  • 151. Data: 2008-02-16 20:25:48
    Temat: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Pytaniem otwartym jest, czemu go odpychano. Ja na podstawie swojego
    > doświadczenia sugeruję, że zaczął z nimi dyskutować na tematy praw
    > człowieka i pokrewne, tylko policjanci się nie dali w tę dyskusję
    > wciągnąć. Ale może było inaczej. Równie dobrze otwarcie przez niego
    > drzwi mogło się zbiec z uderzeniem taranu (taka ciężka spawana belka
    > służąca do otwierania drzwi) i gość został uderzony drzwiami, apotem
    > upadł na co nieszczęśliwie.

    Tak czy inaczej wina jest po stronie "brygady".

    > W każdym razie sugestie, jakoby było to wynikiem bicia go kolbami przez
    > policjantów uważam za nieprawdopodobne. Nie wiem z jaką szybkością

    To nie do mnie uwaga.

  • 152. Data: 2008-02-16 21:18:24
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Tak czy inaczej wina jest po stronie "brygady".

    Wina? Znacznie lepiej by pasowało "odpowiedzialność" (IMHO).

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Wszelka dusza jest nieśmiertelna.

  • 153. Data: 2008-02-16 21:21:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:latj85-qje.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Tak czy inaczej wina jest po stronie "brygady".

    W pierwszym w ogóle, bo polecenia policjanta się wykonuje. W drugim to
    nieszczęśliwy wypadek.

  • 154. Data: 2008-02-16 23:21:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > W pierwszym w ogóle, bo polecenia policjanta się wykonuje.

    Coś ci się pomyliło z Sędzią Dredem - policjanci nie mają prawa
    wykonywać od razu wyroków. A w szczególności okaleczać.

    > W drugim to nieszczęśliwy wypadek.

    Jak będę jechał za szybko na śliskiej drodze i przez to kogoś zabiję, to
    też będzie nieszczęśliwy wypadek. Ale i moja wina.

  • 155. Data: 2008-02-17 00:27:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:mj7k85-g4f.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Coś ci się pomyliło z Sędzią Dredem - policjanci nie mają prawa
    > wykonywać od razu wyroków. A w szczególności okaleczać.

    Wiesz, liczyłem na inteligencję rozmówcy. Pewnie, że polecenia wbicia sobie
    noża w brzuch nie musisz wykonać. Ale polecenie typu "na ziemię!" dobrze
    jest wykonać natychmiast, bo nikt go dla grandy nie wydaje. Generalnie
    dobrze jest wykonać każde SENSOWNE polecenie, by po prostu pomóc Policji.
    Jak krzyczą "z drogi", to pewnie nie po to, by sobie pobiegać.

    Problem jest szerszy i przykładowo dotyczy samych policjantów. W
    krytycznych chwilach bywało, że policjanci chcieli pomóc kolegom z AT, a ci
    ich traktowali jako terrorystów. Kilka takich wypadków bywało. Tak więc
    naprawdę w takich sytuacjach nie należy kombinować. Jeśli nawet uważasz, ze
    policjanci przesadzają, to jest czas na skargi i zażalenia później.
    Szarpanie sie z policjantem do niczego dobrego z reguły nie doprowadza.

    > Jak będę jechał za szybko na śliskiej drodze i przez to kogoś zabiję, to
    > też będzie nieszczęśliwy wypadek. Ale i moja wina.

    To nie będzie "nieszczęśliwy wypadek, a wypadek drogowy. Różnica w tym, że
    za nieszczęśliwy wypadek nikt nie ponosi odpowiedzialności. W odniesieniu
    do pojazdu, to przykładowo nieszczęśliwym wypadkiem będzie, jak się na
    skutek wad ukrytych urwie nagle koło i samochód skoziołkuje. Może nawet
    ktoś zginąć, ale kierowca ani nikt inny nie poniesie odpowiedzialności
    karnej. Cywilną właściciel pojazdu, a dokładniej jego ubezpieczyciel.
    Natomiast jazda zbyt szybka, to po prostu niedostosowanie prędkości do
    warunków drogowych i możesz być za to ukarany.

  • 156. Data: 2008-02-17 03:17:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Wiesz, liczyłem na inteligencję rozmówcy. Pewnie, że polecenia wbicia
    > sobie noża w brzuch nie musisz wykonać. Ale polecenie typu "na ziemię!"
    > dobrze jest wykonać natychmiast, bo nikt go dla grandy nie wydaje.

