  • Date: Mon, 06 Dec 2010 21:59:25 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podział działki

    W dniu 06.12.2010 18:32, frank drebin pisze:

    > Chcemy tę działkę rozdzielić na 2 niezależne działki, po jednej dla
    > każdego, oczywiście według udziałów (moje jest 3/8).

    ...i pewnie spadniecie z tymi działkami poniżej limitu pozwalającego na
    postawienie na nich czegokolwiek poza jakąś małą szopką.

    > Chcemy uzyskać normalne, niezależne działki z własnymi numerami w
    > geodezji, żeby w razie czego można było swoją działkę sprzedać.

    Tylko kto kupi działkę, na której niczego nie wybuduje?

    > Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiego podziału, jeżeli plan
    > zagospodarowania przestrzennego tego nie zabrania?
    > Ten plan ma się za kilka miesięcy zmienić i prawdopodobnie powstanie
    > zakaz podziału na działkek na mniejsze niż 1000m2.

    Sądzę, że nie tyle będzie to zakaz podziału ile zakaz budowy na zbyt
    małych działeczkach.

    > Kuzyn był niedawno u notariusza (w innej sprawie) i ów notariusz
    > powiedział, że taka działka nie może zostać podzielona geodezyjnie na 2
    > numery tylko zostać jako współwłasność.

    I co, uważasz że fachowiec, który w tym interesie siedzi od lat, nie ma
    o tym pojęcia?

    > Jeżeli jednak nie ma przeciwwskazań to co najpierw załatwiać i gdzie?
    > Jakieś formalności w urzędzie gminy czy najpierw zlecić podział jakiejś
    > firmie geodezyjnej a potem do gminy czy do ksiąg wieczystych?

    Jeśli już to notarialnie ustalcie granice i zakres użytkowania.

    Z ciekawostek: w mojej okolicy też jest limit na budowę 1000m2. Pewna
    firma się wycwaniła i w najtańszym wariancie stawia na takiej działce
    bliźniaka i sprzedaje ludziom po połowie - działka nadal jedna, tylko
    wyraźnie podzielone użytkowanie tej działki.