  • 1. Data: 2008-02-14 06:28:54
    Temat: Problem z księgarnia internetową
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Czy ktoś może mi poradzić jak rozwiązać problem z księgarnią:
    Dn. 21.01 zamówiłem kilka książek za ponad 100zł. Niektóre z nich były
    oznaczone jako "czas oczekiwania 3-5 dni" (to chyba ważne, bo przy innych
    pozycjach był czas oczekiwania "1 dzień" lub "dostępne", a widziałem też
    takie, na które trzeba było czekać miesiąc - tych nie brałem)
    Po złożeniu kompletnego zamówienia i zapłacenia za towar+przesyłkę (z góry,
    mTransfer) otrzymałem informację, że wysyłka jest planowana na 28.01 a
    książki mam dostać 31.01 (opłaciłem priorytet).
    Tymczasem mamy 14.02, a książek nie ma. Dostałem od nich maila, że nie mogą
    zdobyć jeszcze trzech pozycji (najtańszych, zresztą) ale na pewno wkrótce je
    dostanę. Księgarnia zignorowała trzy moje maile z prośbą o wysykę
    częściową - bo bardzo mi na tych książkach zależało (egzaminy), zapłaciłbym
    nawet dwa razy za przesyłkę, choć wydaje mi się, że i oni mogliby poczuć się
    zobligowani do jakiejś drobnej rekompensaty.
    Na dziś mam sytuację taką, że udzieliłem dużej firmie pożyczki w wysokości
    sto paredziesiąt zł. Zapenie nieoprocentowanej i do tego nie wiadomo na jak
    długo... Czy mam szansę na zwrot pieniędzy? Odszkodowanie?
    Czy moją zapłatę można potraktować tak jak to jest przy zaliczkach - zwrot
    podwójnej sumy w przypadku niewykonania zobowiązania?

    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2008-02-14 10:35:02
    Temat: Re: Problem z księgarnia internetową
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, arek - ale inny wrote:

    > Czy moją zapłatę można potraktować tak jak to jest przy zaliczkach - zwrot
    > podwójnej sumy w przypadku niewykonania zobowiązania?

    Nie, tak jest przy ZADATKACH.
    Zaliczki zwraca się tylko "normalnie", a nie podwójnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-14 20:47:42
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802141132450.3356@athlon64...

    > Nie, tak jest przy ZADATKACH.
    > Zaliczki zwraca się tylko "normalnie", a nie podwójnie.

    A czy zapłata całości z góry może liczyć się jak zaliczka lub zadatek?

  • 4. Data: 2008-02-14 23:10:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2008, arek - ale inny wrote:

    > A czy zapłata całości z góry może liczyć się jak zaliczka lub zadatek?

    Co masz na dowód, ze to był zadatek, ba, że to MÓGŁ być zadatek?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-15 06:20:07
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802150009420.2512@athlon64...

    > Co masz na dowód, ze to był zadatek, ba, że to MÓGŁ być zadatek?

    Nic. Chodzi mi o to że to była zapłata z góry, a towaru nie mam. Druga
    strona się nie wywiązała. Ja nie wpłacałem zadatku, tylko - wg mnie - coś
    więcej. Dlatego pytam, czy mam jakieś prawa...
    PS A jak bym w tytule przelewu napisał "zadatek za książki + transport w
    wysokości 100% należności" to by to był zadatek?

    Pozdrawiam
    Arek