    Polecenie spokojnego stania ze strony _umundurowanego_ (lub ewentualnie
    wcześniej legitymującego się) policjanta mogę wykonać.

    Rzucania się na ziemię? Niech sam się rzuca na ziemię! Bo do niczego
    innego się nie nadaje, skoro za dużo naoglądał się tandetnych filmów
    akcji, a za mało wie na temat wykrywania niebezpiecznych przestępców i
    odróżniania ich od spokojnych ludzi.

    > Generalnie dobrze jest wykonać każde SENSOWNE polecenie, by po prostu
    > pomóc Policji. Jak krzyczą "z drogi", to pewnie nie po to, by sobie
    > pobiegać.

    Och, takie "polecenie" wykonuję nawet na widok zwykłego, szarego cywila
    pędzącego do autobusu ;)

> [...]
    > uważasz, ze policjanci przesadzają, to jest czas na skargi i zażalenia
    > później. Szarpanie sie z policjantem do niczego dobrego z reguły nie

    Przede wszystkim policjant, który spokojnego i nie wykonującego
    podejrzanych ruchów obywatela rzuca na ziemię tylko dlatego, że ten
    spytał się, o co chodzi i odmówił tarzania się w błocie, powinien
    wylecieć na zbity pysk z polskiej policji i wyemigrować na Białoruś albo
    do innych Chin.

    Ja rozumiem, że to taka taktyka: zastraszyć i poniżyć na wszelki
    wypadek. Bo może to przypadkiem będzie niebezpieczny przestępca, a pan
    policjant na tę możliwość robi w portki ze strachu. Albo chce skorzystać
    z tego pretekstu do podbudowania swojego ego.

    Mnie to nie interesuje - to nie jest państwo policyjne i policjant
    powinien być dla obywatela, a nie odwrotnie. Szacunku nie zdobywa się
    zastraszając. Zwłaszcza, że równolegle pojawiają się krańcowo odmienne
    przypadki, kiedy policjanci boją się interweniować w stosunku to
    rozrabiających dresiarzy albo jednego szaleńca terroryzującego całą
    wioskę (którego w końcu musieli zaciukać sami zastraszani).

    > To nie będzie "nieszczęśliwy wypadek, a wypadek drogowy. Różnica w tym,

    Chcesz powiedzieć, że taki będzie już szczęśliwy, hmm? ;)

    > że za nieszczęśliwy wypadek nikt nie ponosi odpowiedzialności. W

    No to takie praktycznie się nie zdarzają.

    > odniesieniu do pojazdu, to przykładowo nieszczęśliwym wypadkiem będzie,
    > jak się na skutek wad ukrytych urwie nagle koło i samochód skoziołkuje.

    Winny będzie wtedy producent. Ile było już przypadków, że producent
    musiał bulić odszkodowanie. I gratisowo wymieniać wadliwe komponenty w
    cały seriach.

    > Może nawet ktoś zginąć, ale kierowca ani nikt inny nie poniesie
    > odpowiedzialności karnej.

    Bo trudno, żeby odpowiedzialność karną poniosła korporacja.

    > Cywilną właściciel pojazdu, a dokładniej jego
    > ubezpieczyciel. Natomiast jazda zbyt szybka, to po prostu
    > niedostosowanie prędkości do warunków drogowych i możesz być za to ukarany.

    Nadal będzie to pech, bo nierzadko ludzie jeżdżą ponad umiejętności i
    warunki drogowe, a mimo to szczęśliwie nic się nie wydarza.

  • 157. Data: 2008-02-17 06:01:53
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:fp6t6v$bf4$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > A jeśli jestem to co? Co by tłumaczyło?

    Tłumaczyłoby dlaczego plujesz na Polskę. Można być albo jednym albo drugim.
    Żyd jest Żydem a Polak Polakiem.

    Pzdr
    Leszek
    GG1631219

  • 158. Data: 2008-02-17 09:21:01
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

> [...]
    > spytał się, o co chodzi i odmówił tarzania się w błocie, powinien
    > wylecieć na zbity pysk z polskiej policji i wyemigrować na Białoruś albo

    Powinien wyleciec, jesli podczas akcji zatrzymania groznego przestepcy by
    tego nie zrobil.

    > Mnie to nie interesuje - to nie jest państwo policyjne i policjant
    > powinien być dla obywatela, a nie odwrotnie.

