  • 1. Data: 2010-12-06 10:35:01
    Temat: klient wypowiedział umowę zawarta na czas określony
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witam, klientem jest instytucja publiczna a przedmiotem umowy kilka
    usług, powiedzmy 3 szt. klient powołuje sie na zapisy pzp i uzasadnia
    interesem publicznym (tzn. ze nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy).

    jak wspominałem przedmiotem umowy są 3 konkretne usługi realizowane w
    sposób ciągły w okresie trwania umowy z tym że klauzula zawarta w treści
    umowy mówi o tym, że klient może zrezygnować z CZĘŚCI usług i że
    wypowiedzenie CZĘŚCI usług nie stanowi wypowiedzenia umowy.

    a właśnie otrzymałem info z wypowiedzeniem wszystkich usług oraz
    wypowiedzenie całej umowy (umowa zawarta na 12 mcy)

    - i co z tym fantem zrobić ?

  • 2. Data: 2010-12-06 10:43:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-06 11:35, news pisze:
> [...]
    >
    > a właśnie otrzymałem info z wypowiedzeniem wszystkich usług oraz
    > wypowiedzenie całej umowy (umowa zawarta na 12 mcy)

    Albo powiedzieć jasno, o co chodzi, albo nie śmiecić na grupę. Nie znamy
    zapisów Twojej umowy i co nam zrobisz? :-P

  • 3. Data: 2010-12-06 11:28:26
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Poczytaj w ustawie o zmówieniach publicznych. Jeżeli nie będziesz czegoś
    wiedział to wówczas pisz na grupę.

    Michał

  • 4. Data: 2010-12-06 12:15:29
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > Albo powiedzieć jasno, o co chodzi, albo nie śmiecić na grupę. Nie znamy
    > zapisów Twojej umowy i co nam zrobisz? :-P

    :) już mówię jasno...

    oto kluczowe zapisy umowy (usługi polegające na świadczeniu transmisji
    danych - łącza):

    1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności, której nie można
    było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może zrezygnować z
    części łączy o których mowa w załączniku 1 do umowy, z zachowaniem 30
    dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od daty złożenia wniosku o
    rezygnacji

    2. Rezygnacja z części pojedynczych łączy o której mowa w ust.1 nie
    stanowi wypowiedzenia umowy

    oraz

    3. Opłata instalacyjna będzie płatna w 12 równych ratach, doliczona do
    pozostałych opłat miesięcznych.

    Sytuacja wygląda tak, że załącznik mówi o 3 łączach a Zamawiający złożył
    rezygnację ze wszystkich i dodatkowo napisał, że wypowiada umowę
    ponieważ zrezygnował z wszystkich łączy więc umowa stała się
    bezprzedmiotowa. Specjalnie wymieniłem pkt.3 z tego względu, że o ile
    załóżmy mógł zrezygnować z łączy, tak wydaje mi się że nie może
    wypowiedzieć umowy z uwagi na konieczność rozliczenia opłat
    instalacyjnych pozostałych do końca trwania umowy.

    Mam więc pytania:
    - czy Zamawiający mógł wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony
    - czy mógł zrezygnować ze wszystkich łączy skoro umowa mówi o możliwości
    rezygnacji jedynie z części łączy

    Czy mogę i jak podważyć to wypowiedzenie ?

  • 5. Data: 2010-12-06 13:44:32
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'news'
    Wpis z dnia 06-12-2010:

    > Mam więc pytania:
    > - czy Zamawiający mógł wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony

    Tak.
    Ustawa Pzp

    Art. 145.
    1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że
    wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
    przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w
    terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawca może żądać wyłącznie
    wynagrodzenia naleSnego z tytułu wykonania części umowy.

    > - czy mógł zrezygnować ze wszystkich łączy skoro umowa mówi o możliwości
    > rezygnacji jedynie z części łączy

    Umowa mówi, że wypowiedzenie części usług, nie stanowi wypowiedzenia umwoy,
    a nie, że nie można zrezygnować z całości.

    > Czy mogę i jak podważyć to wypowiedzenie ?

    Oczywiście, że możesz, ale na ile ktoś się tym przejmie, to już inna
    sprawa. W najlepszym razie czeka Cię kilka miesięcy przepychanek po sądach
    z wątpliwym wynikiem.

    --
    TomaSz.

  • 6. Data: 2010-12-06 16:28:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    Wypowiedzieć mogą. Natomiast mają obowiązek zapłacić tę opłatę
    przyłączeniową. W odpowiedzi na ich wypowiedzenie zwróciłbym sie do nich z
    zapytaniem, czy w tej sytuacji chcą to płacić w 12 ratach, czy masz
    wystawić jedną fakturę. Nie piszesz jaka to kwota. Jeśli niewielka, to bym
    machnął ręką dla dobra sprawy.