  • 11. Data: 2006-04-01 23:12:28
    Temat: Re: Polkomtel - bezprawna aktywacja numerow na koncie firmowym
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

> [...]
    > Na karcie określona jest ważność np. do 31.12.2006 i do tego dnia ten numer
    > jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli
    > numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci.
    >
    > Dodatkowo jest pula numerów np. numery złote nie przypisane do żadnej karty
    > SIM. Tylko zastanawiam się jak to jest jeśli ktoś chce "numer na życzenie"
    > np. date urodzenia w numerze ktoś chce mieć. Jeśli taki numer jest już
    > przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to
    > czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować.

    Teoretycznie dowolna karta SIM może mieć przypisany dowolny numer
    telefonu używany przez danego operatora. Praktycznie karta SIM, w
    zależności od swojego przypisania w systemie (tzw. rejestr HLR), może
    mieć dowolny numer w ramach pewnej puli numeracyjnej.

    W Polkomtelu (za wyjątkiem prepaidów) stosuje się dwie metody, tzw. kart
    preaktywowanych, gdzie numer telefonu przypisuje się podczas
    wprowadzania numeru karty do systemu oraz kart "zwykłych" gdzie numer
    telefonu jest nadawany podczas aktywacji karty/klienta w systemie. I
    właśnie ten ostatni rodzaj kart jest używany w przypadku nadawania
    numerów "na życzenie"

    Oczywiście ten podział (karty preaktywowane i zwykłe) wynika jedynie z
    wewnętrznych zasad Plotkomtela.

    M.

  • 12. Data: 2006-04-02 19:08:21
    Od: "Easy" <e...@m...NOSPAM.org>

    Uzytkownik "Filip Rychlik" <f...@w...plusnet.pl> napisal w wiadomosci
    > Ale czy moge dostac jednoznaczna odpowiedz, czy mial prawo doknac
    > aktywacji czy nie? I jak bedzie z udowodnieniem naszych racji,skoro
    > umowy nie ma.
    oficjalnei NIE MIAL. Mogl to zrobic tylko i wylacznie za Twoja zgoda i
    wiedza, ajesli chcialprzygotowac papuery wczesniej aby nie zabierac Ci czasu
    musialbys wyrazic WYRAZNIE na to zgode.

    > Rozumiem , ze w tej sprawie polkomtel opdisze mi: przykro nam, ale
    > nastapila pomylka, nie mamy umow i aktywowane zostaly numery omylkowo,
    > w zwiazku z tym przepraszamy i mozemy usunac 2 aktywacje z panstwa
    > konta..?
    nie. Polkomtel odda sprawe do prokuratury a Ty jako swiadek i poszkodowany
    zeznasz ze nigdy takiej umowy nie podpisales, a jedynie prosiles o
    przedstawienie warunkow i przekazanie regulaminu promocji.

    > Co sie zas tyczy numerow telefonow, to tez jest dziwne, gdyz przez 2
    > dni zanim do nas przyjechal byl w stanie je przytrzymac a nagle 2 dni
    > pozniej juz nie?
    nie ma technicznei mozliwosci "przytrzymania numerow" to tylko kwestia
    szczescia ze nikt nie wybral przez owe 2 dni numerow. Technicznie jest to
    niewykonalne, nawet numer, za ktory klient chcial kiedys zaplacic 2000 nie
    mogl zostac przyblokowany... tego jestem pewna.

    Rozwijajac temat, jesli juz w dniu kiedy do nas
    > przyjechal podpisalby umowy na ktorych widnialyby wybrane przez nas
    > numery, nastepnego dnia okazaloby sie,ze mamy zaleglosc na koncie
    > uniemozliwiajaca ich aktywacje, to czy rowniez numery powedrowalyby do
    > kogos innego?
    tak. po stwierdzeniu ze nie mozna aktywowac numery wracaja spowrotem do
    puli.

    Zakladam,ze nie,poniewaz wtedy juz numery aktywowane nie
    > zgadzalyby sie z numerami na umowie.
    moglo sie zdarzyc ze przez ten czas nikt nie wybral owych numerow. czysty
    przypadek

    Poniewaz zas nie bylo umowy, a my
    > mielismy niewielka zaleglosc na koncie, pozwolil sobie na taka samowolke.

    moglo si etak zdarzyc ze numery wybrane przez Was nie zostaly aktywowane, bo
    byla zaleglosc. pozniej ktos inny wybral sobie na przyklad na drugim koncu
    Polski owe numery, poniewaz widnialy w puli. Nastepnie, jako ze Wy
    dysponowaliscie kartami SIM, ktore dla operatora sa najwazniejsze, do ich
    numerow ( kart SIM) przedstawiciel dopasowal inne numery.Oszusti kombinator
    jakich malo.
    Easy

  • 13. Data: 2006-04-02 19:09:45
    Od: "Easy" <e...@m...NOSPAM.org>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@n...serwerze.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:s596gleng7cz.1o184jppoiowu$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > jest przypisany do tej karty. Po tej dacie numer przechodzi do puli
    > numerów, jesli karta nie została zalogowana do sieci.
    nie ma dat waznosci ;)

> [...]
    > przypisany do jakiejś karty, ale karta ta nie jest jeszcze sprzedana, to
    > czy da się numer człowiekowi przypisać a tę kartę zdezaktywować.
    no jak pisalam da sie ;) dla opwratora najwazniejszy jest numer karty SIM a
    nei numer telefonu... ale, nie bede robic wywodow z techniki udostepnianai
    numerow.

    Easy

  • 14. Data: 2006-04-03 19:34:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Apr 2006 21:09:45 +0200, Easy napisał(a):

    > nie ma dat waznosci ;)

    Mam 2 karty "Jedna idea na kartę" z datami ważności.
    Na każdym zestawie startowym Orange widziałem daty wazności.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 15. Data: 2006-04-03 20:17:32
    Od: "Easy" <e...@m...NOSPAM.org>

    napisał w wiadomości news:1tpl1atrjub9i$.1t7dzu8vi3xee$.dlg@40tude.net...

    > Mam 2 karty "Jedna idea na kartę" z datami ważności.
    > Na każdym zestawie startowym Orange widziałem daty wazności.
    sam sobie po czesci odpowiedziales ;)
    telefony na karte, czyli przedplacone maja daty.

    Easy