leżały u Ciebie. No to
    > jak mogli je przypisać innym abonentom?
    nie. Numer telefonu nie jest przypisany do karty. jest pula numerow
    przypisana do danego typu karty... mowimy o kilku czy kilkunastu tysiacach
    do jednej karty.

    Ktoś tu leci w kulki moim
    > zdaniem.

    no.. przedstawiciel. wedlug mnie jest to zwykle falszerstwo i facet powinien
    za to odpowiedziec przed sadem.
    Mowie to z doswiadczenia. troche pracowalam w Plusie

    Easy

  • 6. Data: 2006-03-31 18:24:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Easy [###e...@m...NOSPAM.org.###] napisał:

    > niekoniecznie. Plus ma tez podpisane umów z tzw. subagentami, a ci
    > zatrudniają ludzi już nieco mniej selektywnie niż są polkomtel

    No ale wówczas dzwoni pewnie właśnie do takiego superagneta. jemu też
    niespecjalnie zależy na ujawnieniu kłopotu.

    > nie. Numer telefonu nie jest przypisany do karty. jest pula numerów
    > przypisana do danego typu karty... mówimy o kilku czy kilkunastu
    tysiącach
    > do jednej karty.

    Wydaje mi się, że nie masz racji. Numer telefonu przypisany do karty
    jest napisany przecież na tej kopercie z kartą. W normalnej sytuacji
    idę do salonu, wybieram sobie numer z tego, co mają i go mam. A zatem
    w chwili sprzedaży musi być przypisany jednoznacznie. Fakt, że można
    go później zmienić, ale nie o to chodzi.

    > no.. przedstawiciel. według mnie jest to zwykle fałszerstwo i facet
    > powinien za to odpowiedzieć przed sadem.

    Nie wiadomo, czy fałszował jakieś dokumenty. Na tyle, na ile się
    orientuję w systemie PLUS-a (a mam kilka lat telefon u nich), to oni
    chyba same papiery w oryginale przechowują w przedstawicielstwie.
    Natomiast umowa jest do systemu wprowadzana elektronicznie. Stąd
    teortycznie nie musieli nic fałszować, tylko wprowadzili te umowy do
    systemu. Ja już dwa razy miłame kłopot, że przy przedłużeniu co innego
    miałem na umowie, którą dostałem, a co innego było w systemie.

  • 7. Data: 2006-03-31 18:51:14
    Od: "Easy" <e...@m...NOSPAM.org>

    > No ale wówczas dzwoni pewnie właśnie do takiego superagneta. jemu też
    > niespecjalnie zależy na ujawnieniu kłopotu.
    tylko malo kto wie, ze po drodze jest jeszcze ktos... najczesciej klienci
    mysla " i w sumie ja uwazam ze slusznie" ze przedstawiciele pracuja
    bezposrednio dla polkomtela.. wszak, taki przedstawiciel jak przychodzi to
    nie mowi ze jest z firmy "lapanie much za stodola" ktora pracuje dla
    Polkomtela, tylko mowi ze przyszedl z Plusa po prostu ;)

> [...]

    > w chwili sprzedaży musi być przypisany jednoznacznie. Fakt, że można
    > go później zmienić, ale nie o to chodzi.
    owszem. Tylko ze jest cos takiego jak "pula numerow" trudno to troche
    wytlumaczyc, ale karty z numerami to jedno a dane w sieci to drugie. Moze
    sie zdarzyc ze ktorys z klientow sobie wybral numer z puli numerow, ktory
    wlasnie jest napisany na takiej karcie. i wtedy jest zonk... Mopze nie umiem
    tego klarownie wytlumaczyc, ale wierz mi, jest to mozliwe, nawet mnie sie
    cos takiego zdarzylo ;)

> [...]
    > systemu. Ja już dwa razy miłame kłopot, że przy przedłużeniu co innego
    > miałem na umowie, którą dostałem, a co innego było w systemie.

    Racja, zagalopowalam sie. Umowy sa wystawiane i wysylane systemowo.
    Teoretycznie przedstawiciel nie ma prawa kliknac "klient podpisal umowe"
    dopoki klient faktycznie tego nie zrobi.. jednak w praktyce czesto jest tak,
    ze podpis uzupelnia sie po fakcie aktywowania umowy. Jednak wtedy, na cale
    szczescie dla klienta bardzo latwo taka umowe anulowac. A jedna z kopii
    umowy jest wysylana do Polkomtela. Jedna jest dla klienta a jedna dla
    przedstawiciela.

    Easy.

  • 8. Data: 2006-04-01 21:28:15
    Od: Filip Rychlik <f...@w...plusnet.pl>

    Ale czy moge dostac jednoznaczna odpowiedz, czy mial prawo doknac
    aktywacji czy nie? I jak bedzie z udowodnieniem naszych racji,skoro
    umowy nie ma.
    Rozumiem , ze w tej sprawie polkomtel opdisze mi: przykro nam, ale
    nastapila pomylka, nie mamy umow i aktywowane zostaly numery omylkowo,
    w zwiazku z tym przepraszamy i mozemy usunac 2 aktywacje z panstwa
    konta..?
    Co sie zas tyczy numerow telefonow, to tez jest dziwne, gdyz przez 2
    dni zanim do nas przyjechal byl w stanie je przytrzymac a nagle 2 dni
    pozniej juz nie? Rozwijajac temat, jesli juz w dniu kiedy do nas
    przyjechal podpisalby umowy na ktorych widnialyby wybrane przez nas
    numery, nastepnego dnia okazaloby sie,ze mamy zaleglosc na koncie
    uniemozliwiajaca ich aktywacje, to czy rowniez numery powedrowalyby do
    kogos innego?Zakladam,ze nie,poniewaz wtedy juz numery aktywowane nie
    zgadzalyby sie z numerami na umowie. Poniewaz zas nie bylo umowy, a my
    mielismy niewielka zaleglosc na koncie, pozwolil sobie na taka samowolke

  • 9. Data: 2006-04-01 21:57:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Filip Rychlik napisał(a):
    > Ale czy moge dostac jednoznaczna odpowiedz, czy mial prawo doknac
    > aktywacji czy nie? I jak bedzie z udowodnieniem naszych racji,skoro
    > umowy nie ma.

    Pomyśl chwilę, kto i co powinien komu udowodnić. Piszesz reklamację,
    wysyłasz za potwierdzeniem odbioru i koniec. W reklamacji nie opisujesz
    dwóch tygodni ze swojego życia, tylko krótką informację, że nie
    podpisałaś umowy na te numery abonenckie i że żądasz anulowania opłat za
    te numery w całości.

    M.

  • 10. Data: 2006-04-01 22:08:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Fri, 31 Mar 2006 20:51:14 +0200, Easy napisał(a):

    > owszem. Tylko ze jest cos takiego jak "pula numerow" trudno to troche
    > wytlumaczyc,

    Moim zdaniem jest to tak, ze są karty SIM z przypisanymi numerami.
    Na karcie określona jest ważność np. do 31.12.2006 i do tego dnia ten numer
    jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli
    numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci.

    Dodatkowo jest pula numerów np. numery złote nie przypisane do żadnej karty
    SIM. Tylko zastanawiam się jak to jest jeśli ktoś chce "numer na życzenie"
    np. date urodzenia w numerze ktoś chce mieć. Jeśli taki numer jest już
    przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to
    czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net