  • 1. Data: 2006-03-30 02:53:29
    Temat: niezapłacona fv na czas
    Od: "Devu Design" <b...@d...pl>

    Witam!
    Jestem początkujący w takich sprawach i pytam.

    Firma x dostała fakturę VAT z 7 dniowym terminem płatności za zlecenie.
    Do zlecenia była sporządzona umowa.

    Co wg prawa oznacza fakt, że nie zapłaciła w terminie? Jakie mam prawa?

  • 2. Data: 2006-03-30 08:08:32
    Temat: Re: niezapłacona fv na czas
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Do zlecenia była sporządzona umowa.
    >
    > Co wg prawa oznacza fakt, że nie zapłaciła w terminie? Jakie mam prawa?

    Tyle, ze masz prawo do odsetek za zwoke.
    Powinienes wezwac przynajmniej dwa razy do zaplaty, pogrozic skierowaniem
    sprawy do sądu, a jesli nie podziala skierowac sprawe do sądu. Jesli masz i
    fakture i umowe, to bedzie Ci latwiej.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-30 08:11:50
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Firma x dostała fakturę VAT z 7 dniowym terminem płatności za zlecenie.
    > Do zlecenia była sporządzona umowa.
    >
    > Co wg prawa oznacza fakt, że nie zapłaciła w terminie? Jakie mam prawa?

    oznacza to ,ze sie nie wywiazala z zobowiazania

    wezwanie do zaplaty a pozniej pozew do sadu o nakaz w post upominawczym z
    odsetkami od dnia nastepnego po dacie platnosci faktury

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-30 10:59:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Devu Design wrote:

> [...]
    > zlecenie. Do zlecenia była sporządzona umowa.
    >
    > Co wg prawa oznacza fakt, że nie zapłaciła w terminie? Jakie mam

    Dodatkowe pytanie: czy coś na temat terminu płatności i opóźnień było w
    tej umowie. Jeśli było, to właśnie w umowie masz dużą część odpowiedzi.
    Jeśli nie było, to inni ci już odpowiedzieli.

  • 5. Data: 2006-03-31 13:54:37
    Od: "Devu Design" <b...@d...pl>

    > Dodatkowe pytanie: czy coś na temat terminu płatności i opóźnień było w
    > tej umowie. Jeśli było, to właśnie w umowie masz dużą część odpowiedzi.
    > Jeśli nie było, to inni ci już odpowiedzieli.

    Wszystko ok, ale jak to się ma do rzeczywistości.. Umowa opiewa na kwotę 900
    pln netto i czy w praktyce ktoś tym się przejmuje?
    Nie zaznaczano niestety w samej umowie wzmianki o odsetkach karnych. Czy w
    takim razie te odsetki są ustalone w jakiś sposób prawem?

  • 6. Data: 2006-03-31 18:39:36
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Devu Design" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko ok, ale jak to się ma do rzeczywistości.. Umowa opiewa na kwotę
    > 900 pln netto i czy w praktyce ktoś tym się przejmuje?

    a kto mialby sie przejomowac??? chyba ty i dluznik a sady sa od
    rozstrzygania sporów a nie przejmoania sie

    > Nie zaznaczano niestety w samej umowie wzmianki o odsetkach karnych. Czy w
    > takim razie te odsetki są ustalone w jakiś sposób prawem?

    naleza sie odsetki ustawowe za opoznienie