  • 1. Data: 2008-02-14 07:44:17
    Temat: Rząd ma zamiar znieść obowiązek meldunkowy
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Rząd ma zamiar złożyć wniosek do Sejmu (lub już złożył) ws nowelizacji
    ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych w zakresie dopełniania
    obowiązku meldunkowego. Jak na razie przepis istnieje i teoretycznie przy
    pobycie gdzieś dłuzszym niż 3 dni nalezy się zameldować.

    Nowelizacja przejdzie, obowiązek meldunkowy zostanie zniesiony i co wtedy ?
    Jak to technicznie powinno Waszym zdaniem zostać ujęte w ustawie ?
    Zdaje się teraz jest tak, że adres zameldowania jest w punktu prawnego
    skutecznym adresem do doręczania wszelkiej urzędowej korespondencji, jeśli
    ktoś w miejscu zameldowania nie odbiera listów to jego strata.
    Jak wtedy "ścigać" osoby bez meldunku ?

    Ktoś dał pomysł, aby utworzyć centralny rejestr niedoręczonej
    korespondnecji i w necie lub telefonicznie wpisując przykładowo PESEL i nr
    dowodu osobistego mozna sprawdzić, czy jest jakaś korespondencja i gdzie
    ona czeka przykładowo:

    PESEL 60020212345
    DO AAA123456
    KORESP: Urząd Skarbowy w Pcimiu Średnim
    Sygn akt: ABC 23/456/789
    Czas przedawnienia: 2008-02-14

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2008-02-14 07:55:35
    Temat: Re: Rząd ma zamiar znieść obowiązek meldunkowy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał
    > Rząd ma zamiar złożyć wniosek do Sejmu (lub już złożył) ws nowelizacji
    > ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych w zakresie dopełniania
    > obowiązku meldunkowego.

    Ale pytanie, czy w ogóle czy tylko meld tymczas.

    > Ktoś dał pomysł, aby utworzyć centralny rejestr niedoręczonej
    > korespondnecji i w necie lub telefonicznie wpisując przykładowo PESEL i nr

    I zamiast obowiązku medlunkowego będzie obowiązek sprawdzania w tym
    rejestrze np. raz na tydzień, ciekawe.... I może obowiązek posiadania
    Internetu...świetnie.

  • 3. Data: 2008-02-14 08:16:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fp0rgh$tvg$1@achot.icm.edu.pl...

    W wielu krajach to od wielu lat funkcjonuje. Mogą zostawić dotychczasowe
    zameldowanie jako adres dla doręczeń bez obowiązku zmiany jego, jeśli
    faktycznie mieszkasz gdzie indziej, byłeś tam korespondencję odbierał
    przykładowo.

  • 4. Data: 2008-02-14 08:31:10
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fp0rgh$tvg$1@achot.icm.edu.pl...

    > Jak wtedy "ścigać" osoby bez meldunku ?

    Podajesz w jednym miejscu adres do doręczeń.
    W końcu się wzięli za to...

    Pozdrawiam
    G.

  • 5. Data: 2008-02-14 08:34:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Zdaje się teraz jest tak, że adres zameldowania jest w punktu prawnego
    > skutecznym adresem do doręczania wszelkiej urzędowej korespondencji, jeśli
    > ktoś w miejscu zameldowania nie odbiera listów to jego strata.

    Skutecznym do doręczeń jest adres zamieszkania, a nie zameldowania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-02-14 09:07:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
> [...]
    > zameldowanie jako adres dla doręczeń bez obowiązku zmiany jego, jeśli
    > faktycznie mieszkasz gdzie indziej, byłeś tam korespondencję odbierał

    Własnie, może jakimś rozwiązaniem jest zamienienie meldunku na deklaracje
    adresu zamieszkania. Maksymalnie uproszczoną, składanie druczka czy nawet
    dla niektórych przez net, bez tych całych poświadczeń, potwierdzeń, umów do
    wglądu i oczywiście bez obowiązkowej zmiany adresu jak ktoś chce odbierać
    poczte w innym miejscu(zadeklarowanym) niż mieszka faktycznie.

    Problem jest jeszcze np. z komisjami wyborczymi i spisem wyborców. Jak to
    rozwiązać? Bo dziś spisy i przynależność do kw jest według meldunku.

  • 7. Data: 2008-02-14 09:11:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > wglądu i oczywiście bez obowiązkowej zmiany adresu jak ktoś chce odbierać
    > poczte w innym miejscu(zadeklarowanym) niż mieszka faktycznie.

    Problem z meldunkami można by bardzo łatwo rozwiązać. Niech sobie
    zostaną meldunki, ale niech właśnie to będzie w formie deklaracji, bez
    konieczności przedstawiania tytułu prawnego do lokalu, albo
    potwierdzenia pobytu przez osobę, która taki tytuł posiada.

    Bo obawa przed meldowaniem wynika właśnie z takiego zbyt dużego
    sformalizowania - ludziom się wydaje, że dokonując tak skomplikowanej
    czynności dają osobie meldowanej jakieś prawa do lokalu, a tak wszak nie
    jest.

    Niech zatem meldunek sobie pozostanie, łącznie z wpisem do dowodu,
    ale niech odbywa się to tylko na podstawie jednostronnej deklaracji
    zainteresowanej osoby (oświadczam, że mieszkam tu i tu).

  • 8. Data: 2008-02-14 09:23:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > konieczności przedstawiania tytułu prawnego do lokalu, albo potwierdzenia
    > pobytu przez osobę, która taki tytuł posiada.

    Ja bym jeszcze wprowadził automatyczny przesył danych do US, ZUS, Wydz. kom.
    itp, tak aby sto razy nie zmieniać tych adresów tylko za jednym
    zadeklarowaniem, wszyscy powinnie te dane otrzymać. W końcu to administracja
    państwowa. Z drugiej strony to się zastanawiam, czy faktycznie osobne
    deklarowanie adresu jest konieczne. W końcu i tak ten adres deklarujemy w
    różnych instytucjach czy meludnek jest czy go nie ma. Wystarczyłby przepis
    umozliwiający zainteresowanych służbom zapytanie o adres z tych instytucji,
    gdzie i tak adres jest gromadzony.

  • 9. Data: 2008-02-14 09:27:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > umozliwiający zainteresowanych służbom zapytanie o adres z tych instytucji,

    Ktoś już wspominał, aby takim "obowiązkiem meldunkowym" było po
    prostu zgłaszanie adresu zamieszkania w US na odpowiednim druku NIP.
    Wtedy już nawet można by przestać fatygować tymi zadaniami urzędy gminy.

    A jeśli ktoś nie jest podatnikiem, to i tak by zgłaszałby adres w US,
    tak jak teraz ma zgłaszać w urzędzie.

  • 10. Data: 2008-02-14 09:31:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > A jeśli ktoś nie jest podatnikiem, to i tak by zgłaszałby adres w US,

    Albo mógłby też w gminie (dla niektórych nie-podatników bliżej), bo jak
    sądze gmina i tak musiałaby przynajmniej skromne wydzial spraw
    obywatelskich, choćby do wydawania dowodów osobistych. Chyba, że z tego też
    kiedyś wyrośniemy...
    No właśnie, a co z wpisywaniem adrsu do dowodu?