    I ja jako obywatel zycze sobie, zeby zbiry byli rzucani na glebe z butem
    na mordzie.

  • 159. Data: 2008-02-17 10:38:07
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> napisal:
    > P.S.
    > Moze opisywany informatyk nie wie, ze w filmach do widowiskowych przelotow
    > po kopniaku lub strzale stosuje sie specjalna uprzaz i 100kg na bloczku.

    Przeliczylem sobie szybko, ze do przelotu na odpowiednim dystansie
    ofiara musialaby miec predkosc poczatkowa uzyskana wskutek
    uderzenia odpowiednio:

    a) dystans = 2 m predkosc = 4,7 m/s (16,8 km/h)
    b) dystans = 5 m predkosc = 11,7 m/s (42 km/h)
    c) dystans = 10 m predkosc = 23,3 m/s (84 km/h)

    Tylko pierwszy przypadek jest w miare realistyczny: de facto
    upadek z poslizgiem. W drugim przypadku mialby powazne
    obrazenia wewnetrzne daleko wykraczajace poza zlamany
    kregoslup - w koncu jest to ekwiwalent zderzenia sie
    maska TIR-a o podobnej predkosci. Ba! Nawet gorzej, o ile
    impuls poczatkowy bylby przylozony punktowo.
    Trzeci wariant jest praktycznie 100% smiertelny wskutek
    zmiazdzenia narzadow i pozrywania naczyn.

    Czyli jedyny mozliwy wariant: ofiara zostala pchnieta
    i przewrocila sie na krawedz jakiegos mebla. Jakiekolwiek
    "loty" sa nierealne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 160. Data: 2008-02-17 11:38:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:jdlk85-emf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > innego się nie nadaje, skoro za dużo naoglądał się tandetnych filmów
    > akcji, a za mało wie na temat wykrywania niebezpiecznych przestępców i

    Głupio sądzisz. To polecenie wydaje się w celu oczyszczenia ewentualnej
    linii strzału. Przez zwłokę może się to skończyć przykładowo postrzeleniem
    Cię przez przestępcę. Uwierz, że warto coś takiego wykonać.

    > Och, takie "polecenie" wykonuję nawet na widok zwykłego, szarego cywila
    > pędzącego do autobusu ;)

    No właśnie o to mi chodzi. Jak widzisz pod drzwiami AT, to nie warto z nimi
    dyskutować na temat przyczyny wizyty po prostu. Będzie na to czas później.

> [...]
    > spytał się, o co chodzi i odmówił tarzania się w błocie, powinien
    > wylecieć na zbity pysk z polskiej policji i wyemigrować na Białoruś albo

    To czasem jest konieczności związana z zapewnieniem bezpieczeństwa innym
    osobom oraz samemu rzucanemu - o policjantach nie wspomnę, bo stoisz na
    stanowisko, ze to "bydło" które samo chciało.

> [...]
    > rozrabiających dresiarzy albo jednego szaleńca terroryzującego całą
    > wioskę (którego w końcu musieli zaciukać sami zastraszani).

    Nikt nie jest doskonały.

    > Chcesz powiedzieć, że taki będzie już szczęśliwy, hmm? ;)
    > No to takie praktycznie się nie zdarzają.

    Zdarzają się.

    > Winny będzie wtedy producent. Ile było już przypadków, że producent
    > musiał bulić odszkodowanie. I gratisowo wymieniać wadliwe komponenty w
    > cały seriach.

    Ale nie winny wypadkowi drogowemu. Oczywiście odpowiedzialność cywilna z
    tytułu niebezpiecznego produktu pozostanie. Ale nie karna.

    > Bo trudno, żeby odpowiedzialność karną poniosła korporacja.

    Choćby z tego powodu, ale istnieją i inne. CZasem po prostu pewnych rzeczy
    sie nie da przewidzieć. U nas w podobny sposób skoziołkowała kilka lat temu
    karetka pogotowia jadąca do wypadku. Dziewczyna jeździ na wózku. Przyczyną
    było pęknięcie w czasie hartowania sworznia wahacza, który akurat uznał za
    stosowne ostatecznie się przełamać na zakręcie.

    > Nadal będzie to pech, bo nierzadko ludzie jeżdżą ponad umiejętności i
    > warunki drogowe, a mimo to szczęśliwie nic się nie wydarza.

    Pech, jak [pech, ale klasyfikacja nieszczęśliwych wypadków jest taka, jaka
    jest.