eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym › Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.astercity.n
    et!news.aster.pl!not-for-mail
    Date: Thu, 30 Mar 2006 04:08:05 +0200
    From: Filip Rychlik <f...@w...plusnet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5 (Macintosh/20051201)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    Lines: 79
    Message-ID: <442b3953$0$1464$f69f905@mamut2.aster.pl>
    NNTP-Posting-Date: 30 Mar 2006 01:50:11 GMT
    NNTP-Posting-Host: 85.222.6.40
    X-Trace: 1143683411 mamut2.aster.pl 1464 85.222.6.40:53841
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:377676
    [ ukryj nagłówki ]

    Moj problem dotyczy firmy Polkomtel S.A.. Poniewaz od niedawna prowadze
    wlasna dzialalnosc, z tego tytulu przydzielono mi doradce biznesowego.
    Tenze doradca wczesniej juz aktywowal numery na koncie firmowym,
    zobowiazal sie tez do rozwiazania poprzednich, wygasajacych umow w
    Plusie. Zrobil to jednak za pozno, skutkiem tego bylo przedluzenie umow
    o jakis czas (co za tym idzie ponioslam drobne straty finansowe). W
    zwiazku z tym poprosilam o zmiane doradcy, co jak sie okazalo, nie
    nastapilo.

    Klika tygodni temu chcialam wziac 2 nowe aktywacje na koncie firmowym.
    Sprawa zajal sie "stary" doradca. Postanowilam nie interweniowac
    ponownie w tej sprawie i dac jeszcze jedna szanse doradcy.

    Spotkanie umowione bylo na poniedzialek 13 marca 2006, g.18.00. Przed
    spotkaniem kontaktowalismy sie droga mailowa. W mailu poprosilam o
    przywiezienie wybranych aparatow tel. Doradca na spotkanie przyjechal
    nieprzygotowany. Zapomnial przywiezc jednego z aparatow. Nie przywiozl
    ze soba takze umow. Na tym spotkaniu wybralam z puli numerow 2 numery.
    Doradca zostawil 2 zaklejone koperty z kartami SIM, zapisal na nich
    numery tel. Poinformowalam go, ze nie jestem pewna jednej z aktywacji.
    Powiedzial, ze nastepnego dnia przywiezie umowy oraz zapomniany aparat,
    ja dam konkretna odpowiedz co do jednej z aktywacji i wtedy dokonamy
    wszelkich formalnosci. Ku mojemu zdumieniu konsultant zostawil jeden
    aparat telefoniczny nie pobierajac za niego oplaty, wyjasniajac, ze
    zaplace na nastepnym spotkaniu.

    Nastepnego dnia konsultant zadzwonil i powiedzial, ze mamy
    nieuregulowana drobna zaleglosc(20zl)na jednym z kont. Zaleglosc zostala
    uregulowana dzien pozniej. W tym czasie byly problemy z kontaktem z
    doradca. W czwartek sprawdzilam jedna z kart SIM i okazalo sie, ze
    dziala !!! Jednak numer byl zupelnie inny niz ten, o ktory poprosilam.
    Skontaktowalam sie z biurem obslugi klienta, i dowiedzialam sie, ze na
    koncie firmowym sa aktywowane 2 nowe numery, inne od tych jakie
    wybralam. Poza tym co do jednej z aktywacji nie podjelam jeszcze
    ostatecznej decyzji i zostalam postawiona przed faktem dokonanym. Na
    pytanie, jak to mozliwe ze bez podpisania zadnej umowy zostaly dokonane
    aktywacje, konsultant nie byl w stanie odpowiedziec.

    W rozmowie z doradca biznesowym dowiedzialam sie, ze zostaly aktywowane
    inne numery, poniewaz byla zaleglosc na koncie, i wybrane przez mnie
    numery dostal ktos inny. Poprosilam doradce o wyjasnienie z przelozonymi
    calej sprawy, zglosilam reklamacje telefonicznie w biurze obslugi
    klienta. Przez kilka dni byla cisza. Wreszcie umowilam sie z doradca na
    piatek 24 marca 2006. Tego dnia na adres firmy przyszly 2 faktury na
    nowe aktywacje !!! Odwolalam spotkanie z konsultantem (gdyz na tym
    spotkaniu mielismy podpisac umowe) i zadzwonilam do biura oblsugi
    klienta w celu wyjasnienia sprawy. Zlozylam szczegolowe zazalenie,
    rozmawialam z kierownikiem sekcji, oswiadczylam ze nie zaplace dopoki
    nie zostanie wyjasniona cala sprawa. Poprosilam o zmiane doradcy i
    wyjanienie sprawy bezprawnej aktywacji dwoch (i to w dodatku zlych)
    numerow na koncie firmowym. Reklamacja zostala przyjeta, konsultant
    poinformowany przeze mnie o decyzji.

    Chce jednak zlozyc oficjalne pismo do Polkomtel S.A. dotyczace calej
    sprawy. W zwiazku z tym mam pytania:

    1) jak napisac reklamacje aby nie zostala ona rozpatrzona negatywnie -
    jakich argumentow uzyc i w jakim tonie pisac reklamacje?
    2) jak duzym wykroczeniem jest bezprawna aktywacja dwoch numerow na
    koncie firmowym, bez zgody wlasciciela konta, jego podpisu ani pieczatki
    firmowej na zadnym dokumencie?
    3)czego moge zadac od Polkomtel S.A w tej sprawie? Czy moge domagac sie
    zadoscuczynienia finansowego? Czy mam prawo do wgladu w dokumentacje na
    podstawie ktorej zostala dokonana aktywacja? Czy moge zadac kopii tych
    tych dokumentow i jednoczesnie dokumentow na podstawie ktorych zostala
    wystawione faktury?
    4) czy argumentacja doradcy, ze dokonal aktywacji na podstawie
    dokumentow firmowych z poprzednich umow jest zasadna? Podejrzewam, ze
    chodzi o NIP i REGON, a z tego co mi wiadomo, takie dane nie sa
    wystarczajace do zawierania jakiejkolwiek transakcji, potrzebna jest
    umowa z podpisem obu stron. Czy doradca mial prawo dokonac tych aktywacji?
    5) na jakie akty prawne, konkretne przepisy powinnam sie powolac? Nie
    znam przepisow wewnetrznych Polkomtel S.A., czy wystarcza w tej sprawie
    przepisy ogolne KC, prawa telekomunikacyjnego itp? Czy art. 34 Ustawy o
    prawie telekomuinikacyjnym z dnia 21 lipca 2000 r. jest wystarczajaca
    podstawa prawna do zlozenia reklamacji?
    --
    ----------------------
    Odpowiadajac na maila usun "wytnij" z adresu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1